Robbie TPC
Forum veteraan
Hoorde laatst in het nieuws dat ze juwelen gaan voorzien van Track & Trace chips, mochten ze gestolen worden dan kan de politie via het T&T systeem de juwelen opsporen. Vind het zelf een broodje aap verhaal over die chips in juwelen om overvallers af te schrikken, lijkt mij onmogelijk om een kleine chip te verstoppen in een klein juweel.
Ikzelf loop al een tijd met de gedachte om T&T chips te inplanteren in bepaalde props/rekwisieten die ik maak, met name de props waar misbruik van gemaakt kan worden. Voor sommige RC modellen zou het ook kunnen, bv in de romp van een boot of vliegtuig misschien. Denk dat het voor auto’s en heli’s lastiger word omdat ze uit veel losse onderdelen bestaan.
Kern vragen van dit topic:
Iemand ervaring met T&T chips ?
Is het T&T systeem betrouwbaar ? (in de zin van, het werkt altijd en overal)
Zijn T&T chips in een object op te sporen met een ‘chipdetector’ ? (bv je haalt een apparaat over het object die aangeeft wanneer een object (bv een juweel of model) ‘besmet' is met een chip)
Komt de privacy in het geding door T&T chips ?
Zou jij een T&T chip inplanteren in je RC model ?
Ikzelf loop al een tijd met de gedachte om T&T chips te inplanteren in bepaalde props/rekwisieten die ik maak, met name de props waar misbruik van gemaakt kan worden. Voor sommige RC modellen zou het ook kunnen, bv in de romp van een boot of vliegtuig misschien. Denk dat het voor auto’s en heli’s lastiger word omdat ze uit veel losse onderdelen bestaan.
Kern vragen van dit topic:
Iemand ervaring met T&T chips ?
Is het T&T systeem betrouwbaar ? (in de zin van, het werkt altijd en overal)
Zijn T&T chips in een object op te sporen met een ‘chipdetector’ ? (bv je haalt een apparaat over het object die aangeeft wanneer een object (bv een juweel of model) ‘besmet' is met een chip)
Komt de privacy in het geding door T&T chips ?
Zou jij een T&T chip inplanteren in je RC model ?