Transmitter

  • Topicstarter Topicstarter frans989
  • Startdatum Startdatum
F

frans989

Guest
Hallo iedereen ik heb de belt cp carbon edition gekocht met een esky 6 channel transmitter ik heb al geprobeerd te vliegen dat lukt al aardig goed (ben namelijk nieuw in deze hobby)maar ik heb nog een paar vragen.
Als eerste over de trainer switch ik heb al geprobeerd deze te gebruiken maar hoord het zo dat deze terug schiet in de stand waarin die stond als je hem loslaat en kan iemand mij vertellen waarvoor deze eigenlijk dient want als ik mijn helicopter stil heb staan zie ik niks gebeuren, nu nog een vraag over de idel deze is bedoelt voor 3d vliegen maar als je deze omschakelt gaat die in een vast toerental draaien maar als die stil staat en dan deze schakelaar over haalt dan gaat die meteen kijhard draaien wat ook niet goed is lijkt mij weet iemand mij te vertellen hoe het moet want ik doe het waarschijnlijk niet goed en als laatste kan iemand mij uitleggen waarvoor de gyro.sw is en de linker en rechter hov.pit alvast bedankt en hier nog even een plaatje van mijn transmitter.

EK2-0406A.jpg
 
als eerst heb je al een topic geopend met de zelfde / bijna zelfde vraag. de volgende keer gewoon door gaan in de zelfde topic anders word het een bende hier op het forum. ook als je andere vragen hebt (het word toch wel gelezen). dat waren de huishoudelijke mededelingen.

Als eerste over de trainer switch ik heb al geprobeerd deze te gebruiken maar hoord het zo dat deze terug schiet in de stand waarin die stond als je hem loslaat en kan iemand mij vertellen waarvoor deze eigenlijk dient want als ik mijn helicopter stil heb staan zie ik niks gebeuren,

dit weet ik niet zeker maar het is volgens mij als je hem gaat gebruiken met een gekoppelde zender. dus dat je hem aansluit met een kabeltje naar een tweede zender(transmitter) en dus vliegt met een tweede persoon die wel kan vliegen. en jou het dus kan leren. zodra het dan eventueel fout gaat in de lucht kan hij met 1 druk op de knop de bediening overnemen. zodat jij hem niet kort vliegt. ik denk daar daarvoor dus de trainer switch is. en dat hij meteen weer terug gaat is normaal.

nog een vraag over de idel deze is bedoelt voor 3d vliegen maar als je deze omschakelt gaat die in een vast toerental draaien maar als die stil staat en dan deze schakelaar over haalt dan gaat die meteen kijhard draaien wat ook niet goed is lijkt mij weet iemand mij te vertellen hoe het moet want ik doe het waarschijnlijk niet goed

idle-up bij jou zorgt idd voor een vast toerental. mocht je nu zonder idle-up je gas-stick naar beneden doen dan merk je dat het toeren tal daalt. en dat ook de hoek van je rotor-bladen verdraait ( PITCH ). mocht je nou 3-d willen doen en dus bijv. op de kop vliegen. dan wil je dat je heli niet als een gek naar de grond toe stuift en te pletter slaat. je wilt dat je heli op zijn kop blijft vliegen. je moet dus Negatief PITCH geven dus je stick naar beneden. Als je dat zou doen zonder IDLE-UP zou je toeren tal zakken en valt hij als nog naar beneden. dus als je op zijn kop hangt wil je even veel toeren als dat hij normaal hangt. het best voor jou is dus om de knop pas om te zetten als je al normaal in vlucht bent. en niet op de grond omdat hij dan meteen naar dat toerental wil waarop hij staat ingesteld. en als je dat op de grond doet gaat dat in 1 klap en heb je kans dat de heli weg slaat.

en als laatste kan iemand mij uitleggen waarvoor de gyro.sw is en de linker en rechter hov.pit

Gyro.sw weet ik bij jou niet zeker. de gyro zorgt er voor dat je staart recht achter de heli blijft en dat deze niet als een gek gaat mee tollen met de main rotor. Of je kan het met deze switch uit zetten(om bijv. te resetten. dit kan je doen als je heli vlieg klaar is en op de grond staat. dan zet je hem heel even uit en dan meteen weer aan. zodat de heli een goede lock heeft)
Of als het een draai knop is dan kun je daarmee de gevoeligheid instellen.
als de staart langzaam weg draait kun je hem daarmee stellen zodat hij gevoeliger word en dus wel recht achter de heli blijft.


Hoverpitch= als je dus gewoon stil blijft hangen boven de grond (hoveren) kan het zijn dat hij net niet lekker op zijn plaats bijft hangen en heel langzaam naar beneden zakt of omhoog. en zodra je je stick 1 tandje omhoog doet. dat dat weer net teveel is en je heli weer begint te stijgen. met die knop kun je dan de hoek van rotorbladen iets stellen ( je PITCH)
zodat je een perfect balans kunt vinden zodat hij op zijn plek blijft.

Maarja het beste is om gewoon eens langs een club te gaan of naar iemand die er verstand van heeft. daar leer je het snelst en het meest van. en scheelt je uiteindelijk veel geld in crash kosten. Wat ook heel belangrijk is is dat je heli op de goede manier staat afgesteld dat scheelt echt al de helft. en als beginner heb je hier geen verstand van. Een simulator en een traingskruis is echt een must have. Als je veel trained op de sim. dan scheelt het al een hele hoop met het leren in het echt. Verder zijn de meeste dingen hier wel aan bod gekomen op het forum. als je gewoon ff de zoek functie gebruikt van het forum kun je het meeste wel vinden

Als je niet gevorderd bent zou ik van de IDLE_UP knop afblijven en niet proberen om op de kop tevliegen. 100% dat je je heli stuk vliegt en dat is zonde.

de hoverpitch zul je ook niet nodig hebben.

het resetten van je GYRO kan wel nuttig zijn. als je je heli al ergens aanzet dan op de plek en richting waarvan hij start.

suc6 ermee

gr. marvin
 
Laatst bewerkt:
als eerst heb je al een topic geopend met de zelfde / bijna zelfde vraag. de volgende keer gewoon door gaan in de zelfde topic anders word het een bende hier op het forum. ook als je andere vragen hebt (het word toch wel gelezen). dat waren de huishoudelijke mededelingen.



dit weet ik niet zeker maar het is volgens mij als je hem gaat gebruiken met een gekoppelde zender. dus dat je hem aansluit met een kabeltje naar een tweede zender(transmitter) en dus vliegt met een tweede persoon die wel kan vliegen. en jou het dus kan leren. zodra het dan eventueel fout gaat in de lucht kan hij met 1 druk op de knop de bediening overnemen. zodat jij hem niet kort vliegt. ik denk daar daarvoor dus de trainer switch is. en dat hij meteen weer terug gaat is normaal.



idle-up bij jou zorgt idd voor een vast toerental. mocht je nu zonder idle-up je gas-stick naar beneden doen dan merk je dat het toeren tal daalt. en dat ook de hoek van je rotor-bladen verdraait ( PITCH ). mocht je nou 3-d willen doen en dus bijv. op de kop vliegen. dan wil je dat je heli niet als een gek naar de grond toe stuift en te pletter slaat. je wilt dat je heli op zijn kop blijft vliegen. je moet dus Negatief PITCH geven dus je stick naar beneden. Als je dat zou doen zonder IDLE-UP zou je toeren tal zakken en valt hij als nog naar beneden. dus als je op zijn kop hangt wil je even veel toeren als dat hij normaal hangt. het best voor jou is dus om de knop pas om te zetten als je al normaal in vlucht bent. en niet op de grond omdat hij dan meteen naar dat toerental wil waarop hij staat ingesteld. en als je dat op de grond doet gaat dat in 1 klap en heb je kans dat de heli weg slaat.



Gyro.sw weet ik bij jou niet zeker. de gyro zorgt er voor dat je staart recht achter de heli blijft en dat deze niet als een gek gaat mee tollen met de main rotor. Of je kan het met deze switch uit zetten(om bijv. te resetten. dit kan je doen als je heli vlieg klaar is en op de grond staat. dan zet je hem heel even uit en dan meteen weer aan. zodat de heli een goede lock heeft)
Of als het een draai knop is dan kun je daarmee de gevoeligheid instellen.
als de staart langzaam weg draait kun je hem daarmee stellen zodat hij gevoeliger word en dus wel recht achter de heli blijft.


Hoverpitch= als je dus gewoon stil blijft hangen boven de grond (hoveren) kan het zijn dat hij net niet lekker op zijn plaats bijft hangen en heel langzaam naar beneden zakt of omhoog. en zodra je je stick 1 tandje omhoog doet. dat dat weer net teveel is en je heli weer begint te stijgen. met die knop kun je dan de hoek van rotorbladen iets stellen ( je PITCH)
zodat je een perfect balans kunt vinden zodat hij op zijn plek blijft.

Maarja het beste is om gewoon eens langs een club te gaan of naar iemand die er verstand van heeft. daar leer je het snelst en het meest van. en scheelt je uiteindelijk veel geld in crash kosten. Wat ook heel belangrijk is is dat je heli op de goede manier staat afgesteld dat scheelt echt al de helft. en als beginner heb je hier geen verstand van. Een simulator en een traingskruis is echt een must have. Als je veel trained op de sim. dan scheelt het al een hele hoop met het leren in het echt. Verder zijn de meeste dingen hier wel aan bod gekomen op het forum. als je gewoon ff de zoek functie gebruikt van het forum kun je het meeste wel vinden

Als je niet gevorderd bent zou ik van de IDLE_UP knop afblijven en niet proberen om op de kop tevliegen. 100% dat je je heli stuk vliegt en dat is zonde.

de hoverpitch zul je ook niet nodig hebben.

het resetten van je GYRO kan wel nuttig zijn. als je je heli al ergens aanzet dan op de plek en richting waarvan hij start.

suc6 ermee

gr. marvin

bedankt voor je reactie ik heb idd een trainingskruis en heb ook een 4 channel helicopter en daar kan ik al helemaal goed mee vliegen heb vanmorgen even proberen te hoveren met de belt en ging best goed voor de eerste keer hij bleef vrij stabiel in de lucht hangen ondanks de wind
mgv
Frans
 
Back
Top