tot welke windkracht vliegen?

• Topicstarter Topicstarter javan
  • Startdatum Startdatum
J

javan

Guest
ik ging dit weekend gaan vliegen met mijn gws beaver;dit is een elektro parkflyer.
er was eigenlijk bijna geen wind,maar tussen de 5 a 15 meter boven de grond was hij onbestuurbaar,alsof ik het verleerd was.
dan uiteindelijk de vleugel gebroken en de schroef..
mijn broer met zijn slowstick had ook problemen,de eerste maal dat ik zoiets meemaak..slecht voor het zelfvertrouwen. :mad:

Heb van het weekend ook even gevlogen met een Tigermoth, zelfde euvel hier. Heb de kist gelukkig wel heel aan de grond gekregen. Er stond inderdaad een raar windje. Een goede vriend van mij is die dag gaan zeilen en heeft het heerlijk naar zijn zin gehad. Op het water stond er een konstante drie met uitschieters naar een goede 4.

Dit verklaart waarom wij wat last hadden van stuiterende kisten.

Hoop voor je dat je de kist nog kan herstellen.

Goetjes

@ Javan,

Zou het misschien storing kunnen zijn geweest van b.v. prikkeldraad? Vaak worden er ontvangers gebruikt die perfect werken maar wel beperkt zijn in hun range (reikwijdte) Waren de problemen in dezelfde hoek gebeurdt?

Groeten Jeroen

neen,zeker niet omdat we daar altijd zonder storing vliegen,
Je zag ook aan beide vliegtuigen dat deze reageerde.
plots stond ik met vol gas stil hangend in de lucht en anders ging die als een raket de lucht in.

Dit heeft niet zoveel te maken gehad met de wind maar ik denk eerder met de turbulente wind die daar door de omgeving gemaakt word. Bij een strakke harde wind is het redelijk eenvoudig om nog te vliegen, maar zodra er turbulentie bij komt wordt het al een stuk moeilijker maar wel leuker.

Ik heb met mijn parkflyers tot zelfs wel windkracht 5 nog staan vliegen. Ook met mijn shock-flyer. Alleen is dit dan niet echt gemakkelijk meer. Wel zeer goed om als je al redelijk goed kan vliegen dan met een oud modelletje te gaan vliegen om te leren snel te sturen en te anticiperen op de turbulente wind.

Back