traagheid forum al enige dagen?? langdurige storingen houden aan...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is nu net of ik kijk hoe het gras groeit in de arena
{{Actieve gebruikers op dit moment: 1796 (557 leden en 1239 gasten)}}
Ik ga maar ijs eten.

edit: bericht"opslaan " gedrukt om 2024 uur

Laatst bewerkt:
hey betaal je eigen lijn is dit is de mijne :lol:....

nee ook hier had ik wat problemen maja traag het werkte iig nog een beetje

Nou, even de source code van een pagina bekeken, althans het uiteindelijke resultaat en niet het PHP-script. En wat zie ik daar: google-analytics.com. Als er iets nog irritanter dan Ad-servers is, is het wel Google Analytics. Bij veel van mijn klanten is dat na Windows Updates de data generator en vertragende factor bij uitstek. Genereert bijna 30% van al het dataverkeer bij dagelijks gebruik.

Leuk om te weten waar je bezoekers vandaan kwamen en Google probeert zoveel mogelijk surfgedrag los te peuteren (hoezo uw privacy op de interwebs?). Zou verboden moeten worden. Er zijn zelfs scripts van Google uitgegeven waardoor websites helemaal niet meer werken als Google Analytics geblocked wordt. Goed bezig. :nooo: :(

... En wat zie ik daar: google-analytics.com. ...(
D.m.v. NoScript alle Google big-brother-scripts geblokkeerd. Met Ghostery paar honderd trackers geblokkeerd. Belts and braces :mrgreen:

Verder ook nog BetterPrivacy, Flashblock, AdBlock, Beef Taco, Foxy Proxy, Googlesharing, HTTPS Everywhere, Ref Control, WOT. Paranoïde? Ik? :mrgreen:

Laatst bewerkt:
D.m.v. NoScript alle Google big-brother-scripts geblokkeerd. Met Ghostery paar honderd trackers geblokkeerd. Belts and braces :mrgreen:

Verder ook nog BetterPrivacy, Flashblock, AdBlock, Beef Taco, Foxy Proxy, Googlesharing, HTTPS Everywhere, Ref Control, WOT. Paranoïde? Ik? :mrgreen:
Pfffff, wat veel. Microsoft ForeFront Enterprise en klaar (mits je thuis een hele dikke server en VMware hebt draaien ;)). :pc:

gewoon je hosts file aanpassen en google-analytics.com koppelen aan 127.0.0.1 ;-)

je kan voorkomen dat data naar google verzonden wordt:

Zet dan deze 2 regels erbij in je Hosts-bestand:
127.0.0.1 google-analytics.com
127.0.0.1 www.google-analytics.com

Je hosts staat in C:\WINDOWS\system32\drivers\etc

Wanneer je toch bezig bent....

De reklames lopen ook via een MSN-server.
Zet deze 4 regels er maar eens bij:

127.0.0.1 rad.live.com
127.0.0.1 rad.msn.com
127.0.0.1 auto.search.msn.com
127.0.0.1 auto.search.msn.es

Wedden dat je geen reklame meer ziet?

Groet,
Theo

Laatst bewerkt:
Theo, bedankt, voor zover ik nu heb kunnen zien gaat alles als een raket ipv met de snelheid van een slak die afremt in de bocht.
Zijn er op langere termijn nog kwalijke dingen te verwachten van deze veranderingen?

Het enige wat mogelijk is, is dat op sommige sites waar gegevens van je opgeslagen worden voor bijvoorbeeld spaarprogramma's als euroclix en dergelijke je een probleem krijgt omdat deze gebruik maken van google analytics.

Voor de rest heb ik tot nu toe geen problemen kunnen ontdekken.

Maar het is altijd weer terug te zetten. Gewoon de regeltjes uit je hosts bestand halen en alles is weer zoals het was.

Groet,
Theo

Volgens mij hoef je voor de regels alleen maar een ; te zetten om hem uit te schakelen.
Ook sites als Tweakers kunnen je bannen omdat je bewust reclame omzijlt, dat kunnen ze dus detecteren.

Maar duurde net weer een minuut om erop te komen.... Tijd om dingen uit te zetten?

Ik vind dat dwangmatig reclame door de strot duwen behoorlijk belachelijk eerlijk gezegd. Draait MBF.nl echt zulke scripts?

Bij mij word de reclame er pas na het laden uitgesloopt door firefox dus die google knakkers zullen er niet om malen, maar ik zit wel nog steeds met een bagger trage laad tijd..

Laatst bewerkt:
Wanneer sites mij bannen omdat ik ervoor kies geen reclame te zien dan wil ik niet eens op die sites komen.

Overigens kom ik dagelijks op tweakers en ben nog niet in de ban ;-)

Maar wbt modelbouwforum, het lijkt mij inmiddels duidelijk dat google mede de oorzaak is van de traagheid. Uitschakelen van google analytics lijkt mij dus wel zin hebben.

Groet,
Theo

Schiet mij maar lek!
Rappo klappo hiero, en nog zelden een foutmelding! En dat de laatste dagen (sinds ik hier klachten hoor over traagheid).

Vriendelijke groeten,
Aldert

Vannacht kon ik helemaal niet op het forum komen.
data error.
Het duurde niet lang.

Maar het lijkt nu wat beter te werken.

Ik vind dat dwangmatig reclame door de strot duwen behoorlijk belachelijk eerlijk gezegd. Draait MBF.nl echt zulke scripts?

Bij mij word de reclame er pas na het laden uitgesloopt door firefox dus die google knakkers zullen er niet om malen, maar ik zit wel nog steeds met een bagger trage laad tijd..

google analytics is geen reclame maar bedoeld om statistieken bij te houden van je websites. In ruil voor die gratis statistieken geef je google toestemming om allerlei gegevens van je website bezoekers op te slaan en te analyseren. Google gebruikt die gegevens onder andere om zijn zoekmachines te programmeren en om advertenties die relevant zijn voor die website bezoekers te tonen.

Daarnaast is het een publiek geheim dat google de gegevens doorspeelt aan de Amerikaanse overheid.

Groet,
Theo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back