Topic voor : Servonaut, Beier-USM-RC en MFU en alle Besturings en Verlichtingssystemen.

Discussie in 'Model truckers' gestart door marten77, 11 mrt 2008.

  1. stoomertje

    stoomertje

    Lid geworden:
    20 jun 2018
    Berichten:
    823
    Locatie:
    Halsteren


    Bekijk dit filmpje ook alvast.
     
  2. Mark300

    Mark300

    Lid geworden:
    24 mrt 2011
    Berichten:
    597
    Locatie:
    Nieuw-Beijerland
    Een MFC is een prima stukje als je weinig verstand heb van elektra en om mee te beginnen.
    Het heeft een hoop beperkingen in je vrijheid van instellen.

    De enige manier om er wat mee te kunnen is door het volgen van de handleiding van A tot Z.
    Meer is het niet, ook niet minder.

    Als je de handleiding bestudeert heb (Ga ik natuurlijk wel vanuit) zie je dat er nergens gesproken wordt over een multiswitch, hierop reageert je MFC dus niet.
    Wat te zien is in jouw filmpje is geen multiswitch maar reguliere kanalen, maar dan als knoppen ipv hendels.

    Wil je dingen bedienen mbv een multiswitch, zul je een encoder en een decoder nodig hebben.
    Een geluidsprint met ingebouwde decoder is bijvoorbeeld een USM RC2.

    Ik vind het een hoop geld voor heel weinig.
     
  3. Vandenbussche Willy

    Vandenbussche Willy

    Lid geworden:
    12 sep 2020
    Berichten:
    46
    Locatie:
    Asse
    upload_2020-9-16_18-23-45.png

    Wit is lampje en zwart is servo en alles is aangesloten volgens boekje, alles werkt prima.
    Alleen wil ik alles aan en uitschakelen met knopjes op zender!
     
  4. stoomertje

    stoomertje

    Lid geworden:
    20 jun 2018
    Berichten:
    823
    Locatie:
    Halsteren
  5. Vandenbussche Willy

    Vandenbussche Willy

    Lid geworden:
    12 sep 2020
    Berichten:
    46
    Locatie:
    Asse
    Die bundel verlichting is dan overbodig of zie ik het verkeerd, En hoe zou ik dan bijvoorbeeld het starten van de motor doen en de claxon , die hebben geen aparte aansluiting?
    Als de beier dat wel kan zou ik eventueel de beier aanschaffen, want het moet gewoon perfect zijn!
     
  6. stoomertje

    stoomertje

    Lid geworden:
    20 jun 2018
    Berichten:
    823
    Locatie:
    Halsteren
    Tja Willy als dat allemaal wil dan moet je een Beier hebben.
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.
  7. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    887
    Locatie:
    Den Haag
    Willy, ik verdien er niets aan, maar ik heb al meerdere Beier USMRC2 en onlangs een SFR1 van Beier ingebouwd in mijn modellen. Alles wat jij kan bedenken, is mogelijk met een Beier. Mits het maar past bij het model zoals een auto, truck, Stoomtrein vliegtuig, tank of oorlogsbodem. Ik weet niets van de Tamiya, maar wel dat je met een Beier alle verlichting in een truck kunt maken, met zelfs logische stappen, zoals dagrijlicht alleen aan als dimlicht uit is. Of bochtenverlichting gekoppeld aan je servo, en dan alleen bij vooruit. Verder geluiden als je bepaalde handelingen doet, uiteraard achteruitrijsignaal bij achterwaarts rijden, maar ook bijvoorbeeld luchtketelgeluid, als je de wagen stopt en stil laat staan. Verder bijvoorbeeld koude of warme motorstart( erg leuk in mijn oldtimer, je hoort gewoon dat de diesel lastig start). Maar na een korte pauze loopt hij direct. Verder kun je uitgangen gebruiken voor flitslichten en nog veel meer. Oja en de bekabeling kan doormiddel van de flatcabel door het model gelegd worden.
    Ik bedien mijn SFR dmv een Keypad van RC Lab, één prop kanaal nodig, en je schakelt dmv tiptoetsen al je verlichting en geluiden. Ideaal voor mijn modellen. Als je perfectie wil, en je kunt een paar euro missen, is een Beier een prima keuze.
     
    Vandenbussche Willy en Mark300 vinden dit leuk.
  8. Vandenbussche Willy

    Vandenbussche Willy

    Lid geworden:
    12 sep 2020
    Berichten:
    46
    Locatie:
    Asse
    Ok, bedankt Fredk voor de uitleg, ik zal mij een Beier aanschaffen , Ik zal eens zoeken wat ik allemaal nodig heb !
     
  9. Vandenbussche Willy

    Vandenbussche Willy

    Lid geworden:
    12 sep 2020
    Berichten:
    46
    Locatie:
    Asse
    Beier USM-RC2 geluidsmodule of de Beier SFR-1 geluidsmodule met geintegreerde rijregelaar,
    wat is er beter?

    En wat zou ik nog nodig hebben ?
     
  10. Mark300

    Mark300

    Lid geworden:
    24 mrt 2011
    Berichten:
    597
    Locatie:
    Nieuw-Beijerland
    Dat is afhankelijk wat je wilt.
    Je geeft zelf de verschillen al aan :)
     
  11. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    887
    Locatie:
    Den Haag
    Willy, voor een Truck met niet al te veel bijzondere functies zou je uit kunnen komen met de SFR1. Die heeft 16 uitgangen die de verlichting kunnen aansturen. Let op, is een flat cable met 10 kleuren, maar wit en zwart is een plus uitgang en dus geen geschakelde. Vandaar twee keer 8. Een losse snelheidsregelaar en geluidsmodule kan ook, maar als je de prijzen bij elkaar optelt is het een lastige keuze. Bijvoorbeeld Servonaut regelaar en een Beier USMRC2 is bijna gelijk aan een SFR1. De USmRC2 heeft 12 uitgangen, en kan nog eens uitgebreid worden met nog 12. Maar dat heb je nooit nodig. (ik misschien wel ooit )
    Hangt er dus vooral vanaf, heb je al een rij-regelaar, en hoeveel uitgangen wil je kunnen schakelen.( en is er voldoende ruimte in je model voor een rijreglaar + geluidsmodule.) wat betreft mogelijkheden zijn beide Modules vergelijkbaar. en Programmeren wijst zichzelf, waarbij de SFR 1 het vvoordeel heeft dat je hem aan je PC kunt hangen terwijl hij in het model zit om programmering te testen. Wel kabeltje mee bestellen.. Ik moet nu steeds de SD kaart uit het model halen, programmering wijzigen, terug stoppen, testen weer aanpassen etc.
     
    Vandenbussche Willy en VOLVO FH 16 750 vinden dit leuk.
  12. Maas-trucker

    Maas-trucker

    Lid geworden:
    18 mei 2020
    Berichten:
    49
    Locatie:
    België/maasmechelen
    Vraagje weet mss iemand waar ik fluit geluid als claxon/luchthoor kan downloaden voor mijn truck,heb de beier sfr1 en vind het niet tussen de voorgeprogrammeerde geluiden,iknweet zelf ook niet hoe geluid noemt,veel trucks die in real life rond rijden hebben dit als accessoire
     
  13. Mark300

    Mark300

    Lid geworden:
    24 mrt 2011
    Berichten:
    597
    Locatie:
    Nieuw-Beijerland
    Zelf opnemen kan ook! Zit de software voor bij
     
  14. Maas-trucker

    Maas-trucker

    Lid geworden:
    18 mei 2020
    Berichten:
    49
    Locatie:
    België/maasmechelen
    Oke alvast bedankt
     
  15. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Beier forum. Ff registreren kumnen de soundbox zien.
     
  16. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Gevonden.

    Het zit hem in de servo.

    Met een AR6210 ontvanger werkte alles wel, met een AR8000 werkte het niet. Andere servo gemonteerd en het werkt.
     
    Mark300 vindt dit leuk.
  17. Helicor

    Helicor

    Lid geworden:
    28 aug 2009
    Berichten:
    2.623
    Locatie:
    Drenthe
    Als het aan de servo ligt, waarom werkt het dan wel op de ene ontvanger, en niet op de andere?
     
  18. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.375
    Locatie:
    Achterhoek
    Via soundforum kun je de turkse fluit downloaden Maas trucker maar als je mij je mailadres stuurt in een pb dan stuur ik hem je wel even toe
     
  19. Vandenbussche Willy

    Vandenbussche Willy

    Lid geworden:
    12 sep 2020
    Berichten:
    46
    Locatie:
    Asse
    Hallo,ik heb mij een Beier SFR-1 aangeschaft met printverlichting van RCLab daar zit een flat cable in met 10 kleuren,is het gelijk waar je de bedrading aansluit op een ak-8 aansluiting ?
     
  20. Vandenbussche Willy

    Vandenbussche Willy

    Lid geworden:
    12 sep 2020
    Berichten:
    46
    Locatie:
    Asse
    upload_2020-10-11_18-27-11.png

    een aansluitplan heb ik niet
     

Deel Deze Pagina