tornado of merlin

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door theorganiser, 30 okt 2007.

  1. mike_brouwer

    mike_brouwer

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    17
    Ik heb net een 2e hands Serpent 720 geruild. Als ik zoek op RC brandstof kom ik uit bij Merlin Fuel. Is die brandstof OK?
    Heb er geen verstand van. Waar moet ik op letten?

    Groet, Mike
     
  2. snowmansion

    snowmansion

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    1.626
    Locatie:
    N-H
    Er staat toch al wat in dit topic. Lees ook eens dit door:

    RC-Junkies.com
     
  3. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Ik heb merlin afgelopen zaterdag getset en het gaat als een speer. Het is prima brandstof wat ik van harte kan aanbevelen.
    Ik heb overigens de 16% Pro gebruikt en de motoren waren een sirio evo3 en een novarossi plus 12-3T

    M.v.g. Mark
     
  4. Hendrik83

    Hendrik83 Guest

    Ik ben van tornado 16% naar merlin expert 25% gegaan met de savage. (zondag) Het enige wat ik eigenlijk gedaan heb is de hsn van te voren een paar tikjes rijker gezet. Denk dat het een halve slag was, maar mischien meer. De savage starte meteen zonder problemen. Alleen een beetje verder fijn afgesteld.

    Ik vind het lekkerder rijden dan de tornado, al zit er wel verschil in de nitro hoeveelheid. Ik merkte dat er meer vermogen was aangezien hij veel sneller naar de 2e versnelling ging. Volgas - gaslos - en weer volgas was meteen op de achterwielen. (wel een aantal seconden volgas)

    En ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar voor mijn gevoel loopt hij ook het hele tankje soepel. Met de tornado wist ik precies dat er getankt moest worden omdat er gestotter kwam. Zal wel dat anti foam zijn?

    Maar goed dit was mijn 1 liter merlin ervaring tot nu toe!
     
  5. snowmansion

    snowmansion

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    1.626
    Locatie:
    N-H
    Yup, volgens mij schuimt die Merlin FUel idd niet.

    Lees anders ff dat stukkie wat ik eerst zei.
     
  6. rc-ownd

    rc-ownd Guest

  7. mike_brouwer

    mike_brouwer

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    17
    Mijn Serpent 720 heb ik tegen de stoeprand geparkeerd. Wat er van over was heb ik ingeruild tegen een fire storm. Met een forse bon erbij want er was niet veel meer van over. Ik heb er een paar keer mee op straat gereden en hij stuiterde alle kanten op. Dure les maar ja...
     
  8. snowmansion

    snowmansion

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    1.626
    Locatie:
    N-H
    en dit heeft te maken met Tornado of Merlin omdat?:)
     
  9. Hendrik83

    Hendrik83 Guest

    Dat merlin of tornado top brandstof is want het ging zo snel dat hij de stoeprand niet zag aankomen.
     
  10. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Ik vraag mij af waarom nensen met zo'n auto gewoon op straat gaan rijden. Zo'n auto hoort thuyis op het circuit en niet zomaar in de straat.

    M.v.g. Mark
     
  11. lobotm

    lobotm Guest

    Kan het bovenstaande alleen maar beamen.
     
  12. mike_brouwer

    mike_brouwer

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    17
    Ik had hem geruild tegen een telescoop. Had geen idee dat ik een juweel in handen had. Wrijf het er SVP niet te hard in. En ik heb inderdaad een kan Merlin. Met de aanwijzingen op dit forum was het afstellen vrij eenvoudig.
     
  13. jeppe

    jeppe Guest

    ik woon zelf in enschede, en ik heb hier wel enkele modelbouwwinkels maar die verkopen alleen tornado per 1l 10% en dat kost dan 14,95.
    Weet iemand een site waar ik merlin of tornado wat gekoeper kan laten bestellen en vervolgens versturen?

    b.v.d jeppe hondelink
     
  14. snowmansion

    snowmansion

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    1.626
    Locatie:
    N-H
    Dacht dat PKracing het wel verzend. Blijft toch soms moeilijk met het verzenden van brandstoffen over de post..
     
  15. Thesk89

    Thesk89

    Lid geworden:
    7 feb 2021
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Dronten
    Ik heb een tijd met merlin pro racing 25 gereden en ik rij nu al een tijdje met expert ik hoor het verschil in de hoge toeren het is niet veel maar net genoeg om het te horen .. en wat een leuk wagentje betreft mijn jongen die net 9 is maar die rijdt nu met een traxxas nitro rustler daar is hij mee begonnen prima ding voor die jongen is makkelijk in onderhoud en simpel in elkaar gezet
     
  16. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    712
    Locatie:
    Doesburg
    Nitro zijn zoon is ondertussen 22, dus denk niet dat hij nog iets voor hem zoekt.
    Je reageert op een post uit 2007. :)
     
  17. Thesk89

    Thesk89

    Lid geworden:
    7 feb 2021
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Dronten
    Haha ohw sorry man haha niet naar gekeken zat maar een beetje te scrollen en zag het voor bij komen
     
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Geen probleem,, je reactie was voor een deel geheel ontopic.
    Ik heb ooit die test gedaan en kon op de baan als wedstrijdrijder geen merkbaar verschil ontdekken, je moet wel de motor op zijn afstelling iets corrigeren bij wisseling van brandstof. Ik kan helaas niet veel zeggen over de brandstoffen die nu door Merlin gemaakt worden of ze nog een dezelfde ingrediƫnten bevatten.
    De Pro is gemaakt voor betere prestaties maar bij zulke kleine verschillen ga ik liever voor een betere smering wat de Expert biedt.

    Ter info, Tornado is al enkele jaren geleden gestopt, ik meen dat Quartel een groot deel van de restvoorraad had overgenomen. Ik zag onlangs op Facebook dat het merk bij een Frans bedrijf is opgedoken, of de samenstelling hetzelfde is denk ik niet.

    Ik zelf rij met Runnertime. Nog nooit problemen mee gehad en smeert zeer goed.
     
  19. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    tornado gestopt ?

    da's lastig. als het mee zit heb ik weer een locatie om te rijden maar dan heb ik wel nieuwe nitro nodig.
    iemand suggesties en plaatsen waar dit leverbaar is ?
    opsturen zal nog wel steeds niet mogen neem ik aan.
     
  20. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    712
    Locatie:
    Doesburg
    Hobby-in mengt het voor je naar wens.
    Zit in Waalwijk, dat ligt ergens tussen Breda en Eindhoven.....
    Dus denk dat je er op de fiets heen kunt.
     

Deel Deze Pagina