torpedoluiken van een walrus

Hallo beste mensen,

ik heb een vraag: In welke richting openen de torpedoluiken van een walrus, schuiven ze naar rechts en links of naar boven en beneden of klappen ze open, als iemand dit weet hoor ik het graag, kan ik weer verder met ontwerpen ik ben trouwens ook met bezig met het ontwerpen van torpedo's schaal 1:50 115 mm lang 12 mm diameter met dubbelle schroeven (ik heb er zin in :D )en nog veel meer andere dingen.

mvg Floris

Hallo,

hier nog 2 foto's misschien kun jullie hier meer uit opmaken dan ik

normal_2boat_dolfijn4_mar2002_den_helder_1.jpg

normal_2boat_dolfijn4_mar2002_den_helder_2.jpg

in afwachting op jullie antwoord

mvg Floris

Hoi Flores.
Naar mijn info,klappen de torpedoluiken van de Walrus naar binnen.
Ze klappen voor de buizen langs naar binnen.Het scharnierpunt zit onder aan het luik.
Dus niet naar links,en ook niet naar rechts, maar van boven naar beneden.
En dan blijven ze horizontaal staan.
Ik heb dit ook zo in mijn Walrus ingebouwd.
Ik kan ook torpedo`s afvuren,maar doe dit al een tijd niet meer,(tekostbaar).
Wel heb ik een beveiliging op de luiken gemaakt ,dat de torpedo pas kan worden afgevuurd,als de luiken open staan.

Grt;Harry

Hallo Floris.

Ik heb vanmorgen contact gehad met de Walruscommandant zelf,in Den Helder.
Ik heb hem de vraag voordelegt over de torpedeluiken,hoe deze worden geopend.
Tot mijn verbazing,vertelde hij dat de luiken naar de zijkanten wegklappen.
Dus van voren gezien,klappen de twee linkse luiken naar links,en de twee rechtse naar rechts.
Dan gaan bij mij de luiken dus verkeerd open??.
Ik verander het ook niet meer.
Zelf denk ik, dat toen ik de walrus heb gebouwd de info van toen de R.D.M
juist is geweest.(bouwtekening)
In de afgelopen jaren heeft men nogal wat verandert aan de Walrus.
Zoals,pericopen,sonar,snuiver(toekan),schroef,en dus ook de torpedoluiken.
Dus Floris bouw ze maar in de Walrus maar,het kan zijn dat ze over twee jaar er weer anders inzitten.

Grt.Harry

Dat is toch altijd zo bij marine schepen, met de fregatten was dat hetzelfde als je daar mee in Den Helder stond of ergens anders.
Kwam er dan een marineman langs die er op gevaren had dan kreeg je geheid te horen die trap zat daar, dit zat daar, dit hoort hier niet.

Bij de fregatten waren wel modeficaties toegepast zo was de dieptebommen mortier verwijder en de hangar vergroot.

Met de Smit LLoyd supliers was het hetzelfde die werden ook steeds veranderd en aangepast.

Je bouwt van werftekeningen je kan alle modeficatie's doorvoeren of het zo laten vanaf de werf.

Back