Hallo,
Vorige week heeft mijn zoon z'n KDS gecrasht. Snel een HK 450 pro TT kit besteld. Dit om snel weer te kunnen vliegen, en tevens bouw ervaring op te doen voor de onderweg zijnde Trex 550.
De originele KDS 3500 Kv motor weer gebruikt. Voor de bouw van de HK kit heb ik een Trex 450 pro manual gebruikt. Gisteren even proef gevlogen. Tot onze eigen verbazing vloog ie heel erg goed. Geen wiebelende staart. Geen trillingen en ook nog eens erg stil. Wel vond ik dat de motor erg warm werd. De ESC en de Lipo's bleven koel.
Nu staat in de Trex manual dat de pitch van -11 tot + 11 ingesteld kan worden, terwijl in de KDS manual de pitch van -9 tot + 9 ingesteld kan worden. Ook zijn de bladen op de HK 325 terwijl ze op de KDS 315 waren.
Ben ik de motor aan het overbelasten?
Er staat verder niets te lezen op die motor. Hij is zwart. Dat het een 3500Kv is, komt uit de manual. En als ik een andere motor moet hebben, moet dat dan weer een 3500Kv zijn? Ik zie dat voor 450 helies ook 1700 Kv motoren gebruikt worden. Er zit momenteel een 13-tands tandwiel op de motor, en het hoofdtandwiel heeft 150 tanden.
Tot slot heeft de KDS manual het over rotor speeds van 2000 toeren, terwijl de Trex manual spreekt van wel 3000 toeren. Beide voor de 3-D mode. Kortom, ik ben een beetje de weg kwijt met de te gebruiken motor.
Nogmaals, hij vliegt nu prima, maar ik zou hem niet opnieuw willan laten crashen voor een motor van 30 Euro of zo.
Met vriendelijke groeten,
Eric Schumacher
Vorige week heeft mijn zoon z'n KDS gecrasht. Snel een HK 450 pro TT kit besteld. Dit om snel weer te kunnen vliegen, en tevens bouw ervaring op te doen voor de onderweg zijnde Trex 550.
De originele KDS 3500 Kv motor weer gebruikt. Voor de bouw van de HK kit heb ik een Trex 450 pro manual gebruikt. Gisteren even proef gevlogen. Tot onze eigen verbazing vloog ie heel erg goed. Geen wiebelende staart. Geen trillingen en ook nog eens erg stil. Wel vond ik dat de motor erg warm werd. De ESC en de Lipo's bleven koel.
Nu staat in de Trex manual dat de pitch van -11 tot + 11 ingesteld kan worden, terwijl in de KDS manual de pitch van -9 tot + 9 ingesteld kan worden. Ook zijn de bladen op de HK 325 terwijl ze op de KDS 315 waren.
Ben ik de motor aan het overbelasten?
Er staat verder niets te lezen op die motor. Hij is zwart. Dat het een 3500Kv is, komt uit de manual. En als ik een andere motor moet hebben, moet dat dan weer een 3500Kv zijn? Ik zie dat voor 450 helies ook 1700 Kv motoren gebruikt worden. Er zit momenteel een 13-tands tandwiel op de motor, en het hoofdtandwiel heeft 150 tanden.
Tot slot heeft de KDS manual het over rotor speeds van 2000 toeren, terwijl de Trex manual spreekt van wel 3000 toeren. Beide voor de 3-D mode. Kortom, ik ben een beetje de weg kwijt met de te gebruiken motor.
Nogmaals, hij vliegt nu prima, maar ik zou hem niet opnieuw willan laten crashen voor een motor van 30 Euro of zo.
Met vriendelijke groeten,
Eric Schumacher