Tracking van vliegtuig.

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door bosreus, 4 jan 2020.

  1. Ecstacy

    Ecstacy PH-SAM

    Lid geworden:
    28 aug 2013
    Berichten:
    391
    Locatie:
    Groningen
    De openXsensor is volgens de specificatie op 2 meter nauwkeurig (werkt met een uBlock NEO-M8N antenne voor ontvangst van GPS, GLONASS, Galileo, BeiDou, QZSS en SBAS signalen)
     
  2. Helitony

    Helitony

    Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Berichten:
    1.977
    Locatie:
    Lelystad
    Mijn ervaring is wisselend maar nooit meer dan ca. 5 m.
    Ik heb het een paar keer getest en het werkt perfect.
    Heb je hoog gras dan zit je max in een cirkel van een aantal meters die je een paar keer doorkruist.
    Gelukkig nog niet in het eggie mee gemaakt.
    In sommige reviews lees je een kortere accu duur dan verwacht.
    Zet je hem (die van mij dus) in de sleepmode dan gaat hij wel 8 dagen mee.
    Ik heb er een KPN prepaid in die al jaren meegaat het verbruik is alleen als je de GPS benader met je telefoon.
    Ik moet wel binnen elk half jaar de card (KPN) benadert hebben anders verloopt hij.
     
    Rene Neefe vindt dit leuk.
  3. Ecstacy

    Ecstacy PH-SAM

    Lid geworden:
    28 aug 2013
    Berichten:
    391
    Locatie:
    Groningen
    De Tile Pro Bluetooth finder heeft een gespecificeerd range van 122m en werkte in een praktijk test (buiten) zelfs tot 130m afstand. Misschien is dit ivm. de geïntegreerde alarm toeter wel voldoende?
     
  4. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.307
    Locatie:
    Noord Brabant
    Als je het boven in de boom parkeert met vrij zicht op het dingetje zul je die afstand wel halen.
    In mais en ander dicht begroeid struik gewas, zoals graanvelden, is het bereik enkele meters.
    Bluetooth werkt op 2.4Ghz en dat is net als bij de radio besturing dat wil niet zo goed lukken tussen de plantjes.
     
  5. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.353
    Locatie:
    Woerden
    Met de TFA hebben we in Vught gevlogen met de 1/2 schaal Bleriot. Helaas stopte de motor er iets te vroeg mee en moest hij in de maïs neer gezet worden. Je zou denken dat je een model met 4,5m spanwijdte zo hebt gevonden. Toch hebben we met een flinke groep mensen een stief kwartiertje moeten zoeken voor we hem hadden!
    Henk bleef met de roeren "spelen" waardoor we op het geluid af konden gaan. Toen we de servo's hoorden konden we daar op inzoomen en vonden we de kist. Zo groot als hij was we zagen hem pas toen we op nog maar een paar meter afstand waren.
     
  6. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    Maïs is inderdaad een heel lastige om een model in terug te vinden.
    Ons veld is de meeste jaren omgeven door maïs, altijd weer "leuk". Ook al ben ik zelf nog maar 1x mijn eigen model moeten gaan zoeken, ik ga zo een tracker toch eens installeren.
     
    bosreus en Helitony vinden dit leuk.
  7. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.419
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Gelukkig zijn we in Vught nog zeker 2 jaren verlost van de maïs.
    Wij hebben in het verleden alle kisten teruggevonden, we namen lange (4-5mtr) bamboestengel met n vaantje. Diegene die de kist in de maïs zag verdwijnen bleef op de uitkijk, de zoeker ging met bamboe in de maïs. De zoeker kreeg aanwijzingen (via gsm) en zo werd de kist snel teruggevonden.
     

Deel Deze Pagina