Topic defect Dagelijks heli beslommeringen..

Ja ik eigenlijk ook wel :D Ik had er eerst een zooi rooie strepen op maar dat was best een kermis.. Vind hem zoals ie nu is best wel gaaf eerlijk gezegd.. Rest van de heli heeft witte accenten. Tailfin is wit. Witte doppen op de skids. Witte blades.. Dus we gaan het zo dus maar doen..
 
De CP familie...

6123030437_7a430881c8_z.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je hebt toch al een leuke vloot staan :)
Als je clearview gebruikt als sim kunnen we samen eens een netplay sessie vliegen he :) Best nog leuk. Heb dat al eens gedaan met een aantal andere mensen van het forum.

Ik momenteel aan het googlen voor men indoor heli. Had echt voor 99% men gedachten op een Trex250 gezet maar vliegen toch redelijk wat mensen in de club met een 450 binnen. Zou op termijn echter graag een multi-rotor scale A109 hebben en dat is natuurlijk handig als je al een 450 hebt. (heliartist.com heeft hele leuke 450 bodies) Ga denk ik gewoon een muntje gooien ;)
 
Laatst bewerkt:
Tís leuke vloot. Heb dan nog die kleine Walkera die ik graag binnen gebruik. Zeker in de avond als de reflexen wat minder zijn. Het kruis moet onder de 450 vandaan. Ik heb er inmiddels voldoende vertrouwen in dat dat kan. Ik wacht alleen even op een goeie dag omdat ik dan opnieuw moet trimmen en waarschijnlijk gyro moet aanpassen. Die mooie dag is helaas nog niet geweest.

Tsja, als het weer zo slecht blijft wordt het lastig. Ik krijg die Firefox 200 nog en wellicht is dat een leuk ding voor de tuin. Dan kan ik die pakken als het weer even goed is maar wanneer ik geen tijd heb om naar een veld te gaan.. Ik wacht dat even af. Ding was goedkoop dus als het niks is dan zet ik hem op de plank voor de sier en gebruik de rx voor andere doeleinden..

Tot nu toe zijn de heli's low budget. De 450 is een gepimpte HK450 en de Gaui is ook betaalbaar. Zoals je zult begrijpen zal er ongetwijfeld een 700 komen op termijn. Zeker straks in Suriname heb ik zo ongelofelijk veel ruimte dat die er natuurlijk komt. Sowieso vliegen ze daar niet kleiner dan een 550. Domweg omdat er ruimte is..

Maar goed. Zo behoudend als ik in real life vlieg zo veel beter gaat het in sim heb ik ontdekt. Al tijd niet gesimmed maar daar vlieg ik nu rustig rondjes zonder problemen. Maar dan is er natuurlijk ook geen spanning dus dat is het verschil.. En natuurlijk kunnen we een keer multiplayer simmen. Deed ik ook al met Stefan in Heli-X toen de mac nog werkte :) Vind zelf Clearview beter. Graphics zijn fraaier en de modellen voelen echter aan mits je wel wat wind aanzet..
 
Het grootste probleem voor mij ligt in transport. Voorlopig lukt dat nog maar zodra de nieuwe wagen er is vrees ik zelfs voor het transport van de Atom niet deftig te kunnen doen. Voor de prijs van men huidige Atom setup had ik ook een hele goede 6HV kunnen samenstellen maar lijkt me echt niet meer praktisch dan. (En vind de 6HV echt bloedmooi)

En vliegen in Suriname zal idd wel geweldig zijn. Lekker weertje, belachelijk veel ruimte en vrijwel geen wind. Ik stem +1 voor een Compass 7HV voor in Suriname ;)

Nu enkel nog beslissen voor de indoorheli en dan ga ik het een tijdje stilleggen. Al genoeg geinvesteerd in de hobby op een korte tijd en zoveel vlieguren kan ik helaas niet maken momenteel.
 
Ik sluit op voorhand de Gaui X7 ook nog niet uit hoor ;) Maar inderdaad is transport wel een issue. Alhoewel als je de achterbank naar beneden klapt moet er toch een flinke heli inpassen..
 
Ik sluit op voorhand de Gaui X7 ook nog niet uit hoor ;) Maar inderdaad is transport wel een issue. Alhoewel als je de achterbank naar beneden klapt moet er toch een flinke heli inpassen..

Daar zit net het probleem, geen achterbank ;)
Heb wel kofferruimte en vooraan ook maar echt veel is het niet, laat staan bruikbaar voor een lange heli. (2-zitter coupé)
 
Laatst bewerkt:
Kinderen zal hier nog niet voor meteen zijn. Met men huidige levensstijl en tempo zou dat ook niet haalbaar zijn. Ik klop makkelijk 70 uren per week voor de zaak, dan mijn DJ activiteiten. Slaap tegenwoordig gemiddeld 5u per nacht gemiddeld denk ik.

Daarom trouwens dat ik indertijd had gezegd van, en nu koop ik me eindelijk eens een rc heli. Kom ik tenminste nog eens buiten :)
Ik kan het inkleden als: schatje, dat is goed voor men gezondheid, kom ik in de gezonde buitenlucht
 
Volgend jaar ben ik precies 15 jaar voor mezelf bezig.. Ik zit dus erg veel achter de computer.. De computer staat in ieder geval altijd in de buurt. Internet is mijn business en dat gaat 24 uur per dag door. Daarom reageer ik ook veel hier. Ik ben toch online.. Ook vaak in de avond omdat dan de VS naar kantoor gaat. Wat dat betreft heb ik het s'ochtends vaak het meest rustig..
Voor mij is de RC heli ook een manier om wat anders te doen dan alleen IT. En gelijk een manier om buiten te komen... Jij klopt code 70 uur per week?
 
Volgend jaar ben ik precies 15 jaar voor mezelf bezig.. Ik zit dus erg veel achter de computer.. De computer staat in ieder geval altijd in de buurt. Internet is mijn business en dat gaat 24 uur per dag door. Daarom reageer ik ook veel hier. Ik ben toch online.. Ook vaak in de avond omdat dan de VS naar kantoor gaat. Wat dat betreft heb ik het s'ochtends vaak het meest rustig..
Voor mij is de RC heli ook een manier om wat anders te doen dan alleen IT. En gelijk een manier om buiten te komen... Jij klopt code 70 uur per week?

Nee hoor, ik was in 2003 in bijberoep begonnen als network consultant/isp.
Beetje colocatie en managed diensten zoals exchange en die dingen. In 2008 is er online marketing bijgekomen. Doordat ik zelf men uren regel kan ik dat combineren met een DJ activiteit (toch makkelijk 3-4 dagen per week). Tegenwoordig doe ik eigenlijk enkel nog administratie en prospectie. Voor de marketing werken wij ook uitsluitend met Amerikaanse afnemers. (En de marketing is eigenlijk de grootste zaak geworden) Begin november is het weer pubcon beurs in Vegas. Werk en plezier combineren noemen ze dat ;)

Ik wist mijn weg wel met netwerkbeheer en linux systemen maar zit nu ook al ver weg wegens dat niet meer voldoende te onderhouden. Kan zo nog de standaard dingen als een kernel compilen enz maar dingen als routing moet je toch wel voldoende onderhouden. Ben trouwens Cisco CCNA en CCNP gecertifiëerd. Wat deed jij precies? Was toch ook netwerkbeheer niet?

Situatie is net zoals bij jou. Als ik niet ga draaien of vliegen zit ik te werken achter men PC. Vandaar ook men snelle respons :)
 
We zijn begonnen met kantoorautomatisering. Maar al heel snel (1997 denk ik) zijn we de internetkant opgegaan. Dus we doen nu hosting en development al heel wat jaren. We zijn per ongeluk terecht gekomen in het hosten van high traffic websites. Dus dat is ons specialisme geworden. Ik hou me dus bezig met het hosting gedeelte. Ben namelijk een netwerk engineer. Ooit met Novell begonnen trouwens. Nu met name Linux en de randapparatuur zoals Foundry en Cisco. Mijn compagnon runt het development gedeelte. Complexe websites bouwen dus.. We hebben voornamelijk buitenlandse klanten. Dus de werktijden zijn de hele dag in principe. Uiteraard kan ik tussendoor allerlei andere dingen doen. Zolang ik maar bereikbaar ben. We werken nu al jaren vanuit huis. Datacenter is in Amsterdam maar daar hoef ik zelden te komen. Dus ik breng de kleinste naar school en dan begint de dag. Die eindigt pas s'avonds laat. Vind ik geen probleem omdat werk ook hobby is.
 
Als ITer is het hele heli gebeuren wel leuk natuurlijk. De TXen zijn halve computers, servo's, FBL gyros programmeren, ... :)

Ik heb netwerkbeheerders die alles in goede banen leiden. High traffic websites, wat mag ik daar dan onder verstaan? Vaak zie je kleinere KMO's beroep doen op goedkopere merken. Soms hebben we klanten die de meest belachelijke eisen stellen (terwijl alles tot op de switching redundant is uitgevoerd, eigen vhosts, standaard kabelgoten op de racks met fibergoten erop, voor lage fee's leiden we het verkeer over onze ASA of juniper firewalls,...) om dan hun eigen intern netwerk te laten verlopen over een D-link switch... Dergelijke diensten zijn echt niet meer interessant. High invest/low return tov de marketing waar je echt een waanzinnige ROI hebt. Drm dat ik me meer en meer focus om de volledige overstap te maken. (Thank god voor de Indiërs ;)) Rendement zakt enorm met de stroomprijzen. Makkelijk 75 euro voor een Amp en meeste datacentra in België geven max 2x16A / tile. Vul maar eens een rack voor de helft op 16A... Meer stroom is mogelijk maar de koelingen zijn er gewoon niet op voorzien. Op dat vlak is NL toch een stuk beter qua infrastructuur.

5615_106835009871_782274871_1974604_6454097_n.jpg


Zaken zoals dit ben ik ERG trots op. Standaard mooie patching, panduit kabels, switching redundant, firewalls redundant etc etc. Kost wel wat maar als je soms concullega's bezig ziet hoe zij hun racks indelen, echte schande.

Edit: zal maar weer wat ontopic gaan want we dwalen SERIEUS af ;)
 
Laatst bewerkt:
Bandbreedte verkopen is niet meer rendabel. Oplossingen verkopen echter wel. Wij hebben klanten die beginnen bij 10 mbit maar al snel meer verbruiken. Onze grootste klant draait nu 250 mbit. Dat is makkelijk te behappen met statische content natuurlijk maar niet als de website dynamisch is. Dan heb je een behoorlijk platform nodig omdat te draaien. Dat is mijn rol in het geheel.. Maar ook aan de development kant moet je bij de bouw rekening houden met veel bezoek en dus veel database verkeer. Die kant doet mijn compagnon (thank God for Romanians)...
Daarnaast dan nog de redundancy, pingtijden etc, etc.. Over de storingen begin ik maar niet..
Heli's zijn technisch een uitdaging. Zeker voor een IT-er. Alleen heb ik twee linker handjes dus dat maakt het soms een grotere uitdaging ;)

Veel traffic branden is makkelijk. De data echter overal snel distribueren is verhaal twee. En dat doen we dus blijkbaar al heel wat jaren goed. Mijn eerste klanten zitten nog steeds bij ons ;)
 
Daarin volg ik je 100 percent. Goede peering partners > goedkope peering partners ;)
Daarom dat ik bv geen webhosting aanbied of niet met particulieren werk.
"Jamaar bij die kan ik meer voor minder geld" of support geven voor de minste kleine dingen zoals een POP3 instellen in outlook, echt de tijd niet waard in mijn ogen gezien de marges. Ik zeg het mss plat en cru maar is eigenlijk de waarheid. Verzadiging van de markt, absurd lage prijzen waardoor je op massa moet gaan draaien en je marges compenseren door overselling te gaan doen, ... Wat die kleinere aanbieders dan wel vergeten is, meer klanten is meer support, en daar zit net het kostenplaatje.

Heli's zijn technisch een uitdaging. Zeker voor een IT-er. Alleen heb ik twee linker handjes dus dat maakt het soms een grotere uitdaging ;)

Dito :)
Desondanks, prutsen vinden wij leuk ;)
 
Daarom bieden wij dus bijna geen shared hosting meer aan.. Dat zijn abbo's van 6 euro per maand en dan willen ze dus elke dag support omdat ze niet snappen hoe ze email moeten instellen of een mailform moeten inbakken in hun webstek. We hebben wel wat shared servers maar daar komen mensen op die we kennen. We adverteren er niet mee..
De grote websites zijn gewoon leuk. Bandbreedte zegt overigens niks. Ik kan makkelijk 100 mbit branden op 1 servertje zonder dat deze plat gaat maar op een andere server met 3 mbit gaat het plat door programmeerfouten in de website. Zo is het bijvoorbeeld een uitdaging om wordpress blogs te hosten ;) Gaat heel lang goed bij veel verkeer en dan installeren ze een hele foute plugin. Einde oefening is het dan.

Dus inderdaad is prutsen leuk. Ik zou het leuk vinden als mijn handjes wat handiger waren. Ik snap de materie prima maar soms loop ik tijdens het bouwen wel tegen dingen aan. Tot bloedens toe zelfs bij de HK450. Wat dat betreft is de Gaui een verademing. Alles past tenminste en de schroeven draaien niet dol. Dat is bij de HK klonen wel anders. Juist daarom zal ik hierna gewoon voor een merk gaan. Minder stress..
 
De 250 bouwen is naar het schijnt een hele operatie en voor iemand zoals ik die niet superhandig is kan dat wel een serieuze uitdaging worden :)

Heel fijn prutswerk en kabel management is hele klus.
 
Ik had de 250.. Was mijn eerste zelfbouw en heb hem toen overgedaan aan Stefan. Zag het toen niet zitten om te beginnen met een nerveuze heli. Tís inderdaad wel gepruts. Ik heb toen de heli in elkaar gezet maar Stefan heeft uiteindelijk de electronica ingebouwd. Dat ding in elkaar zetten is wel te doen. Vond de kwaliteit van de HK wel beroerd. Dus zou als je een 250 wilt gewoon een Align nemen. Ik had alleen maar last van schroeven die dol draaide of niet los konden. Werd ik redelijk verdrietig van. Dus als je dat formaat wilt gewoon een Align nemen of eventueel kijken naar een Gaui 200 (zelfde formaat). Dan heb je in ieder geval geen stress van het assembleren van het frame enzo..
 
Back
Top