trainingsgestel met of zonder ballen

hoi,

ik ben eens benieuwd,
sommigen zeggen dat je beter met ping-pong ballen en anderen zeggen beter niet.

zeg ook waarom. (verdedig je antwoord) :wink:

doei
florian

Zonder die ballen kunnen de stokken in de grond haken en je helie doen omkieperen of hard te laten vallen. Vandaar ! :wink:

En ook: met ballen vangt het kruis ook de klappen beter op. Door de ballen zal het geheel makkelijker over de grond schuiven wat in het begin een voordeel is. Je kan dan een beetje je reflexen trainen door alleen heen en beetje weer te schuiven en proberen te corrigeren.

Ik zie hier niet echt het nut van een Poll.
En om er voor te zorgen dat in dit subforum iedereen nog een poll kan starten, verwijder ik deze.

?
Als je iets wil weten kun je dat toch gewoon vragen (of opzoeken)?
Een stemming vind ik hierover toch wel een beetje overdreven hoor.

In andere subforums werden ook over allerlei draadjes polls gestart, nu kan dat niet meer.
Met mate dus.

maar sommigen zeggen dat zonder ballen beter vliegt omdat de lucht van je hooft rotor klein beetje "terugkaats" door die ballen. is dat waar?
en kan je dan iets kleiners steken ipv die ballen? dat je dan beetje beter vliegt?

of is dit allemaal onzin ??

De bedoeling is niet te wild te gaan vliegen als je met een trainingstel vliegt. Zie niet in waarom je een trainingsstel zou gebruiken als je al goed kan rondvliegen :?

Dat de lucht weerkaatst op die ballen en invloed op het vliegen heeft zou ik niet weten. Als het zo is is het volgens mij maar heel minimaal.

Sorry is nergens voor nodig hoor. :lol:

En verder is het waar dat je beter vliegt zonder ballen, en ook nog weer beter zonder kruis.
Je moet er ook niet mee gaan vliegen.
Als jij je heli van de grond kunt krijgen en een klein stukje verder weer rustig en beheerst kunt landen, heb je dat kruis (met of zonder ballen) niet meer nodig.

Gewoon een paar keer oefenen en dan er af met dat kruis.
Reuze eng, maar je zult zien dat het alles meevalt.
Juist omdat hij beter vliegt.

dat ga ik niet proberen hoor zonder kruis :lol:
dan vlieg ik hem zo stuk. denk ik, denzij als het zoooveeel scheelt.

ik ga niet te veel risikoos nemen ik ben nog maar een heli beginner en het is met een CP :lol:

Kun je hem optillen en weer neerzeten zonder dat hij over de grond schuift (bij het landen)?
Een klein beetje willen schuiven is zelfs geen probleem.
De truuk is dat hij eigenlijk helemaal niet wil opvallen. Dit komt door het effect van de draaiende rotorbladen, die werken dat tegen.

Dus zodra je de heli een beetje beheerst kunt landen kun je het beste het kruis er af halen.
Maar troost je. Bijna iedereen vliegt te lang met kruis er onder hoor. Ik ook :lol:.

dan ga ik ook lekker te lang vliegen met een kruis :lol:
kan geen kwaad e, zonder is natuurlijk wel leuker, ....

Back