Vandaag eindelijk mijn bouwdoosje mogen ontvangen. Heb eerst even mallen gemaakt en ben daarna druk gaan bouwen, was zo druk bezig dat ik even geen zin had om op het forum te zitten
.
De bouw is nu redelijk ver gevorderd. De hoogteroer en rudder incl closed loop systeem moet ik nog maken. Motor en regelaar komen later binnen.
Echter loop ik nu wel tegen een probleem aan. IK vond de aileronaansturing niet lekker werken, en heb het bekende ikarus setje gepakt en heb daar de scharnieren van gebruikt. Even alles netjes aangesloten en het werkt
. MAAR, de uitslagen kloppen niet. Bijvoorbeeld 7 cm omhoog aan de ene kant en 5 cm omlaag aan de andere kant. Als je dan de roeren omdraait, is deze verhouding verre van hetzelfde, mijn rechteroer heeft een véél grotere uitslag (zowel boven als naar beneden) dan de linker. Hoe moet ik dit oplossen? Beide ailerons heb ik bekeken en de hevels zitten op exact dezelfde plaats. Ik ben even ten einde raad.
Trouwens, welk plakband moet ik gebruiken, gewone brede hema plakband laat elke keer los (de ailerons liggen er nu dus ook weer helemaal af...)
Foto's komen later nog

De bouw is nu redelijk ver gevorderd. De hoogteroer en rudder incl closed loop systeem moet ik nog maken. Motor en regelaar komen later binnen.
Echter loop ik nu wel tegen een probleem aan. IK vond de aileronaansturing niet lekker werken, en heb het bekende ikarus setje gepakt en heb daar de scharnieren van gebruikt. Even alles netjes aangesloten en het werkt

Trouwens, welk plakband moet ik gebruiken, gewone brede hema plakband laat elke keer los (de ailerons liggen er nu dus ook weer helemaal af...)
Foto's komen later nog