totale blokkering

Hallo,

Ik heb alweer een nieuw probleem met mijn savage. (4.6x bb) bij het zoeken hier heb ik niet veel gevonden dus vraag ik het in een nieuwe topic. Ik heb mijn auto nu zowat helemaal uiteen gehad . heb de motor erafgehaald (niet uiteen) de versnellingsbak (wel uiteen) . Nu zet ik alles min of meer inmekaar en kreeg het plots in mijn hoofd er een band op te zetten en te zien of hij vloeiend mooi draaide. ik krijg hem nog geen 2 cm vooruit zelfs als ik er redelijk wat kracht opzet ,niks. voor het uiteenhalen kon ik hem met mijn pink vooruit duwen en nu niks. Mijn nonkel (enkel ervaring met echte auto's) zegt dat het zou kunnen dat mijn versnelling in een foute versnelling zit maar hoe los ik dit op staat mijn koppeling niet ver genoeg ingeschroefd of...

MVG, Tom

even de center assen eruit halen en dan de 3 delen die de assen verbind proberen te draaien. dus diffs en bak.

als dat los allemaal goed draai zit er een diff verkeerom in de huis.

mvg

even de center assen eruit halen en dan de 3 delen die de assen verbind proberen te draaien. dus diffs en bak.

als dat los allemaal goed draai zit er een diff verkeerom in de huis.

mvg

Houdt de auto met de voorwielen op de grond, rol hem vooruit, en kijk of de achterwielen achteruit draaien. Zo ja, achter diff uit elkaar halen en het grote tandwiel andersom plaatsen. (anders even in de manual kijken, deze is hier te downloaden)

Suc6!

Houdt de auto met de voorwielen op de grond, rol hem vooruit, en kijk of de achterwielen achteruit draaien. Zo ja, achter diff uit elkaar halen en het grote tandwiel andersom plaatsen. (anders even in de manual kijken, deze is hier te downloaden)

Suc6!

Kan niet bij een Savage.;) als je t diff er andersom in monteert krijg je het geheel niet eens dichtgeschroeft.

alles zit er normaal uit, ik zet hem op de grond en probeer dan met de voorwielen maar ze schijven en rollen niet, dit is een ambetant probleem. Ik kan maar 2 opties verzinnen versnellingsbak of aandrijving van de motor als iemand iets met een argument kan uitsluiten dan haal ik 1 van de 2 geheel weer uit mekaar.

iedereen toch al bedankt he... :D

MVG, Tom

als je nu even de meenemers van de centerassen de inbus boutjes los draai kan je zien wat er nu niet draait

dus aan de diff kant de meenemer waar de centeras inzit de inbus eruit draaien

tom.

de bak in een verkeerde versnelling kan niet.
en als de bak gewoon goed dicht gegaan is kan die bijna niet verkeerd in elkaar gezet zijn.

maar ik zou het volgende doen.
beide diffs even los maken en dan kijken of alles naar wens draait.
wel opletten det je het voorste diff ook weer voor terug zet.
die tandwielen slijten namelijk op elkaar in en als je die verwisseld KAN dat de levensduur van je tandwielen benadelen.

mijn difs zitten zeker goed in mekaar. Die heb ik ervoor nog getest het probleem is gekomen zns de motor weer op zijn plaats stond ik kon aan mijn spurgear (beide richtingen) draaien terwijl ik amper weerstand had en de wielen wel perfect draaiden.

Heb je het remsysteem goed in elkaar zitten?
Kan je je spur rond draaien?
Heb je een versnellingsbak met achteruit?
Of wat ook nog mogelijk is, is dat je de versnellingsbak met verkeerde schroefjes aan het frame hebt bevestigd.... ergens een te lang schroefje ingedraaid, ik meen links aan het frame het bovenste linkse schroefje.....?

De bak verkeerd in elkaar zetten is idd bijna niet mogelijk, anders kan 'ie niet dicht.

laat maar weten of je nog een filpje nodig hebd na dit bericht

heb het probleem al wat meer weten te localiseren. Het zit em in de versnellingsbak ga morge dit openen en probeeren terug in orde te brengen jullie zullen ernaa (mss donderdag weet niet of ik genoeg tijd heb morgen) nog van mij horen

@marc 2, als het het tandwiel aan de motor is dat je bedoelt dan moet ik 1 keer draaien en zie het dan nog een minuut of 2 naadraaien dus denk wel dat ie goed is :)

Back