Tps red race ingnition

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door boukekoppejan, 29 jun 2014.

  1. chris1144

    chris1144

    Lid geworden:
    22 mei 2013
    Berichten:
    322
    Locatie:
    Almelo
    wat doet pitstop ook? een zwaardere koppelingsveer leveren? dat kan eigenlijke elke winkel die big scale verkoopt wel zoals: JFC Racing, Rc racing twente, Rn Tuning Enz Enz.
     
  2. boukekoppejan

    boukekoppejan

    Lid geworden:
    17 mrt 2011
    Berichten:
    200
    Nee meer het tunen van de standaard motoren?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  3. chris1144

    chris1144

    Lid geworden:
    22 mei 2013
    Berichten:
    322
    Locatie:
    Almelo
    Motoren zijn allemaal standaard in het begin, maar ik neem aan dat je dus je blokje die je nu al hebt wil laten tunen? Fuzzy hier van het forum doet dat, google maar eens op Fuzzt tuning. Ronw van het forum tuned volgens mij ook wel motoren. maar meer zou ik er zo één twee drie niet kunnen bedenken, dan zul contact met ze moeten opnemen.
     
  4. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Pitstop zal het tunen zoals Fuzzy en RonW het op gebruikte motoren niet doen.
    Die zal je hooguit een nieuwe cilinder en zuiger kunnen verkopen denk ik?
     
  5. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Tunen is altijd een optie, maar ik zou eerst eens beginnen met een goede uitlaat, Carburateur en een sterke koppelingsveertje.

    mijn voorkeur gaat naar een VRC, Walbro WT-990 en een 6000 / 8000 toeren veer.
    De VRC omdat deze veel torque levert, maar ook meer toeren (meer dan bijv. een Samba)
    De Walbro WT-990 is een lekkere carb en goed in-regelbaar
    Deze combi levert al meer dan wat er std op zit.

    Mocht je het dan nog niet goed vinden, dan kan je altijd de cilinder, carter en zuiger bewerken.
     
  6. boukekoppejan

    boukekoppejan

    Lid geworden:
    17 mrt 2011
    Berichten:
    200
    Nou ik heb even een rode veer voor mijn standaard koppeling gehaald dus ben benieuwd hoe dat rijd;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  7. wilbert de wit

    wilbert de wit

    Lid geworden:
    31 okt 2010
    Berichten:
    519
    Locatie:
    nieuwegein
    Koppelings veer lekker standaard houden. Hier haal je geen vermogens winst uit. Alleen meer slijtage aan je koppeling. Als je een goede uitlaat heb en en goed afgestelde moter heb je geen andere koppelings veer nodig.
     
  8. RonW

    RonW

    Lid geworden:
    27 apr 2007
    Berichten:
    652
    Locatie:
    Ommen
    Inderdaad de koppelingsveer gewoon standaard houden.
    Dit sloopt je aandrijving.
    Rijdt ook niet fijn als je op een baan rijdt.
    Door het hoge aangrijpen heb je totaal geen grip op de voorwielen.
    Dus ook geen stuur.
    Een goede motor sleurt de auto moeiteloos van begin tot eind door het toerengebied.
    Wil je graag strepen trekken en sprints maken dan is een koppeling die hoger aangrijpt een must.

    Begin inderdaad met een goede uitlaat en dito filter.
    In mijn ogen is de walbro 668 de fijnste carburateur.
    Wil je een fijne en snelle standaard motor.
    Neem dan de CY F-270 met 27,2cc een goede basis, die later zonder problemen kan worden omgetoverd naar een 30,5cc
     
  9. Leon73

    Leon73

    Lid geworden:
    16 mei 2017
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Elst
    Zag bij tps verschillende carburateurs maar welke is het beste in presentatie? Wt 990 of de wt 813 ?
     
  10. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399

Deel Deze Pagina