TP 1010C, welke voeding?

Vraag aan de mensen met de TP1010C lader: Er wordt aangegeven dat er een 25A input (11-15V) nodig is. Welke voeding kan ik het beste bij deze lader aanschaffen?
Het liefst natuurlijk voor een zo laag mogelijke prijs, zonder ernstige risico's te lopen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

BTW dit weekend mijn TREX 600 afbouwen. Zal volgende week een paar foto's plaatsen

Hoeveel cellen en met wat voor een stroom ga je er mee laden, die 25A is alleen in de maximale situatie.

Ik gebruik een omgebouwde 400 watt computervoeding, hiermee kan ik gemakkelijk mijn Flightpower 6s1p pakket met 4,9 ampere laden.

Op de club laadt ik mijn accu's wel met 8,25 ampere maar dat heb ik nog niet geprobeerd op mijn voeding thuis.

Het word dus of een hele dure 20+ampere voeding of even een PC voedingkje ombouwen... das niet zo moeilijk overigens :wink:

Foto's:
http://www.runryder.com/helicopter/gallery/8183/

Cheers,

Richard

Op de vraag wat ik er mee ga laden: 3s1p 4100 Hi model en 6s1p FP Evo 20
Hoeveel ampere kom ik dan met een 400W PC voeding? Sorry, ik ben geen 'licht' op electronica gebied

Laadstroom zou dan maximaal op 6s lipo zijn: 250/(4,2x6)=9,9A.

Met de TP1010 + 210 balancer kun je een 6s lipo met maximaal 8,25ampere laden.

Als ik +/- 15 ampere uit de PC voeding trekt wordt hij een beetje warm en het voltage zakt dan naar rond de 11 volt. Dit komt denk ik vooral door de (te) dunne draden binnenin de voeding (Ik heb ze wel gebundeld, maar ze zijn denk ik toch nog te licht)

Een PC voeding hoeft in principe niks te kosten.

Kwestie van de groene dropveter aan een zwarte... een 2ohm 15watt of zwaardere weerstand tussen de rode en de zwarte dropveters... en men heeft dan direct 12,1v over de gele en zwarte dropveters.

http://web2.murraystate.edu/andy.batts/ps/powersupply.htm

Kan je eigenlijk 2 exact dezelfde geschakelde voedingen aan elkaar koppelen?

Nee.

Cheers,

Richard

OK, ik heb dus gekozen voor de Maas voeding die continu 40Amp levert. Wel een bak, maar dan ben ik er maar vanaf.
Gekocht bij 2 Brothers in Bussum. Aanrader!

Back