"trage" Mini-Z gezocht?

Discussie in 'Electro auto's' gestart door freebutterflyx, 7 nov 2016.

  1. freebutterflyx

    freebutterflyx

    Lid geworden:
    23 jan 2005
    Berichten:
    292
    Ik zou graag een Mini-Z kopen die "traag" genoeg is voor iemand van 5 jaar. Hij heeft reeds een beetje met een off-road auto gereden waarbij de gas via de zender omlaag werd gezet = dus trager rijden.

    Ik dacht dus aan een Mini-Z MR03 sport. Daarop zit blijkbaar ook een "trainingsmodus" maar ik vrees dat dit op een klein mini-z parcours nog iets te rap zal zijn. Ik heb zelf een MR02 gehad.
    Zou het bvb mogelijk zijn om de mini-z op 3 AAA cellen te laten rijden = trager. Dit bvb dmv het overbruggen van één AAA plaats?

    Een andere optie was een Atomic AMZ. Daarbij kan je dacht ik het mogelijk was een eigen ontvanger te monteren. Op dit manier zou dan een eigen zender gebruikt kunnen worden via die manier te auto trager te laten rijden. Maar dit is dan weer een duurdere oplossing.
     
  2. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Je hebt de 4 cellen ook nodig voor ontvanger/stuurservo. Als je een weerstand voor de motor zet, kun je de snelheid beperken. Niet de meest high-tec oplossing, maar wel effectief.

    Edit: ik heb zelf een aantal MR-02's en die kun je via de zender zelfs laten "kruipen"
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Je kunt altijd nog een weerstand in een motordraad solderen. Of een stootblokje onder de gashendel op de zender.
     
  4. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    Kentu de carisma m14?? Net iets groter en goede prijs / kwaliteid
     
  5. RCracer777

    RCracer777

    Lid geworden:
    1 aug 2016
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Veldhoven
    Ik ben zelf in bezit van de Mini-z MR-03 sport series 2 (betere electronica als de eerste serie) en de standaard snelheid zonder resticties met de 6t is 22 km/h en ongeveer 11 km/h in training modus. Er is ook nog een mogelijkheid om het gas omlaag te zetten.

    Maar als je echt trager wilt is misschien Siku racing iets.
    Deze zijn 1/43 digi propo, met die-cast carroserie. Hebben 4 snelheden en kunnnen op speciale banen rijden die verschillende effectten toevoegen zoals trager rijden over het gras gedeelte e.d.
    Het nadeel van deze is dat ze redelijk duur zijn...

    De prijzen op dit moment zijn ongeveer:
    De MR-03 S gaat voor €140,- als je ze nog kunt vinden.
    De MR-02 S2 koste mij €185,- maar deze is ongeveer gelijkwaardig aan de originele MR-03
    De Siku racing gaat ook voor €140,- voor losse auto's en €340,- voor een set van 2 met baan
     
  6. freebutterflyx

    freebutterflyx

    Lid geworden:
    23 jan 2005
    Berichten:
    292
    De MR02 die ik had, had enkel een trim knop voor het stuur en gas maar daar kon het gas niet naar beneden gezet worden. Dit was trouwens nog de versie op de 27MHz.
    En weerstand in de motordraad solderen zou inderdaad nog kunnen. Welke weerstand zou dit moeten zijn? Enig nadeel is dan weer dat dit een "permanente" oplossing is die niet zomaar in 1-2-3 weer eens ongedaan kan gemaakt worden.

    Wat betreft de MR-03: ik dacht dat bij deze enkel een training modus zat maar dat je het gas niet meer verder omlaag kon zetten (met de standaard zender). Ik dacht dat dit enkel bij de Pro versie kon. Of is dit wel mogelijk vanaf de MR-03 serie 2 (met standaard zender)?
    Wat is het verschil eigenlijk tussen de MR-03 en de MR03 serie 2?
     
  7. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Rij met 2 mr02's mijn dochters 5 en 8 kunnen prima rond komen op de baan. Auto's gaan 10 a 11 km/h
     
  8. hampy

    hampy

    Lid geworden:
    19 jul 2012
    Berichten:
    30
    Een anjoy beatle motor monteren dan met 6 tands tandwiel op de motor .
     
  9. RCracer777

    RCracer777

    Lid geworden:
    1 aug 2016
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Veldhoven
    Ik moet me inderdaad verbeteren, er zit geen knop op om het gas omlaag te zetten (was de stuur uitslag, het was donker toen ik keek).
    Deze is er wel met de KT-432pt zender. Maar die zender kost meer als de auto zelf.
    De zender van de mr-03 sport series is een 3 kanaals KT-19 (FHSS) zender in plaats van de "standaard" 2 kanaals KT-18 (ASF) die je los koopt (komt standaard met MR-02 EX). Het 3e kanaal is voor de verlichting (aan/uit, intensiteit).

    De verschillen tussen de MR-03's (zonder VE/pro modellen) zijn;

    MR-03:
    2.4 GHz ASF, met gyro optie, met licht optie en werkt met KT-18 of een paar andere kyosho 2.4 ASF zenders. Zender niet megeleverd.
    Goede elektronica op de printplaat en kan alle brushed motoren hebben die geschikt zijn voor de mini-z

    MR-03S: 2.4 GHz FHSS, zonder gyro optie, met licht optie en werkt alleen met KT-19 zender. Zender megeleverd.
    Matige elektronica op de printplaat en kan in theorie de X-speed V motoren hebben maar de fet's branden regelmatig al door met de standaard motor.

    MR-03S2: 2.4 GHz FHSS, met gyro optie, met licht optie en werkt met KT-19 en KT-432pt zenders. KT-19 zender megeleverd.
    Goede elektronica op de printplaat en kan de X-speed V motoren hebben zonder problemen (ben niet zeker over anderen motoren die geschikt zijn voor de mini-z).

    Alle andere dingen als option parts en body's zijn het zelfde voor alle modellen.
    ASF of FHSS maakt niet veel uit. Bij ASF je zit dan altijd op hetzelfde kanaal tijdens de sessie. FHSS is de norm bij de meeste merken en hier word er tussen kanalen gewisseld tijdens de sessie (gebeurt automatisch bij bepaalde condities). Er zijn wel iets van 6 verschillende vormen van FHSS en de ene is beter als de andere. ASF klinkt vaak beter maar kan niet als FHSS met storing of slechte connectie omgaan tijdens de sessie.
     
  10. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Het is allemaal niet zo moeilijk: zie mijn post #2 en de handleiding van de KT-18 bladzijde 23 bij "Throttle Range Adjustment (High Speed Adjustment)

    Je kunt de eindsnelheid eenvoudig traploos instellen.
     
  11. freebutterflyx

    freebutterflyx

    Lid geworden:
    23 jan 2005
    Berichten:
    292
    Bij de KT-18 kan dus blijkbaar toch de gas aangepast worden. Ik heb nog niet gevonden of dit ook bij de KT-19 kan.

    De snelheid in trainingsmode valt blijkbaar toch nog mee als ik zo lees.
     
  12. hampy

    hampy

    Lid geworden:
    19 jul 2012
    Berichten:
    30
    Nee bij de sport modellen versie1 wordt dat lastiger maar ook veel problemen mee hoor ik om me heen .
    Nu ook al een sport versie2 uit vaak zegt dat genoeg als zo snel achter elkaar opvolgt.
     
  13. freebutterflyx

    freebutterflyx

    Lid geworden:
    23 jan 2005
    Berichten:
    292
    Na alles gelezen te hebben, zal ik vermoedelijk best voor de MR-03 versie 2 gaan.
    Een vraag die ik hierbij nog heb: kan je aan het productnummer zien over welke versie het gaat? Ik was op een webwinkel aan het zien naar de diverse modellen en daar was geen verschil te zien hoewel dan bij sommige de vermelding versie 2 stond en bij andere niks.
     
  14. RCracer777

    RCracer777

    Lid geworden:
    1 aug 2016
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Veldhoven
    Als er niets vermeld word ga er dan van uit dat het een series 1 is. Ook is de prijs een redelijke indicator of het een series 1 of 2 is.
    En anders kun je altijd de nummers nog vergelijken op de site van Kyosho.
     
  15. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.509
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Bij de KT19 zou je een weerstand in serie met de gaspot kunnen solderen, dan haalt'ie nooit volgas. Maar een simpel wigje achter de gastrigger werk op iedere auto en is aan ieder kind / iedere track aan te passen. Mijn zoontje krijgt een steeds dunner blokje achter de trigger van zijn Fighter Buggy...

    Succes,

    Hugo
     
  16. Valerius

    Valerius

    Lid geworden:
    25 nov 2017
    Berichten:
    41
    Locatie:
    Doorwerth
    Als je inderdaad een Mini-Z baan hebt kan je met vrijwel elke Mini-Z prima rond scheuren. Mijn ervaring is dat kinderen (5 jaar EN ouder) dit, zeker in de trainingsmode, snel oppakken. Mocht je geen (eva foam) baan hebben dan is wellicht de Mini-Z buggy een betere optie, daarmee kan je op vrijwel alle soorten vloerbedekking uit de voeten...

    Edit; Zie net dat ik een jaar te laat ben. Wellicht maar een tukje gaan doen...
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2017
  17. hb53

    hb53

    Lid geworden:
    21 jan 2014
    Berichten:
    41
    Locatie:
    Tijnje (Friesland)
    je kunt elke mini z zender op trainingsmode zetten door hem voor het aanzetten op rem te drukken dit vast houden en dan zneder aanzetten dan gaat het blauwe lampje op de zender knipperen en staat hij in trainingsmodus
     

Deel Deze Pagina