Tracer 80 binden?

• Topicstarter Topicstarter Roflcopter
  • Startdatum Startdatum
R

Roflcopter

Guest
Ik heb een Merlin tracer 80 4 kanaals heli met 2.4 GHZ Merlin MTX-472 zender.

De heli bijft snel rood knipperen. Ik denk dat ik 'm moet binden, maar kan nergens terugvinden hoe. Ben een beginner.

Wie kan mij helpen?

merlin_tracer_80_rtf_koax_02.jpg

De engelstalige handleiding van de Proto Max (een Solo coax met andere merknaam) zegt dat je eerst de heli aan moet zetten, en dan de zender terwijl je de onzichtbare schakelaar onder de gas-stick indrukt.

"Q 2: How do I bind the heli to the transmitter? My manual is in Chinese...

A: In this case the manual of the Proto Max offers support. This is the correct procedure:

Turn on the transmitter. Lower the throttle control stick all the way down. Adjust the throttle trim tab until the throttle trim indicator is centered and the throttle position indicator reads “000.” Turn off the transmitter.
Connect the LiPo battery to the helicopter. Turn on the transmitter while pressing inward on the throttle control stick until the blinking blue light in the helicopter remains steady, indicating that the receiver is reading signals from the transmitter—this should happen within a few seconds.
If it doesn’t work the first time, disconnect the LiPo battery from the helicopter and turn off the transmitter. Repeat the binding procedure again by reconnecting the LiPo battery and turning on the transmitter with the throttle stick depressed. The receiver is now “bound” to the transmitter and the helicopter is ready to fly."

Bedankt, maar het werkt niet./

Nu doet ook mijn zender niks meer, zie nu drie streepjes op het scherm. Batterijen eruit en terug, aan en uit, niks helpt.

Jaaa hij doet het weer!

Nadat er drie streepjes verschijnen moet je beide hendels ingedrukt houden. Dan gaat ie korte piepjes geven en dan gaan de streepjes verplaatsen van boven naar onder. Dan heli aanzetten en ik kan weer vliegen.

:D

Bedankt, maar het werkt niet./

Nu doet ook mijn zender niks meer, zie nu drie streepjes op het scherm. Batterijen eruit en terug, aan en uit, niks helpt.

Drie stilstaande streepjes is "stick calibration mode" en daar kom je inderdaad uit door beide sticks in te drukken. Mooi dat het weer werkt.

Voor meer info kun je hier kijken: Nine Eagles Solo Pro/Bravo SX FAQ (Also valid for rebrands like Revell Proto Max etc) - RC Groups

Ik heb ook een NL versie van deze FAQ gemaakt, maar die is nog wat minder uitgebreid: nine-eagles-solo-pro-bravo-sx-faq-ook-geldig-voor-rebranded-helis-zoals-de-revell-proto-max-en-anderen

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, ik heb 'm weer gesloopt. Windstil gisteren, perfecte condities om een beetje in het park te gaan vliegen. Doet 'ie ineens Pats, krak *BOEM*, in de lucht en het was gebeurd.

Nu draait de bovenste rotor wel en de onderste niet. Iets is er dus scheef. Ik heb, m open geknutseld en nu vraag ik me af wat er mis is. De tandwieltjes slippen door.

Zou die as kapot/scheef zijn?

Zo, ik heb 'm weer gesloopt. Windstil gisteren, perfecte condities om een beetje in het park te gaan vliegen. Doet 'ie ineens Pats, krak *BOEM*, in de lucht en het was gebeurd.

Nu draait de bovenste rotor wel en de onderste niet. Iets is er dus scheef. Ik heb, m open geknutseld en nu vraag ik me af wat er mis is. De tandwieltjes slippen door.

Zou die as kapot/scheef zijn?

Het tandwiel van de onderste rotor slipt op de as? Zitten er nog wel schroefjes in die hem op de as klemmen? Als ik het me goed herinner zitten bij deze coaxjes de tandwielen met 2 schroeven vast.

Het lager is eruit geschoten. Bij de winkel hebben ze 'm gerepareerd voor mij, maar na vijf minuten was het alweer hetzelfde verhaal.

Is verder niks te zien, dus zal aanspraak proberen te maken op de garantie.

Dit is ook geen heli voor buiten, zelfs niet voor windstil en waarschijnlijk is je tandwiel op het asje verschoven, meestal komt dit door eigen schuld van kleine crashjes oid.
T is niet echt een beginners heli omdat het een klein nerveus dingetje is.

Het lager is eruit geschoten. Bij de winkel hebben ze 'm gerepareerd voor mij, maar na vijf minuten was het alweer hetzelfde verhaal.

Is verder niks te zien, dus zal aanspraak proberen te maken op de garantie.

Heb je een foto? Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Misschien is de draad gestript, zodat de schroeven niet meer vast zitten?

Dit is ook geen heli voor buiten, zelfs niet voor windstil en waarschijnlijk is je tandwiel op het asje verschoven, meestal komt dit door eigen schuld van kleine crashjes oid.
T is niet echt een beginners heli omdat het een klein nerveus dingetje is.

Een lichte coax kan inderdaad alleen als het echt perfect windstil is, zelfs het kleinste zuchtje luchtverplaatsing is al teveel.

Maar het is een prima opstapje na een 3 kanaals, en je kan met de beginner-stand op de zender de uitslagen van de servo's wat beperken, om hem verder te temmen. En goed getrimd kun je de sticks gewoon loslaten, en hovert hij vanzelf.

Ik weet het al. Heb 'm nu zelf gedemonteerd. Het betreft het ringetje met een schroefje dat de as vasthoudt. Zie foto die ik ff geleend heb uit andere topic:

a3735353-143-NewHead.JPG

Het is dat ringetje helemal onderaan de foto. Die schroef is dol en houdt het niet vast. Weet iemand welk onderdeel dat is? Dan kan de winkel 'm bestellen.

Verder vind ik wel dat ik best zo'n heli kan besturen. Ik heb flink wat uren met dat chinese ding gespeeld en wilde een stapje hoger. Dat ik af en toe crash maakt niet uit, dan steek ik er wel een paar euro in.

Buiten vliegen ging perfect want ik heb ook in de tuin uren plezier gehad. Ik ging in dat park gewoon te hoog en bij een paniekreactie viel hij uit de lucht en was het gebeurd. Had ook binnen kunnen gebeuren.

Heb net de revell Tiger Supermicros gekocht. Dit als reserve voor als de Tracer in de hangar staat voor reparatie ;)

12441_0.jpg

Mijn huwelijk komt trouwens steeds meer onder druk te staan! :D

En ik ben echt gezegend met deze modelbouwwinkel (Oude Station Papendrecht), die is op loopafstand, zeer kundig personeel en uitgebreid assortiment. En de prijzen zijn gelijk met online bestellen omdat de verzendkosten vervallen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ringetje zit bij een shaft set, waarschijnlijk die van de outer shaft. Maar als fix kun je hem ook op de juiste plek voorzichtig vastdraaien, en een drupje secondenlijm aan de bovenkant erop, op de naad tussen de koolstof fiber shaft en het ringetje. Dat houdt prima, en je kan de as nog steeds verwijderen indien nodig, door de tandwielen los te halen. Wel een klein drupje lijm, je wilt niet de lagers vastlijmen...

Miracle Mart verkoopt een metalen versie van deze ring, te vinden onder Xtreme Solo Pro upgrades. De Solo Pro gebruikt exact dezelfde ring.

Laatst bewerkt:
Ik ga dat lijmen eens proberen, al heb ik die set al besteld. Maar die kost maar een paar euro :)

Die Revell is geweldig trouwens!

Back