Topmodel CZ CAP 232 3D electro uitvoeren

Stevo

Forum veteraan
Laat ik eerst maar eens beginnen bij het begin, ik was eigenlijk van plan om die ARF doos te verkopen. Eén van mijn vrienden vond dit zonde om zo'n mooi toestel weg te doen.

Om een lang verhaal kort te maken rees het idee om hem electro uit te voeren.

De kist heeft 2 meter span en zou rond de 5 Kg moeten uitkomen. Origineel ging ik er een Moki 2.10 opzetten die ik via Paul Plevoets heb kunnen op de kop tikken maar dit gaan nu wegens de electronificatie van dit toestel niet meer door.

Mijn vraag is nu welke brushless ik daar op moet zetten. Zou zo'n motor die heden tendage in de F3A wereld wordt gebruikt voldoende zijn? Die motoren draaien op 10 S dacht ik. Daar moet dan uiteraard ook een vette lipopack bij en dito regelaar.

Ik heb wel ervaring met brushless maar natuurlijk niet met motoren van die grote en omvang.

Ik weet dat het electro uitvoeren van die CAP uiteraard veel geld zal kosten maar dit is nu niet "the issue"

Graag wat helpen brainstormen over wat mogelijk is.

Ik hoor het graag

Stevo

als je inderdaad de 5KG gaat redden (vliegklaar) dan kan je met 1 van de F3A motoren uit de voeten. b.v.de AXI 5330/F3A op 10S met b.v. een 21x10. Dan kan je bij +/- 60-70% vermogen prop hangen (met een 20x13 lukt dat, dus met een 21x10 zal het wellicht bij minder vermogen zijn omdat de prop niet zo snel stalled). Er zijn 'clonen' van die AXI die een stuk voordeliger zijn, dus daar kan je mee spelen.

wordt je zwaarder dan die 5Kg, dan kan je met de grotere axi aan de gang (5345-14) ook op 10S maar dan wel richting 90Ampere. of de 5345-16 op 12S.

als regelaar kan je voor zowel de 5330 als 5345 de 100Ampere regelaar van HiModel nemen.

De aanschaf van 10S packs loopt inderdaad aardig op. Maar dat is een bewuste keuze zoals je al schrijft!

succes
Winfried

Winfried

Kijk jongen, daar heb je wat aan aan dergelijke antwoorden:worship:

Ik kan een F3A brushless "gebruiken" van een vriend van mij alsook zijn lipopacks (10S) dus ik zal eigenlijk door trail en error kunnen uitmaken of die motor geschikt is voor mijn toepassing. Ik vermoed dat in normale omstandigheden die F3A motor zal volstaan.

Ik ben absoluut geen "crack" in het 3D wereldje. Als hij goed zijn figuren door komt ben ik best al te vreden.

Stevo

Back