Trainingskruis verwijderd

Hallo,heb een t-rex 450,kan er mee hoveren,8tjes vliegen.Vorigeweek het trainerskruis verwijderd.Nu problemen bij het hoveren,oftewel gaat hij de lucht in,oftewel gaat hij naar beneden.Dus het hoveren gaat heel moeilijk bijna niet.Dit doordat hij minder weegt.Moet ik nu de pitchcurve veranderen?

zou aan je gewicht kunnen liggen je bent wat lichter geworden zonder oefenkruis
en als het dan nog wat waait ligt het ook vaak aan de stand van je bladen tegenover de windrichting
hier moet je dus ook mee leren omgeen (vind het zelf ook erg lastig)

iets meer snelheid op de kop kan schelen

Hallo,

Je zal er natuurlijk aan moeten wennen dat je (lichtere) heli nu vinniger reageert maar toch zou ik dan inderdaad de pitch-curve eens wat rustiger instellen.
Op hoeveel graden (pos+negat) heb je de helie afgesteld?
Ik zou voor een beginner (ben ik zelf ook nog) positief iets van 9° en negatief -3° instellen...
Natuurlijk als het waait zoals nu dan gaat je Trexje zowiezo gekke bokkesprongen maken...;)

Laatst bewerkt:
mijn ervaring is dat het stabieler vliegt, ik heb m er ook net onderuit.
met deze wind van deze dagen durf ik m'n 500 niet eens op te laten dus laat staan een kleinere die nog lichter is. m'n 400 ging bij een klein zuchtje al dingen doen die ik niet wilde, dus het kan aan de wind liggen. probeer eens rustig een vluchtje in een loods of grote hal, zodat je geen last hebt van wind (als je zoiets kan vinden in de buurt natuurlijk ;) )

Corné

Ben hier terug:
Pitch -3 +10
Thro curve: p-low 0
p-1 34
p-mid 65
p-3 83
p-high 100
pitch curve: p-low 26
p-1 44
p-mid 73
p-3 90
p-high 100
Ja ,de wind speelt hier ook een grote rol,met de t-rex 450.Met kruis viel dat wel mee,wel veel bijsturen natuurlijk,je dacht wat is er allemaal niet juist afgesteld.Maar het verschil merk je dan ook als je bij windstil vliegt,dan is het wel genieten.Ben aan het rondkijken om te vernieuwen,maar weet nog niet wat kiezen in de t-rex familie.Nitro of bat.,rekening houden met ons dagelijks weertje.Bedankt voor de reacties.

Ik zou hem persoonlijk iets anders afstellen :

Thro curve : (esc in softstart ! )
0 - 0
1 - 25
2 - 85
3 - 85
4 - 85

En de gas curve kan wel iets omlaag als hij wat te vinnig is maar zeker niet te laag maken.

En Pit curve heb ik van -9 tot +9 lopen -3 kan wat weinig zijn als de wind onder de heli komt.

Dus :

0 - 0
1 - 25
2 - 50
3 - 75
4 - 100

Uit welke omgeving kom je ? [edit reeds gevonden ]

Back