Trainer schakelaar FF9

• Topicstarter Topicstarter R.Nieuwland
  • Startdatum Startdatum
R

R.Nieuwland

Guest
Er is vast wel iemand die lesgeeft met een FF9 en mij met de volgende vraag kan helpen. Toen ik laatst mijn FF9 wilde instellen als leszender kwam ik er achter dat in het menu trainer de switch H geconfigureert staat en dat hier geen andere schakelaar voor valt te configureren. Schakelaar H is namelijk een terugverende schakelaar en dit lijkt mij tijdens het lesgeven niet gebruikelijk, zodra het drijgt mis te gaan moet je toch de gehele controle van de heli over kunnen nemen en niet een schakelaar met 1 vinger omhouden. Wie heeft hier de oplossing of is het een kwestie van de schakelaar hardwarematig wisselen met een andere.

Ron

Hoi Ron,

Bij ons op de club doen we ook lessen met de FF-9>FF-9 of FF-9>FF-7 maar de schakelaar is juist.
Alleen moet de leraar de schakelaar zo instellen dat als je meekijkt je de schakelaar in houd, en als je ingrijpt je de schakelaar los laat en de volledige controle over de heli krijgt.

gr. Marcel

Marcel en Cor bedankt voor jullie reactie.
Ik heb de FF9 niet in m'n hand maar in een pult liggen als ik dan met m'n rechterhand met twee vingers de stick bedien en met een andere vinger een verende schakelaar op zou moeten houden gaat het geheid mis, zeker als het even spannend is om in te grijpen.
Ik zie bij onze instructeurs dat ze mee staan te sturen totdat het fout drijgt te gaan ze dan een schakelaar omzetten en de gehele bediening hebben.

Ron

Back