Topic defect Dagelijks heli beslommeringen..

Zoeken.. Of wellicht weet een ander forumlid een adres. Ik heb zelf gesoldeerd maar ik weet dat er ook verloopjes te krijgen zijn..

Is het verstandig om een verloopje voor een XT60 naar een T-plug te kopen om dan nog een verloopje van een T-plug naar mijn connector te kopen, of is dat niet zo goed? Want ik vind niet direct een connector voor de XT60 naar mijn connector..

ahhhh Ha ha zoiets heb ik nog nooooit gezien...

hoe lang ben je bezig geweest om je heli schoon te maken?

Het zou me zo kunnen gebeuren, wordt altijd nerveus van wespen :mad: Sinds een wesp het nodig vond me 5x te steken terwijl ik niets deed behalve iets reignigen met spiritus waar ze schijnbaar agressief van worden heb ik er een hekel aan :2gunfire:
Zo los je een wespenplaag op met een heli ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Leer gewoon solderen, zo moeilijk is dat niet. Knip de stekker eraf met een tang, (allebei de kabels tegelijk, geeft mooi vuurwerk)

Strip een kwart centimeter van de mantel af. Verhit met de soldeerbout de gestripte einden, en houdt het soldeertin ertegenaan, en kijk tot het doortvloeit (je ziet de tin door de hele draad vloeien)

Verhit het gedeelte van de stekker, bout aan de ene kant, en tin aan de andere kant, en wacht tot de tin gaat vloeien, en binden met het stekker gedeelte.

Schuif nu de krimpkous over de kabels(zo ver mogelijk naar achteren, zodat het niet gaat krimpen door de hitte aan de gestripte kant)

Verhit nu het stekker gedeelte, en tegelijk een deel van de kabel. Zodra allebei een beetje vloeit, verhit je alleen het stekker gedeelte, en druk je de kabel in het stekker gedeelte. Wacht (gaat heel snel) tot alles in elkaar vloeit, en haal de bout weg. hou alles vast tot de tin dof wordt.

Wacht tot alles een beetje afgekoeld is en schuif nu de krimpkous over de kabels. verhit de krimpkous met de bout, of aansteker, of als een pro met een hittefohn.

En voila, een perfecte stekker....

:thumbsup:

Het probleem is dat men andere lipo wel nog die stekker heeft.. dus dan moet ik weer een andere oplossing zoeken om die dan nog te kunnen gebruiken..

Alles standaard maken voor jezelf. Kijk bijv. waar de lipo's mee geleverd worden, die stekkers kan jij aan jouw modellen solderen. :cool:

Gewoon een stekkersoort voor alles, lader, modellen, en lipo's.

1 type stekker kiezen, en meteen een stuk of 20 bestellen.

Nu koop je accu merk 1, de volgende keer blijkt dat nr 1 bagger is en koop je merk nr 2 (met andere stekker), maar merk nr 3 komt er ook even tussendoor
dan blijf je verlopen maken, en wordt alles niet beter van.

zoals gezegd, 1 stekkertype kiezen, en 1 keer een avondje solderen.

Wel ff opletten, accudraden hebben minimaal 60 of 80 watt bout nodig, en geen uren die bout erop houden, dan komt het ook niet goed. Met een goeie bout moet alles redelijk vlot te doen zijn

Klopt. De fabrikanten kunnen net zo goed de lipo's zonder stekkers leveren..

Na anderhalve week geleden mijn macbook pro vakkundig om zeep te hebben geholpen sinds gisteren weer op een Windows laptop. Dus kan mijn Clearview sim weer gebruiken. Fijne sim toch. Zeker nu het weer echt waardeloos is.

Men hyperions werden geleverd zonder stekkers hoor Chow. Denk dat het vooral de HK/turnigy varianten die standaard stekkers zullen hebben.

En MBP om zeep? Herinstalleren he :) Jij als ITer zou wss al het haar recht krijgen op je rug indien je moest weten wat er met mijn MBP's gebeurd tijdens het draaien. Hebben al redelijk wat drank/sigaretten te verwerken gekregen helaas.

Binnenkort afgeschreven dus kan ik eindelijk is de nieuwe generatie kopen. (Mijne zijn van 2008 dus zonder de zwarte rand en zwarte toetsen)

Helaas is er drinken overheen gegaan en de schade is dusdanig dat je hem total loss kunt verklaren. Dus pech. Ik ben weer terug naar Windows omdat ik weliswaar MacOSX waardeer maar er toch wat dingen in mis die ik graag gebruik. Hiermee suggereer ik niet dat MacOSX minder is. Alleen werkt Windows voor mij net even beter.
Overigens ben ik over de ipad en iphone wel 100% tevreden. Ik heb de 4 weken in Suriname geen laptop bij me gehad maar alleen op de ipad gewerkt en dat gaat echt heel goed. Dus we zitten weer in een mixed environment. Kan er mee leven ;)

P.S. Ik ben een It-er inderdaad :) Maar daar gebruik ik vrijwel alleen Linux.. Dus we doen van alles wat ;)

Laatst bewerkt:
Ja idem hoor, elk OS heeft zijn voor- en nadelen.
Ipad gebruik ik zelfs vaak tijdens het draaien. Heb zelf een layout/app geschreven voor hem als midi controller te gebruiken.

40451_145014708864730_143254832374051_266026_6273143_n.jpg

Dat ziet er wel gaaf uit zeg.. Ik ben geen type die maar 1 OS waardeerd. Linux is sterk op servers. Minder handig op de desktop ivm gebrek aan applicaties. Ik vond zelf MacOSX heel fijn. Alleen Lightroom en Photoshop draaide echt een stuk trager dan onder Windows. Dat ligt meer aan Adobe dan aan Apple maar ik baalde er wel van. Dat samen met nog wat andere onmogelijkheden maakte dat ik al vlot terug wilde naar Windows.
Overigens ga ik de macbook wel een keer zelf helemaal uit elkaar halen.. Zien of ik er nog wat van kan redden. Maar daar heb ik nu even nog geen zin in..

Laten drogen is de oplossing en accu eruit. You might get lucky :)
Had al op je youtube chan gezien dat je ook wat speelde met VST's op je ipad en met die korg electribe groovebox, drmee dat ik het even vermeld ;)

Geeks onder elkaar: [URL="
Ipad Midi Controller TouchOSC - YouTube[/URL]

Niet letten op men brakke engels.
Heb daar een filmpje van gemaakt omdat veel mensen er me naar vroegen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het volle glas drinken is er 10 dagen geleden al overheen gegaan. Alles wat je mogelijkerwijs zelf kunt doen is gebeurd. Trust me ;) Eindresultaat is echter dat hij echt deaud is. Dus een korte verkennend gesprek met Macrepair leerde dat de schade te groot is om weg te brengen. Zeker omdat onduidelijk blijft tot hoever de schade is. Dan zou ik dus op voorhand al enorme kosten moeten maken om vervolgens gaanderwijs erachter te komen dat er nog meer schade is. Dus echt een gevalletje total loss. Is niet anders.

Ben inderdaad met wat synths bezig op de ipad. Vooral de Korg iMS-20 vind ik gaaf. Alleen nog te weinig tijd voor. Ben drukker met heli's op het moment.

Leuk filmpje ;)

Ik heb hier wel wat echte hardware staan. Binnenkort komt eerste plaat officieel uit. Oa. Moog Voyager, Prophet 08 en Virus Ti polar :)
MS20 is wel een leuke monosynth. Heb de analoge versie al eens kunnen testen bij een collega.

Ik trouwens enkel nog een staartservo nodig en dan is de Atom klaar voor de maiden! :)

Spannend.. Ik moet weer met de Gaui verder. Was echter gisteren tijdje bezig de nieuwe laptop te configgen. Morgen overdag als de kids op school zitten ga ik weer verder. De electronica is de 31ste vertrokken uit Hong Kong dus heb nog even de tijd.

Ben benieuwd naar de eerste filmpjes van de Atom trouwens.

Het weer is wel waardeloos hoor. Had al een tijd niet meer gesimmed. Maar dat gaan we dus voorlopig maar weer even doen...

Het is wel een waanzinnig mooi toestel, zal binnenkort men bouwverslagje eens afmaken.
Had nogal wat klachten gekregen dat het te lang duurde om de foto's in te laden. Gewoon jpeg formaat zonder enige compressie dus toch makkelijk 1 tot 1,5Mb per foto. Ben verwend met een 100mbit lijn dus die thread laadt snel hier. Zal alles eens omzetten en dan het afwerken :)

Beste ff resizen inderdaad.. Hier heb ik ook geen probleem maar in Suriname hoef ik niet te proberen dat soort foto's te laden.. Duurt veels te lang dan..

Nou na wat knippen en plakken en er weer afhalen kom ik tot de ontdekking dat ik grote stickers erop niet mooi vind.. Ik ben dus uiteindelijk op een minimalistische look gekomen..

6123029671_a4de21dbd8_z.jpg

Laatst bewerkt:
Back