Totale nieuweling leren vliegen ( ? )

Ok , probleempje..

Mijn buurman, goeie vent, iets ouder , en totaal 0 ervaring met RC
( zelfs geen auto's of ander spul )

Die is totaal verliefd geworden op mijn Phantom, en dat zit nu in de kop.
Lees.. D'r moet een drone komen.

Leraar / leerling module op een Phantom bouwen, heb er een hard hoofd in,
ben zelf ook niet los genoeg op de *nieuwerwetse* vliegcontrollers om dit voor elkaar te krijgen.
Daarnaast, nog een extra investering van 2 zenders.. word prijzig.

Kunnen ook mijn FC40 gebruiken, en dan hopen dat ik snel kan overpakken
als het toch even niet volgens plan gaat.

Of, hem een goedkoop speel-drone'tje laten kopen , om in de huiskamer te oefenen.

Wat is wijsheid ? Ik kan iemand leren drone-vliegen, maar vanaf 0 leren vliegen ... Tja, geen idee..

Suggesties ?

( reguliere vliegclub gaat het niet worden, hij heeft totaal geen interesse in Heli of Fixed-wing.. hij wil gewoon een Phantom om mee te spelen )

Kan je hier niet verder mee helpen... maar kun je niet beter in het multicopter gedeelte om hulp/advies vragen?

Neem aan dat er daar veel meer mensen zijn die vanaf niets met een drone om hebben moeten leren gaan, en dat is toch anders (denk ik) dan voor iemand die een "voorgeschiedenis" met vleugels of heli's heeft....

Groet, Bert

Geef hem een hubsan x4, kan hij lekker oefenen en niemand kwaad doen. Niet met de Phantom, want als dat uit de lucht valt doet het meer pijn dan een hubsan.... [emoji13]

Is wel wat ja, het budget bij hem is niet zozeer het probleem ,
Hij moet een platform hebben die:

Kan crashen zonder meteen totaal aan splinters te zijn,
Zeer goedmoedig vliegt , en absoluut gps ondersteuning heeft.

Camera ect hoeft er niet op te zitten, de beste man heeft geen pc/laptop of internet.
Hij wil gewoon rondjes vliegen omdat het kan.

Daarom vraag ik het ook Brutus, ik *kan* vliegen dus multi was voor mij redelijk a la
Accu's laden, uitvissen hoe je moet kalibreren en vliegen met die handel

Ik kan iemand z'n vliegen verbeteren ( kunstjes leren ) *bla bla bla*

Maar geen idee hoe de eerste stapjes bij te brengen.
( zelf heb ik het mezelf geleerd met heel veel balsa splinters en wil hem die stap besparen )

Maar denk inderdaad dat het handiger is hem richting ieeeets goedkopers te sturen
als een Phantom / variant.

Hi Stefan,

Zag dit van flite test op youtube.
Leuke instructievideo voor beginners:
http://youtu.be/6btEFJJD4_o

Ben zelf ook beginner. Oefen eerst binnen met Hubsan X4.
Als dat redelijk gaat in de huiskamer. Dan naar buiten met de echte quadcopter.
Werkt voor mij goed.

Op marktplaats zijn vaak voor 150,- simpele quads te koop op basis van f450. Mooi formaat en makkelijk te repareren als dat nodig is

heb hem doorverwezen naar de Action quad, daar eerst maar eens mee
gaan proberen in de huiskamer.

Nu nog even wat verzinnen voor opladen ( gsm lader ofzo ;p ) want de best man
heeft geen computer... Of gsm.. bedenk ik me net :)

( ja ze bestaan nog )

Lijkt me handig om 'm richting een club te loodsen als hij er aardigheid in heeft.
Dan daar leren vliegen en de hobby verder uitbouwen. :)

Laatst bewerkt:
Als ie het wat vind zal ik hem zeker richting "een club" sturen ,
ken je eigen beperkingen, en een ander leren vliegen ( fixed of heli ) kan ik niet.
Heb er ook het materiaal niet voor.

Die drone gaat wel lukken als ie die action-drone onder de knie heeft, zo moeilijk
is het zeg maar niet :)

Hij moet stick-gevoel krijgen, hij heeft letterlijk nog nooit een AB in z'n handen gehad,
tja..

Je moet ergens beginnen !
Wie weet joh, kan ie me over 2 jaar leren turbine vliegen ofzo :) :)

Dat ik zelf nog fixed wing vloog , had ie niet veel interesse behalve eens kijken als
d'r weer eens wat over z'n huis heen kwam :)
Dus of ie nu wel die kant op wilt, geen idee.
Maar die drone, die is heilig in z'n ogen. Die moet d'r komen.

Leuk !

Half off topic, mijn "oude" action drone is naar m'n zoon gegaan, erg gaaf om een dreumes van net een meter letterlijk al de techniek in de vingers te zien hebben
dat ie met volle gang gecontroleerd onder stoelen door vliegt ,
En dan net zo makkelijk achtjes tussen 2 hangende lampen draait.

Verbazend hoe snel die kleintjes dat leren, en de do's en don't / vliegbeeld van een toestelletje door hebben , die komt er wel :)

En dat zonder enige vorm van les, over skype inclusief taalprobleempje proberen uit te leggen waar de sticks voor zijn, en gewoon er zelf mee aan de gang gaan.

Back