Tower niet meer naar NL??

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door RayxM, 13 okt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RayxM

    RayxM

    Lid geworden:
    3 jun 2004
    Berichten:
    108
    Wie weet/snapt meer van het hoe en waarom Towerhobbies niet meer naar Nederland verzend? Ik surfde net eens op hun site en zag dat onder andere de HPI spulletjes niet meer naar Nederland worden verzonden. Ze hebben het dan over een "shipping restricted item".. WTF!
    This item cannot ship to certain US states and/or to certain countries outside the US due to state government regulatory determinations or due to other circumstances beyond our control.
    Dit zegt mij persoonlijk niet veel, alleen ik hoop niet dat de andere grotere Amerikaanse web-shops dit ook gaan doen.

    Ray
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Kijk, ieder land heeft zo zijn distributeurs waar via alle handel officieel moet lopen. Ik kan mij voorstellen dat Tower ristricties opgelegd heeft gekregen om niet meer te shippen naar landen met officiele HPI distributeurs
     
  3. Sander

    Sander

    Lid geworden:
    30 apr 2004
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Zaandam / Amsterdam
    Ik was gisteren ook daar aan het kijken en had hetzelfde.
    Snap er niks van want een paar maanden geleden heb ik er nog wat spullen besteld. No probs mee gehad...

    Wel jammer, ze zijn best cheap!! 8)
     
  4. remie

    remie

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    1.296
    Locatie:
    Velden (Nederland)
    ik heb ze een email gestuurd.
    namelijk het volgende:

    Dear Towers.

    I am from Holland and ordered lots of stuff for my savage
    Can you please tell me why you are losing me as a customer????
    Did HPI decide that you could not ship any stuff to europe anymore?
    Is it totally impossible to order any savage part from you now, or are you
    willing to keep/help an existing customer?

    Hoping to hear from you soon

    regards remie

    dit was hun antwoord:

    Dear Tower Customer,

    We apologize for any inconvenience caused. Another distributer has exclusive
    rights to sell HPI products in several listed countries. We apologize for any
    inconvenience caused. We appreciate your time and your business with us.
     
  5. Sander

    Sander

    Lid geworden:
    30 apr 2004
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Zaandam / Amsterdam
    En wie zou de exclusieve distributeur zijn :?:
     
  6. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    vol ongeloof keek ik net op de towerhobbies site...
    en vond het volgende

    Nederland staat hier niet bij, dus zie het probleem niet...
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim

    www.meritracing.nl
     
  8. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    het gaat alleen over RC-spullen van het merk HPI Erik

    Overige RC spullen worden gewoon wel verzonden (hoop niet dat meer distributeurs in NL deze privileges krijgen voor andere merken)
     
  9. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    ow, dan hoop ik dat inderdaad ook niet.... ik vind het een misselijke streek...

    zijn er nog meer merken die tower niet naar nederland stuurt??
     
  10. Sander

    Sander

    Lid geworden:
    30 apr 2004
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Zaandam / Amsterdam
    Roelof,

    merit is Importeur...
    Ik bedoel de distributeur van US->NL :?
     
  11. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Zou even lekker worden. Als ik mijn onderdelen niet meer uit het buitenland kan krijgen stap ik over op een ander merk.
     
  12. Savage28 !!!

    Savage28 !!! Guest

    Het gaat hier om de distributeur in het land zelf, NL in dit geval. deze importeerd van de US naar NL, en distribueert het binnen de BeNeLux. In de US is HPI zelf de enige distributeur....

    Greetzz, Robbert
     
  13. RayxM

    RayxM

    Lid geworden:
    3 jun 2004
    Berichten:
    108
    Als ik jullie reacties zo lees denk ik inderdaad dat Meritracing bij HPI aan de bel heeft getrokken over het feit dat zij inkomsten mislopen doordat mensen zelf de spullen uit het buitenland betrekken.
    Ik denk dat Merit dit probleem beter bij de bron kan aanpakken; ze zijn zelf namelijk veel te duur (60 euro adviesverkoop voor een savage body, belachelijk). Dan kunnen ze bijvoorbeeld hogere kortingspercentages bedingen bij HPI om hun producten tegen concurrerender prijzen aan te kunnen bieden. Maar wie ben ik...
    Maar ik ga in ieder geval snel een bestelling maken voor stormerhobbies van slijtbare delen en delen die ik nog wil hebben, voor zij ook met deze onzin komen.

    Ray
     
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Dan komen we uit op een topic die onlangs op slot is gegooit:
    http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=12331

    Maar heeft het ook niet een beetje te maken dat Merit ook een beetje garantie af staat te handelen voor al die idioten die een RTR kit in Amerika staan te bestellen ?
    Merit is nogal vrij makkelijk met garantie´s...
     
  15. RayxM

    RayxM

    Lid geworden:
    3 jun 2004
    Berichten:
    108
    Is dat niet een beetje hun probleem?? Het is o zo makkelijk om bij garantiegevallen even een kopietje van de (nederlandse) aankoopnota te vragen.
    Als de toekomst er zo uit ziet dat we (HPI) rc spullen alleen in NL kunnen kopen stop ik er wel mee. Als ik een volkswagen wil kopen zal het VAG GMBH toch ook worst wezen of ik m'n auto hier of over de grens haal...
    Ik snap daarom ook niet dat de Nederlandse distributeur zo'n dikke vinger in de pap blijkt te hebben, terwijl we toch van geen betekenis zijn op wereldschaal.

    Ray
     
  16. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Je kunt ook overdrijven met je spullen. Ik kan alles in het buitenland ook goedkoper krijgen maar ik doe het niet. Goede banden met je winkeliers(s) doet veel gezelliger kopen en veel makkelijker garantie claimen tot zelfs omruilen....
    Naast dat heeft het mij misschien al meer korting gegeven dan dat ik ooit in het buitenland zal krijgen.

    Ooit 1 motor in Amerika gekocht maar alleen omdat Ron Paris het zelf aanbood om een motor tegen teamprijs te leveren.

    Maar als de distributie vanuit Amerika niet meer mogelijk is vind ik dat geen reden om te stoppen, dan ben je niet met je hobby bezig. Na een bijna algehele diefstal van mijn spullen had ik ook het idee om te stoppen maar mijn vingers kriebelden en had ik een maand later weer een auto opgebouwd.
     
  17. dibbes

    dibbes Guest

    Ik heb zo'n kitje uit amerika laten overkomen en het scheelde mij ongeveer 200 euro, wie is er nou idioot. :wink:

    groet remco
     
  18. Xearo

    Xearo Guest

    simpelweg belachelijk.

    je mag toch wel zelf weten waar je iets koopt. :s
     
  19. RayxM

    RayxM

    Lid geworden:
    3 jun 2004
    Berichten:
    108
    Het is maar net hoe je het ziet, Roelof. Het gaat mij niet alleen maar om het "goedkoper". Ik koop dan ook geregeld wat in NL hobbyshops.
    Waar ik vooral naar kijk is wat heeft de modelbouwwinkel op voorraad.
    Meeste modelbouwwinkels hebben bijvoorbeeld weinig stock en houden zich over het algemeen aan de advies verkoopprijs van de distributeur. Dit vind ik echt jammer. Amerikaanse webshops hebben veel voorraad en naar mijn idee schappelijker prijzen. Vaak heb je iets dat in NL niet op voorraad is en wat besteld moet worden sneller zelf uit de US dan dat je LHS het geleverd heeft.
    Op het gebied van "service" moet ik je gelijk geven. Dat gaat wat lastiger als je in het buitenland koopt.
    Jouw bewering dat je als je je spullen niet meer over de grens kan halen je dan niet met je hobby stopt doet mij denken dat je misschien net iets meer modelbouwer bent dan ik, maar niet dat ik niet met m'n hobby bezig ben.

    Ray
     
  20. Sander

    Sander

    Lid geworden:
    30 apr 2004
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Zaandam / Amsterdam
    BTW. (ben het met ray eens)(maar ook wel met roelof)
    Mijn 1/24 bouwdozen koop ik tegenwoordig in japan e.o.
    Scheelt op z'n minst de helft, dan nog de verzendkosten, kom ik toch op een leuke 25 á 30 % 'winst' voor mij :idea:

    Ik heb ook een goede band met mijn LHS, ik hoef maar te bellen en ze bestellen het voor me. Maar als ik veel moet hebben en ik heb het niet asap nodig, dan liever goedkoop... My opinion :D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina