Trans-Am racing, hebben we in Nederland ook zo'n soort klasse

Bij sommige clubs is er een TT01 of een badkuip chassis klasse. Deze wordt meestal met een Carson cupracer of een standaard 540 silvercan gereden.

we hebben natuurlijk ook de Tamiyacup, is ook lekker laagdrempelig.
het enige verschil wat ik zie is de type body, zou op zich wel een mooi gezicht zijn met allemaal classic amerikanen op de baan

Ik kwam net dit tegen:

U.S. Vintage Trans-Am R/C Racing Series

Erg gaaf en lekker laagdrempelig. Bestaat er ook zoiets als dit in Nederland?

Hugo

We hebben bij ERCE geprobeerd om dit op te zetten als extra klasse, 4WD chassis, 17,5T, HPI Vintage banden en wielen en de mooie body's. Helaas door net te weinig deelnemers nog niet van de grond gekomen. Hier wordt bij ERCE wel tijdens trainingsdagen mee gereden en het rijdt best goed en ziet er vooral erg gaaf uit.

hier een foto van de mijne:
erikjan-albums-trans-am-picture21037-mg-8956a.jpg

Da's een mooie! Ik rijd inderdaad Tamiya Cup, Top Stock. Ik hoopte dat Tamiya met meer Group 5 bodies zou komen, konden we misschien een subklasse van maken, maar daar lijkt het nog niet zo op. Ik vind dit een schitterende klasse met die bodies, maar animo zal wel lastig zijn inderdaad, per klasse is het meestal toch al niet zo druk in Nederland.

Hugo

In de US is dit een grote (VTA) klasse vanwege de lagere snelheden maar is toch zo geen budget klasse.
Hier word er meer en deels met een carbon type chassis gereden, ik dacht zelfs dat het merk VBC een speciale editie voor deze klasse had.
In deze reeksen worden zelfs brushless motoren van 25.5T gemonteerd.
Er zijn wel mooie races van terug te vinden op youtube.

Tamiya heeft zo geen body's.
Ze hebben wel ooit een ford mustang body gehad, dacht dat deze op een TL-01 chassis was gemonteerd en of een Corvette en deze was op een TA-04 chassis gemonteerd.
Zijn dus meer jongere types dan de VTA body's.

Back