Topic NK 2011 aangepast naar NK 2012 ?????

Discussie in 'Electro onroad' gestart door patrickjo, 21 okt 2010.

  1. patrickjo

    patrickjo

    Lid geworden:
    1 jan 2006
    Berichten:
    400
    Locatie:
    Roosendaal
    Hoi Allemaal,

    Wij Ton en ik willen graag weten wie er in 2011 Nomac NK,s gaan rijden?

    Dit omdat we afgelopen jaar met een zeer kleine groep rijders geweest zijn.
    En er toch heel wat prikkelingen zijn over hoe nu verder.
    wat wij zeer graag zien is weer die inmens grote groep rijders die we een aantal jaar geleden ook hadden.

    Er zullen zeer waarschijnlijk regelements wijzegingen kommen en denk dan aan,
    (13,5 stock format ETS vaste motor vaste regelaar en 0 graden timming).
    Type banden?

    En dan zal er een keuze komen tussen 10,5 EFRA met vrijheid in regelaars of de wel bekende EFRA modified klasse.
    Type banden?

    MAAR LET WEL DE REGELEMENTEN DIE ER ZOUDEN MOETEN KOMEN BEPALEN JULLIE ZELF EN DAARVOOR ZULLEN JULLIE WEL NAAR DE VERGADERING MOETEN KOMEN MET VOORSTELLEN.
    Jullie begrijpen ook wel dat er iets moet gebeuren.

    Wij zelf hebben ook al gedacht aan open inschrijvingen per NK.

    Maar over regelementen horen wij jullie graag niet dat we er altijd een passend antwoord op kunnen geven direct.
    Maar kom daarvoor naar de vergadering a.u.b.

    Dus onze vraag is, vraag een ieder die je kent. En antwoord met ja ik ga mee doen of nee ik ga niet mee doen.
    Zodat we met stemmen tellen de balans kunnen gaan opmaken.


    Mvg sectie elektro:
    Ton & Patrick
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2011
  2. Robkitetop

    Robkitetop

    Lid geworden:
    10 sep 2010
    Berichten:
    147
    Locatie:
    Poortugaal
    Als er een 13,5 klasse komt met vaste regelaar en 0 graden vertiming zou dit denk ik een groot pluspunt zijn! Het wordt dan voor de wat minder ervaren personen (zoals ik) een stuk toegangelijker. Ik zou in ieder geval zeker deelnemen!
     
  3. Ron Lankreijer

    Ron Lankreijer

    Lid geworden:
    1 okt 2009
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Ullufff
    Ik zou heel graag aankomend jaar weer NK's willen rijden. Voor mij kan dat alleen als de regels weer eens gewijzigd worden. Op dit moment gaat het gewoon te snel voor mij.
    Verder zou ik graag zien dat er een andere band wordt voorgeschreven, bv Sorex 32 (niet het allerlaatste op bandengebied, maar wat mij betreft een prima allrounder).
     
  4. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Ik denk dat het wel duidelijk is;-) Afgelopen weekend 170 deelnemers stock 13.5 0 graden en zelfs 90 deelnemers modified (die overigens maar een halve seconde harder reden dan de stocktoppers)

    Banden maakt eigenlijk niet zoveel uit zolang ze maar goed te krijgen zijn (om te trainen) en wat langer meegaan (om alle runs probleemloos te kunnen rijden). Sorex 32 is een goede optie, er zijn ook van Corally STCC-banden (deze worden al jaren in Engeland gebruikt). Dit zijn natuurrubberbanden gelijkend op de CS27. Met dit soort banden moet het seizoen zelfs op drie setjes te doen zijn!!

    Maargoed, ik dwaal af: natuurlijk doe ik mee als er een behoorlijke stockklasse komt. Alle fabrikanten leveren onderhand 0 graden-regelaars (of software die dit regelt). We hebben diverse regelaars getest (de juiste vaste verplaatsing per circuit is overigens wel belangrijk) en als er iemand anders dan 0 of een andere verplaatsing rijdt valt dat direct op!!!

    Door ook de "oude" regelaars met de juiste software toe te laten wordt de instap voor velen ook makkelijker (lees: minder kostbaar), gekoppeld aan een SpeedPassion 13.5 v3.0 heb je sowieso 43 potentiele deelnemers (die waren er tenminste afgelopen weekend ook)

    Indien vrijgegeven zou modified ook weer kunnen gaan leven voor de mensen die 0 graden te zacht vinden gaan!!

    Verder is het belangrijk om de instap ook makkelijker te maken; in plaats van 100 Euro vooraf zou je voor 5 a 10 Euro een licentie moeten kunnen kopen en dan voor 15 Euro per NK mee moeten kunnen doen; mensen die maar drie races kunnen of willen rijden komen dan ook!!

    Tot slot lijkt me een aanpassing van het stokoude programma ook een goede zet; twee kwalificaties en vier finales (waarvan er drie tellen voor het dag-en totaalklassement) is veel attractiever, het heet tenslotte RC RACEN!!! Met de huidige lipo's is er zelfs op 1C binnen 45 minuten weer te rijden, dus de tijden tussen de heats kunnen ook verkort worden.

    Volgens mij kan het wel weer gezellig worden;-)

    groet,

    Eric
     
  5. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Dat de stock klasse weer echt stock moet worden is duidelijk.
    De 13.5t 0-graden regelaar voorziet hierin en zal veel deelnemers trekken.
    Dit is duidelijk op de ETS te zien.

    Dit ETS vergelijk gaat volgens mij niet op voor de mod.
    Maar kijk nu ook eens serieus naar de mod klasse, zelf ben ik een voorstander van de dynamische regelaar, wij hebben dit op de mach getest en dit gaat perfect met een 13.5 of 10.5. Wel moet opgemerkt worden dat er dan mod snelheden gereden worden. De kosten van een 10.5 dynamisch zijn een stuk lager dan een echte mod. Dus zou het mijn inziens perfect zijn om hier een noeuwe NK mod van te maken. Zelf zou ik dan mee gaan doen aan NK`s en ik denk dat de kans groot is dat meer Mach rijders dit doen.
    De mod klasse met 6.5t is per club maar een handje vol, dit is echt nog een stapje duurder en lastiger om de boel heel te houden.
     
  6. Halloween

    Halloween

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Hoorn nh
    Ik heb zelf dit jaar voor het eerst meegedaan met een NK. Het was de NK op Mach waar de stock 13.5t 0 graden ETS 'style" een gastklasse was.

    Alhoewel ik er meer een happening van een NK had verwacht, vond ik het wel een leuke en leerzame ervaring. Ik ben dan ook niet direct afwijzend om mee te doen met meer NK's in 2011, mits er idd een aantal wijzigingen zullen plaats vinden. Deze zijn oa al meerdere malen op dit forum aangekaart. Voor mij zal de 13.5T 0 graden klasse de belangrijkste wijziging zijn om wel of niet mee te doen.

    Voor de rest ben ik het met Eric eens dat het toegankelijker moet worden. Ik ga echt geen 100 euro vooruit betalen voor een licentie als ik van te voren weet dat ik niet alle wedstrijden kan en wil gaan rijden. Een hogere inschrijfgeld vind ik daarintegen geen probleem.

    Is het al bekend wanneer er een/de vergadering is van de NOMAC? Ik zal kijken of ik erbij aanwezig kan zijn. Of is het alleen voor mensen met een licentie?

    Halewijn
     
  7. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Wat Eric zegt zou voor mij een reden zijn om mij ook te wagen aan de NK koorts:cool::D

    mvg Roy



     
  8. Tonyv

    Tonyv

    Lid geworden:
    13 mrt 2005
    Berichten:
    404
    Kleine correctie, voorstellen zullen vooraf aan de vergadering ingediend moeten worden. Bij de NOMAC kun je nakijken/vragen wat de deadline hiervoor is. Voorstellen die tijdens de vergadering worden ingediend mogen reglementair niet in stemming worden gebracht. Het zou jammer zijn als goede voorstellen hierdoor weer een jaar blijven liggen.
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Uiteraard kunnen alleen de huidige licentiehouders hun stem uitbrengen, geïnteresseerden zonder een licentie kunnen als toehoorder aanwezig zijn. Deze niet-licentiehoudende mensen kunnen wel via hun club hun stem uitbrengen.

    De vergaderingen zijn in december, eind november zal de sluitingsdatum zijn dus verwacht ik spoedig de formulieren online, gewoon even de NOMAC site volgen.
     
  10. skyaflake

    skyaflake

    Lid geworden:
    3 apr 2009
    Berichten:
    359
    Bij een 13.5T klasse heb ik ook interesse om de electro onder 't stof vandaan te trekken. Ik volg dit topic wel ;)
     
  11. Michael L

    Michael L

    Lid geworden:
    9 nov 2006
    Berichten:
    442
    Locatie:
    Rotterdam
    Hoi Patrick en Ton,

    Je kan hier een poll van maken.
    Dan krijg je meteen een goede indruk van mensen die mee zouden willen doen.
    (Of ze dit ook uiteindelijk gaan doen is altijd afwachten)

    In mijn ogen zouden de volgende opties goed kunnen:
    Als stock klasses:
    13,5t 0graden vaste motor / vaste regelaar
    13,5t 0graden vaste motor / regelaar van vaste lijst

    Als superstock cq modified
    13,5t vrije regelaar / vrije motor kezue
    10,5t vrije regelaar / vrije motor keuze

    Zelf zou ik de 13,5t 0grd met vaste motor en vaste regelaar de beste keuze vinden voor echte stock klasse. En de 10,5t vrije klasse voor vervanger van de modified.

    Samen met de keuze van een goede band (bv de sorex 36) zou ik ook weer overwegen mee te doen met de NK's in 2011.

    Open inschrijven met verhoogd inschrijfgeld zou ik ook mee kunnen leven.
    Als club is dat minder gewenst maar als we niks proberen gaat er ook niks verbeteren.
    Te denken valt aan €100,- bij voor inschrijven voor 6 wedstrijden.
    En voor losse wedstrijden eenmalig €10,- voor een licentie en €20,- per wedstrijd. Dit maakt €130,- voor het hele seizoen van 6 wedstrijden. Dat maakt het voorinschrijven ook nog enigszins interresant.

    Grt,
    Michael
    Wie weet in 2011 ook weer NK rijder :)
     
  12. Halloween

    Halloween

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Hoorn nh
    Dus het uitbrengen van een stem bij de NOMAC kost dus eigenlijk 100 euro .
    Het reglement voor het komende jaar wordt dus weer bepaald door een handjevol mensen die al een licentie hebben EN opkomen dagen tijdens de vergadering. Nu weet ik uit ervaring dat deze vergaderingen nooit goed bezocht worden, dus heeft de NOMAC weer weinig input... Temeer omdat men de input online via een formulier van te voren moet inbrengen.

    Als de NOMAC wilt dat er verandering komt in de RC wedstrijdwereld en het weer een leuke en drukbezochte happening wordt, moeten ze beginnen met de handen in eigen boezem te steken en dit meteen veranderen. Want de citaat "Deze niet-licentiehoudende mensen kunnen wel via hun club hun stem uitbrengen." is dan natuurlijk uit den boze. De topic heet “Wie wil of gaat weer nk's rijden in 2011?????”. Dit is een oproep aan de groep rc rijders die nu niet (meer) NK's rijden. Als deze geen stem kunnen uitbrengen over hoe het in 2011 aan toe zal gaan op een NK en dit slechts kunnen doen via hun club (die via de lidmaatschap van de NOMAC ook maar 1 stem heeft -ik kan dit verkeerd hebben-) ben ik bang dat hun stem, - als een druppel op de welbekende gloeiende plaats zal zijn en dus verloren gaat. Temeer omdat je de input online via een formulier van te voren moet inbrengen. Voor eind november... Terwijl wij bij bv Mach pas in december een vergadering hier over hebben....

    Dus even resumeren: diegene die dus nu niet hun stem kunnen uitbrengen, maar slecht via hun club, worden niet gehoord terwijl het juist om die groep mensen het nu net gaat.

    Ik ben van mening dat dit jaar voor de overleving van het NK in de komende jaren ALLE stemmen erg belangrijk zijn!

    Ik hoop dat dat nu eens begrepen wordt!

    Halewijn
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2010
  13. stephanbeelen

    stephanbeelen

    Lid geworden:
    13 dec 2007
    Berichten:
    1.112
    Locatie:
    Haarlem
    Hallewijn....... nog effe stampen dan horen ze je misschien echt, ik heb de indruk dat men al jaren tegen een paar dovenmans oren aan het praten is bij de NOMAC... het zijn volgers en geen aanpakkers....

    Jou post is wel erg goed......
     
  14. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    De Nomac zou bv. van alle clubs even de emailadressen van alle rijders kunnen verzamelen, dit is een koud kunstje..

    Dan kunnen ze bv. twee voorstellen maken per klasse:
    dus,

    2 x stock
    2 x mod

    en dit sturen naar allen rijders, hier zal dan ongeveer 60% van reageren,
    hierna simpel bundelen en de meeste stemmen gelden. Dan weet je zeker dat iedereen inspraak heeft en dat de kans het grootst is dat er meer mensen NK`s gaan rijden.

    Is maar een idee hoor, zo`n vergadering slaat over het algemeen nergens op, hier beslissen 3 man en een paardekop wat er gaat gebeuren..
    Dit is uiteraard niet de schuld van de Nomac, maar de rijders zelf die niet komen opdagen. We kunnen ons blijven houden aan die vergadering opkomst en zeggen: als je niet komt heb je ook niks te zeggen...
    Maar we leven niet meer in de pre-historie, mensen mailen veel liever.
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Misschien moet je je iets meer verdiepen in de constructie, de enige echte leden van de NOMAC zijn de clubs en niet de rijders, de clubs hebben de uiteindelijk bepalende stem en kunnen de will van hun leden/rijders uitvoeren of juist tegen werken, dat laatste is niet de slimste....
    Bij die vergaderingen zitten alsnog ook de clubs en als alle clubs een vertegenwoordiger stuurt hebben alleen de clubs al een aardige vinger in de pot. Je moet het dus bij de clubs voor de niet-licentiehouders goed organiseren, helaas gebeurd dat niet overal goed en is het zaak dat je als club een goede vertegenwoordiger stuurt en dat zal je toch zelf moeten organiseren. O ja, de bestuursleden bij verenigingen hebben de will van de rijders te volgen dus als de meerderheid wilt dat er een goede vertegenwoordiger gestuurt wordt hebben ze daar gehoor aan te geven en is het aan klagers zoals jij nu een mooie kans om dat goed te organiseren aangezien jij daaraan mede verantwoordelijk bent.

    Wat betreft de drukte in de klasse zelf, persoonlijk denk ik dat de NOMAC in zijn algemeenheid er niets mee te maken heeft maar met de zeer grote diversiteit die de clubs en de rijders zelf al in het leven geroepen hebben. De wil van de meerderheid van de rijders om een paar jaar terug nog door te gaan met sub-C cellen die op dat moment al zwaar ter discussie stonden heeft het nieuwe seizoen van toen doen floppen en laten staan waar het nu nog steeds staat ondanks de aanpassingen naar LiPo en een geschikte motor. Kortom, ook hier hebben de rijders van toen zelf schuld aan gehad.
     
  16. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Probleem is dat de rijders niet worden bereikt, kan de nomac niet gewoon direct de rijders contacteren...?
    Na een aantal jaar weten we nu wel dat het bestaande systeem met clubvoorstellen met 1 vertegenwoordiger niet werkt, athans, niet genoeg mensen hebben inbreng.

    Als de Nomac nu gewoon iedereen direct bereikt met mail (kleine moeite),
    dan wordt het hele proces van vertegenwoordigers, verzamelen per club wat wie wil....und so weiter,
    Overgeslagen...

    Dit scheeld heel wat tijd en gezeur, we kunnen wel de hele tijd de rijders de schuld geven, maar ooit moet gewoon iemand het voortouw pakken en de boel even aansturen, dan zullen de schaapjes netjes volgen.
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2010
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Dan stuur je niet de juiste vertegenwoordigers, dan moeten jullie op de club gewoon de koppen bij elkaar steken en een goede vertegenwoordiger selecteren.

    Overigens denk ik ook dat je gewoon rekening moet houden met een andere uitkomst in de stemming dan dat jij persoonlijk wilt.
     
  18. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Dit zijn twee compleet losstaande punten.
    Welke vertegenwoordiger er wordt gestuurd doet er niet toe.
    De leden kunnen nergens op stemmen, zij weten immers pas op de vergadering de voorstellen waaruit gekozen kan worden, dus iets organiseren wordt lastig... Oftewel het systeem werkt niet goed, dit kan beter, alleen afwijken van oeroude ingesleten patronen is nu eenmaal moeilijk.


    En dat de uitkomst weleens anders kan zijn dan jezelf wilt, tja, dat gebeurd wel vaker, daar wen je wel aan.
     
  19. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    ik heb ook ooit overwogen om eens 1:10 electro te gaan rijden, op een club en dan eventueel op een NK. Ik keek echter op tegen de enorme berg regeltjes, verplichte regelaren, vergaderingen, tegenvallende deelnemers, etc... als ik deze discussie weer lees dan is het duidelijk dat er vanuit de Nomac helemaal niets veranderd. De klasse zal dan ook langzaam wegkwijnen op NK-niveau lijkt me, erg jammer. Vraag ik me af waarom er nog steeds met de Nomac gewerkt wordt. Als er toch 100 rijders zijn die er samen uitkomen en weten wat ze willen organiseer je toch zelf een NK? In de offroad gaat dit al jaren meer dan goed.

    Wat de Nomac uit het oog is verloren is dat er wellicht tig beginnende rijders zijn die het leuk lijken om eens mee te doen aan het NK. Die schrikken echter behoorlijk van alle 'wetgeving' eromheen en zo doe je jezelf de das om als organisatie zijnde.

    Wellicht een beetje zwart-wit gesteld door een 'buitenstaander', maar wellicht kun je er wat mee.
     
  20. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Men wil dus dat per club iemand alle leden aanspreekt en hun voorkeur verzameld, dit kan dan per club tot 1 of 2 voorstellen gebundeld worden en de voorzitter neemt dit mee naar de Nomac vergadering, hier wordt dan over vergadert en gestemd.

    Er komen dan dus 12 voorstellen ofzo, waar 1 van gemaakt moet worden...

    Het is toch veel handiger de voorstellen even door de Nomac te laten bepalen, iedereen weet wat er speelt, de stock is bagger en geen stock meer,
    dus 1 voorstel met de ETS set met keuze uit bv. 2 slijtvaste banden.
    En dan moet er nog iets voor de mod gebeuren..

    Zo krijg je veel meer mensen achter een voorstel en leeft het meer op de clubs, veel minder tegenspraak en negatief gepraat onder de rijders.

    Met de Nomac bedoel ik uiteraard de sectievoorzitters....
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2010

Deel Deze Pagina