trauma heli

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door eddie, 23 aug 2005.

  1. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    vandaag bijna in mijn achtertuin geland , mooi gezicht en een mooie machine , heb ook een filmpje gemaakt van het wegvliegen wat een geweld zeg pffffffff, er is niemand in vervoert dus dat is weer mazzel.[​IMG]
     
  2. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    als het goed is is het verboden om daar foto's van te maken , ik heb er ook een keer een zien landen bij ons op de rotonde en op de skipiste voor ons huis in oostenrijk
     
  3. dieter

    dieter

    Lid geworden:
    13 dec 2004
    Berichten:
    417
    Locatie:
    Aalter [.be]
    waarom mag je hier geen foto's van nemen??
     
  4. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    nou dan de politie t hier druk hebben in de wijk , hahaha heel laak was uitgelopen om foto`s te maken , ik heb er zelfs nog ff ingekeken , en kon dus erg dichtbij komen !!! dit zie je niet vaak dus de kans genomen om ff te kieken , mooi hoor.
     
  5. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Je mag er gewoon foto's van nemen hoor. Al is het onfatsoenlijk om foto's te nemen van personen die zwaargewond afgevoerd worden. Verder is er niet echt een beperkende wetgeving of wat dan ook die verbiedt foto's te maken van een traumahelikopter.

    Me vader had eerst geregeld dat ik de BÖ-105 kon bekijken op het dak van de VU. :) Moet hij eigenlijk nog een keertje doen, nu hebben ze namelijk ook zo'n Eurocopter. Machtig mooie machine! :worship:

    Waar kwam deze traumaheli vandaan? Rotterdam?


    Kickje richting het Café overigens...
     
  6. Dikkie

    Dikkie

    Lid geworden:
    18 feb 2005
    Berichten:
    1.067
    Locatie:
    Den Helder, NL
  7. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    er staat op de zijkant :erasmus mc: dus denk rotterdam ja .
     
  8. Herman

    Herman

    Lid geworden:
    11 jan 2004
    Berichten:
    1.234
    Locatie:
    Hendrik Ido Oostendam Schildmanskinderen groot en
    dit weegt toch meer dan 500 gram. :oops:
     
  9. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Ja, laat hierna nog maar eens iemand zeuren als je met je Rap in de tuin gaat vliegen ;)

    :arrow: verplaatst naar fullscale
     
  10. erikjede1ste

    erikjede1ste Guest

    haha ja die ken ik dat was voor mijn huis de hoek van de genestedlaan en peat van trooswijk straat die zilvere peugeot met die lelijke spoiler is van mij miss heb je hem wel een keer gezien waar woon je dan ?
    en wat was er nou geneurt was er nou iemand geprongen ofzo??
     
  11. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    ik weet niet waar je t over hebt , deze foto is van vandaag en genomen op het veldje bij de deymanstraat , das een eind van de genestetlaan vandaan hoor , ??????
     
  12. lennert

    lennert

    Lid geworden:
    28 dec 2004
    Berichten:
    50
    Locatie:
    alphen
    kon je hem niet gelijk vastzetten om naar belgie te gaan.
    Wel een spectaculair binnen komst dan hoor :lol:

    p.s. mog die daar wel 3D je
     
  13. dhhenkie

    dhhenkie Guest

    jaja lenniepennie !!! hij zat eerst inverted deed toen een stallturn , en toen een dead spiral en toen lande die , gaaf hoor, hij vloog net as ikkuhh , hahahaha .
     
  14. JohnvanE

    JohnvanE

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Tiel
    Hier een paar foto's van een traumaheli bij ons op het deck.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ik hoop binnenkort nog meer foto's te maken of ik ga naar de standplaats, of we laten hem naar Tiel toe komen.
     
  15. klaaz

    klaaz Guest

    Voor diegene is dat niet altijd mazzel hoor. Dat het niet meer nodig is kan verschillende redenen hebben...
     
  16. JohnvanE

    JohnvanE

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Tiel
    Ja inderdaad, meestal word er alleen maar een trauma arts gedumpd en die word later weer opgehaald bij het ziekenhuis.
    Er worden niet zo gek veel patienten in de heli vervoerd.
     
  17. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.594
    Locatie:
    Boxtel
    John kun je ff uitleggen wat je hiermee bedoelt. Zijn denk ik maar weinig mensen die kunnen beslissen dat een Trauma-Heli een vluchtje moet maken. Of je moet iets 'doms' van plan zijn.

    Rick
     
  18. JohnvanE

    JohnvanE

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Tiel
    Oh ja natuurlijk, je zou op rare ideeen kunnen komen :p
    Ik werk in het ziekenhuis en daar is dat helideck, een collega en ik zijn H.L.O's (helicopter landings officer).
    Dat wil zeggen dat wij zorg moeten dragen voor de veiligheid en eventuele brandbestrijding (beginnend).
    Daar moet ook op geoefend worden e.d. en goed moeten weten waar b.v. de blusopening zit van motor en niet dat je de verkeerde opening neemt.
    Want dat zal de motor niet zo fijn vinden, beginnende brandjes onstaan soms bij de start of landing.(olie of brandstof lekkage)
    De meeste heli's hebben zelf een blusvoorziening maar als dat niet lukt of het spul is leeggespoten en het brand nog dan komen de helpers aan de beurt.
    En aangezien we bijna weer aan een oefening toe zijn kunnen we naar de standplaats toe gaan of we laten de heli naar ons toekomen?
    Wat natuurlijk makelijker is en meer de werkelijkheid is, gezien de plaats, apparatuur en communicatie van ons en met hun.
    Natuurlijk word er niet geblust.
    Als ze weer weg zijn kunnen we even het deck onder het schuim zetten dan is dat ook weer schoon.
    En heeeeeeeeeeel misschien een keertje een start en een landing mee vliegen,
    Maar dat hebben we al zo vaak gevraagd maar dat zat er tot nu toe nog niet in :cry:
    Raar idee uit de wereld?
     
  19. Herman

    Herman

    Lid geworden:
    11 jan 2004
    Berichten:
    1.234
    Locatie:
    Hendrik Ido Oostendam Schildmanskinderen groot en
    john kunnen we wat afspreken op het veld. 8)
    kunnen we allemaal een keertje mee vliegen,
    ben d,r wel voor in hoor. :wink:
     
  20. JohnvanE

    JohnvanE

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Tiel
    Nou Herman als ik dat zou kunnen regelen zou ik dat zeer zeker niet laten.
    Eerst maar eens kijken of we zelf een keer mee kunnen :roll:
     

Deel Deze Pagina