Topmodel Minus Thermic met 'torretje uitrusten?

Gevonden:
minus-acro

En ik heb een Engelse firma gevonden die een 96x60 of 96x70 (millimeter, geen inches...) klappropje kunnen leveren, voor op een 1mm as. Helaas geen mooie webwinkel dus ik heb per mail wat details opgevraagd. Zou op de 5-grams motor moeten passen.

Hugo

Dat zijn de "bekende" Knight & Pridham klappropjes zie voor afbeelding The Electric Motor Page ... dat zijn (bijna antieke) heel fragile klappropjes, maar niet echt geschikt voor zwevers vanwege het erg smalle tussenstuk ... dan kan je beter een Graupner 4.7"x2.3" (120mmx60mm) ombouwen naar 1,5 mm asje (stukje messing 2mm pijp er in lijmen en voorzichtig opboren van 1,4->1,5mm ) ....

Laatst bewerkt door een moderator:
Die servo's bedoel je? Ik zet een 1,5V zener diode in serie met de servo, dan heb je geen probleem en kan de motor en de ontvanger gewoon op 2S. Misschien dat ik ze ook wel in de vleugels bouw, het weegt niks en ik houd meer ruimte in de romp voor de aandrijving.

@robertboxhoorn; dank voor je suggestie, maar als er iets zwaar en inefficient is, is het wel een EDF. Leuk idee, maar ik vrees niet erg practisch.

Hugo

Laatst bewerkt:
Correctie: rolroerservo-dingen in de zijwand van de romp, losneembare stangetjes naar de roeren. De servo kan niet los van het besturinkje. Ik heb net het toestel maar besteld. Ik ga het gewoon proberen, we zien wel waar het schip strandt.

Hugo

Laatst bewerkt:
Hi HugoW,

Ik heb ook net een acro en thermal minus gekocht (via te koop sectie, dus volgens mij ben ik je net te snel af geweest). Ik wil deze ook op vakantie meenemen en omdat ik dus meerdere rompjes heb wil ik zeker eentje gaan ombouwen naar electro. Dus een rompje voor bij de duinen of bergen op vakantie en een electro-rompje voor op het veld bij de club.

Ik vind het een prachtig vliegtuigje als ik naar de video's kijk. Hij is leuk om te bouwen. Niet het makkelijkste heb ik me laten vertellen, valt mij nog alles mee. In ieder geval wel snel, ik heb nu de romp & vleugels & staart af na 3 avonden. Persoonlijk vind ik een wing ook iets minder "esthetisch" en wilde daarom de minus.

Ik heb nu al een in aanbouw, net de vleugel geschuurd.

Als ik de electro versie ga bouwen hou ik je op de hoogte, ik volg jouw berichten ook met aandacht.

groet,
Alex

Ik heb inmiddels een electro ombouwset gekocht voor de topmodel minus (acro&thermal);
Turnigy 1811 Brushless Motor 2000kv
Folding Propeller w/ Alloy hub - 6x3
ZIPPY Flightmax 500mAh 2S1P 20C
HobbyKing 6A ESC 0.5A UBEC

Als het binnen is en omgebouwd en vliegt laat ik mijn ervaringen weten.

Back