Traanplaat??

Wie weet waar ik model traanplaat kan vinden? Ik heb op verschillende sites gezocht maar vind alleen maar traanplaat met blokjes. Niet zoals in het echt. Heeft iemand mischien een idee waar ik de echte Modeltraanplaat look kan vinden.

Mvg Jasper.

Aangezien ik ook op zoek ben naar traanplaat en liefst een plastic/styreen versie wil, omdat ik dat beter kan bewerken (denk ik), heb ik ook even de tijd genomen om te zoeken.

Met deze zoekterm had ik succes in google: Modellbau-Riffelblech.

Even de resultaten doornemen en je vind wel diverse links, die interessant zijn. Voor was mij de de eerste treffer (topic op Modelltruck) het meest interessant en de vijfde (webshop) interessant voor de aluminiumliefhebbers.

hallo
er is op ebay een mannetje die traanplaat kant en klaar zo op je 4x2 tamiya kan plakken/schroeven
zal kijken of ik t kan vinden

watermerk.php

watermerk.php

carson is die traanplaatset
maar 67 eurootjes vind ik te gek vor woorden hoor,
kunstof plaat is van robbe 170x290mm no 15062000 11.50 euro per plaatje heb ik voor betaald huider modelbouw veel geld maar mooi spul makkelijk met schaar te knippen
en met alu tape uit bouwmarkt heel mooi alu look te maken
sorry voor namen van shops/merken het is voor goed doel namelijk ter info

Laatst bewerkt:
toevallig heb ik vandaag op MP traanplaat te koop staan.
is al uitgefreesd voor op een wedico of tamiya truck.
dus kijk even.

dit heb ik toen in dortmund bij knupfer gekocht.
is een plaat van 30x20cm voor 14,50 zoiets.
echt aluminium!!
super kwaliteit.

gr

conrad heeft alleen de variant met blokjes zover ik weet en dat zoekt de TS niet.

fechtner modellbau heeft het ook in het assortiment zitten.

0.5mm? folie?? 0.5mm is volgens mij zelfs gangbaar in de modelbouw

maar zie even mijn eerder reactie daar staan leveranciers in.

Heb deze binnen. Alleen vind het helemaal niks. Is inderdaad folie maar had het niet zo dun verwacht. Ik zoek echt traanplaat net als dit maar dan dat ik het kan buigen met de bankschroef en kan knippen. Wie weet welke ik moet hebben??.

Mvg Jas
per.

he jasper
DER GETRIEBEDOKTER.DE
riffelbleich 0.5mmx200mmx300mm
full

dit kan in de bankschroef gebogen worden ed

Laatst bewerkt door een moderator:
he jasper
DER GETRIEBEDOKTER.DE
riffelbleich 0.5mmx200mmx300mm
full

dit kan in de bankschroef gebogen worden ed

Ja ik heb het nagekeken. En kom op de zelfde dikte uit als die van mij maar die van mij is echt folie achtig. Is deze gewoon echt dik en kan ik m niet met de hand buigen.Graag hoor ik van jullie???

Mvg Jasper .

Laatst bewerkt door een moderator:
niet met de hand buigen????
ik buig 3mm dik alu nog met de hand...

Ik denk dat je verwachtingen te hoog zijn.
Het is decor plaat geen constructie plaat.

Ik heb deze traanplaat voor op de Tamiya bergingstruck.
Nu zitten er (zie foto) ook papiertjes bij, onder de loep heb ik gekeken of ze deelbaar zijn, en inderdaad bij het scheiden van de papiertjes is er 1 met een plak laag.
Mijn vraag is het volgende, het papiertje met plak laag op de truc en dan met lijm het traanplaatje erop.
Of het traanplaatje op de plak laag en het papiertje met lijm op de truc.

Peter

traanplaat.jpg

Back