Toyota Hilux

Even mijn nieuwe projectje voorstellen waar ik al enkele maanden aan werk. Mijn tijd is beperkt voor de hobby daarom dat het zolang duurt.

Ik droom al jaren van een Toyota Hilux. De originele van Tamiya (58028) is onbetaalbaar voor mij. Wat doen we daaraan ? We maken die dan maar zelf.

Ik baseer mijn build op een mini monster truck van A-Tech. Hiervan gebruikte ik de assen en transmissie. Hierop heb ik een reductie gemonteerd om wat meer kracht en vertraging te hebben.

De body is afkomstig van Nikko. Hiervan gebruik ik enkel de cabine die ik aangepast en gesloten heb met styreen. De rest is duidelijk via de foto's denk ik. Het interieur en de driver zijn onder constructie :)

Het origineel:

main-300x225.jpg

Body:

3-300x225.jpg

Chop:

chop-300x225.jpg

Transmissie, adapterplates en reductie:

img_0242.jpg

Chassis:

img_0259.jpg

Body:

img_0489-large.jpg

More:

img_0490-large.jpg

To be continued...

Erg mooi!

Is dat zwarte draad op dat plexiglas plaatje de antenne?
krijg je daar geen storingen van? een antenne moet toch altijd recht omhoog staan?

Ga zo door! ik ben erg benieuwd naar volgende updates!

Zijn dat 1.9 Alu topcad velgen ? Zoja , snel die banden wisselen !;)
Zelf vindt ik deze wielset erg mooi : Tamiya Vintage and New at Tamiyaclub.com

Zelf ga ik hem ook ooit halen voor de laro , banden kosten 40 $ en de velgen 36 $ meen ik.

Dat zijn inderdaad Topcad velgen uit alu. Ik kan geen grotere banden leggen omdat ze dan de kas raken. Deze body is 1/12 a 1/14 van schaal. Voorlopig blijf ik bij deze velgen, deze gebruiken adapters die ik netjes kon aanpassen op de VMG assen. Is verzending bij RC4WD niet erg duur ?

Erg mooi!

Is dat zwarte draad op dat plexiglas plaatje de antenne?
krijg je daar geen storingen van? een antenne moet toch altijd recht omhoog staan?

Ga zo door! ik ben erg benieuwd naar volgende updates!

Dat is de antenne en geeft geen storingen. Ik denk niet dat ik nog een 50m afstand haal maar 10m lukt zonder probleem en meer hoeft dat niet te zijn voor mij.

Cool Skirmitt! Zo vul jij je middagpauzes dus?
Wat een mooi project. Net eigenbouw chassis ook. Hoe rijdt het?

Het rijdt erg goed. Alles loopt enorm soepel. En zo vul ik inderdaad mijn pauzes want thuis liggen andere taken op mij te wachten haha...

Laatst bewerkt:
Yup, het zit hem in de details he :-) Aan deze build beleef ik eigenlijk ongelooflijk veel plezier.
De body is nu klaar om de details te verven nl raamlijsten, klinken, slotjes, ...
Dan is het interieur aan de beurt. Hierin komt net zoals in mijn trial truck terug een custom driver.

Update !!

Cleaned the complete chassis, painted the shocks, installed my own developed PIC microcontroller based light system (demo video soon) and the locking hubs installed.

img_0556-large.jpg

img_0558-large.jpg

img_0561-large.jpg

img_0559-large.jpg

img_0560-large.jpg

Ik ga even dit oude topic omhoog schoppen omdat de build eindelijk klaar is. Mijn droom om een replica te bouwen van de 58028 kit is vervuld en ik ben er meer dan blij mee. Er is heel wat veranderd ondertussen. Ondertussen heb ik een tweede versie van mijn SLRC module gemaakt, die maakt nu gebruik van een micro SD kaartje. Ook heb ik een eigen ESC gemaakt.

Indien je wat meer details wil weten vraag het gerust.

chass1.JPG

chass2.JPG

chass3.JPG

chass4.JPG

DSCN0635%20%5B640x480%5D.JPG

DSCN0636%20%5B640x480%5D.JPG

DSCN0637%20%5B640x480%5D.JPG

DSCN0638%20%5B640x480%5D.JPG

DSCN0639%20%5B640x480%5D.JPG

DSCN0641%20%5B640x480%5D.JPG

DSCN0642%20%5B640x480%5D.JPG

[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
hu?!

nice job! dit is een museumstuk man! ehm... heb je hem nog? zijn de fotos weer werkend te krijgen? ik zie alleen de youtube filmpjes helaas

Back