TowerPro servo's versus Waypoint servo's

Zojuist materiaal ontvangen van Perba. Om te proberen ook een 9 en een 6 grams TowerPro servo besteld. Lijken in hun doorzichtige plastic behuizing erg op de Waypoint servo's die ik tot nu gebruik. Deze waardeer ik om hun goede neutraalstelling na een stuurcommando. Wie heeft er praktijk ervaring met de TowerPro's? Goedkoper zijn ze in ieder geval.
Nu wat bouwen voor de kleine buitenloper (2406-12), wordt waarschijnlijk een binnenvlieger. Hoe zet je ook alweer die as om zodat je er een prop op kwijt kunt. De regelaar ziet er netjes uit.

Ik heb de waypoints nog niet kunnen testen. Ben zelf al meer dan een half jaar in het bezit van de 6 gram en 9 gram versies. Ik vind de 6 grams wel wat tegenvallen. Wanneer ze een beetje kracht moeten leveren schokken ze in een richting enorm. De 9g versie is krachtiger en stuurt ook veel precieser. Als je nu bvb een depron vliegtuigje wil maken denk ik niet dat het precies sturen veel uitmaakt bij die 6gram servo.

Wat zijn jou bevindingen ondertussen?

Redfire,

Zijn jouw 6 en 9 grams servo's van Waypoint of TowerPro? Ik ben erg tevreden ove de 9 gr Wypoint. Vooral de snelheid, de nauwkeurige loop en aller belangrijkst de terugkeer naar het midden. De 6 gr ken ik niet de 3,9 coreless wel, die bevalt ook goed hoewel één van de twee minder mooi loopt.

Ik heb de TowerPro,s nog niet in gebruik.

De as van de buitenloper is omgedraaid dankzij Roland van Perba. Het binnen seizoen is alleen inmiddels afgelopen. En voor buiten waait het zelfs voor de buiten kisten vaak te hard.

groet Erik

ik heb erg goede ervaringen met de tower pro servo's. Zowel de 5gr en de 9gr.
Degelijke tandwielen
Redelijk snel (vooral de 9gr)
vrij hoog koppel

Verrasend goede nauwkeurigheid(en nulstelling)!

Ik ben er zeer tevreden over.

Ik heb geen ervaringen met waypoint servo's. Maar in mijn directe omgeving hoor ik er niet al te goede ervaringen over....

Is die Towerpro 9gram servo aangeraden voor de staart van men trex? Er staat nu een GWS NARO STD op, zou die towerpro beter zijn of niet?

Ik heb zelf erg goede ervaringen met de towerpro 9 gram versies.
De 6 gram's zijn wat minder, als ze een beetje krachdt moeten zetten haperen ze in een richting veel. Bij de 9 gram's is echt wel alles in orde voor die 8 euro!

Lainke zei:
Is die Towerpro 9gram servo aangeraden voor de staart van men trex? Er staat nu een GWS NARO STD op, zou die towerpro beter zijn of niet?

Neen, towerpro zijn eerder budget servo's met een goede prijs/kwaliteit maar zijn geen top servo's...

Kan het zijn dat ik onlangs een ontvanger bij je ben komen kopen?

Redfire zei:
Lainke zei:

Neen, towerpro zijn eerder budget servo's met een goede prijs/kwaliteit maar zijn geen top servo's...

Yep, that's me !!!

Lainke zei:
Redfire zei:
Lainke zei:

Yep, that's me !!!

hij werkt prima :wink: ik was er toevallig ook bij :)

deze TowerPro servo's zijn goed, gebruik ze in mijn depron dubbeldekker, maar de 6 gram servo's durven bij mij wel eens raar te doen, heb zelfs in een vlucht al meegemaakt dat een servo bleef hangen, gelukkig was dit 1 van mijn 2 rolroer servo's, zodat ik nog veilig kon landen (had zelfs nog geluk dat deze rolroer op zijn 0 positie blokkeerde).

Deze servo was een half jaar oud, en deed al eventjes raar, een krakend geluidje. Ondertussen ondervonden dat de nieuwe 6 gram TowerPro servo's een iets andere opbouw hebben.

Heb over de 9 gram servo's nog geen klagen gehad! Maar denk niet dat ze 100% te vertrouwen zijn als tail servo op een micro heli, ze zijn niet zo enorm snel maar hebben wel genoeg kracht.

Back