I.p.v. een RES model in elkaar lijmen/assambleren ook maar eens een transportkist gemaakt om je modellen veilig in te vervoeren. Als mijn wederhelft weer een keer meegaat naar Duitsland voor een wedstrijd , komen mijn modellen wel heel aan. Nu nog scharnieren erop e.d. En verder afwerken.
Die is wel zwaar. Lightplex is een heel stuk lichter maar kisten zijn inderdaad handig. Thuis kan je, je modellen ook veilig stapelen. Als je zorgt dat je alle bevestigings materialen zoals vleugelpen enz. ook in de kist heb zitten, vergeet je niets en ben je ook niets kwijt.
Weegt 8 kilo. Zal met maximaal 4 RES zwevers en de rest zo’n 10/11 kilo gaan wegen denk ik. Nog prima te tillen dacht ik. En erg stevig.
Dat is goed te doen ja. Ik maakte ze van 6 mm maar wel met latjes rondom. Dat is wel veel meer werk Als je er een handvat aan maakt draagt hij ook makkelijker. Met transport in en uit de auto maar ook door het huis heb je zo schade dat ben je nu mooi kwijt. Ik ben er veel te laat mee begonnen maar het werkt super.