Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 17 okt 2008.

  1. Maurice2

    Maurice2

    Lid geworden:
    10 aug 2011
    Berichten:
    447
    Locatie:
    Arnhem
    Jij let ook goed op, ja eigenlijk wel ja. Ik dacht misschien komen er in dit topic andere mensen als daar en krijg ik daardoor uiteindelijk een beter antwoord.

    Goed idee, zou inderdaad wel fijn zijn als dit niet binnen korte tijd weer gebeurt:eek:. Maar wat zijn nou eigenlijk shim ringetjes? Ik had al even gezocht en het bleken rvs ringetjes te zijn die je in verschillende diktes kan krijgen... Maar welke moet ik dan hebben?
    Bedankt voor de aandacht :D.
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2012
  2. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    ik denk dat je tussen de 0.1mm en 0.2 moet kijken. Op google heb ik wel eens gelezen dat team associated goede maakt voor de e-revo.
     
  3. vxltraxxas

    vxltraxxas

    Lid geworden:
    12 mrt 2011
    Berichten:
    941
    Locatie:
    helmond
     
  4. Maurice2

    Maurice2

    Lid geworden:
    10 aug 2011
    Berichten:
    447
    Locatie:
    Arnhem
    oke, maar o,1 zij je? Ik ga wel even zoeken.

    Ik zat even rond te kijken en trof een carbon en alu chassis aan. opzich wel leuk alleen moet je wel zo gek zijn er een 100 tal eurotjes voor over te hebben. Dat terwijl de standaard maar €25 is, ik vraag me dan toch wel af wie er eentje gaat kopen. Behalve als je echt op hoog niveau wedstrijd gaat rijden zou ik het begrijpen. 4x normale of 1x een carbon. Ik zou er niet mee willen crashen....:rolleyes:
     
  5. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    ik denk dat het alu van het chassis te zacht is wat snel buigt. integy is over het algemeen de 'looks' van je auto beter maken. Maar het meeste waar stress op komt (neem bijv. draagarmen) die buigen zeer snel.
     
  6. igot

    igot

    Lid geworden:
    14 aug 2010
    Berichten:
    306
    Sowieso staat Integy niet echt bekend om "Top" materiaal. Ik twijfel dus sterk aan de kwaliteit van het vermelde chassis!
     
  7. Maurice2

    Maurice2

    Lid geworden:
    10 aug 2011
    Berichten:
    447
    Locatie:
    Arnhem
    dus even nadenken, 100 euro voor een bijna waardeloos stuk alu en carbon..... aparte mensen hebben we in de wereld.
     
  8. zbably

    zbably

    Lid geworden:
    9 jan 2012
    Berichten:
    43
    Servo

    Vandaag gaan rijden met de merv, na 10 minuten was het al gedaan met de pret. Knipperend lampje van de ontvanger (rood - groen) en volledige stilstand.
    Eerst nog dacht ik dat het de lipo was, maar het blijkt dus de servo te zijn.
    Een zwak punt in dit wagentje want ik ben blijkbaar niet de eerste die dit voor heeft. Gelukkig is hij nog in garantie, maar ik vraag me af of een nieuw exemplaar van hetzelfde type wel een goed idee is. Misschien toch maar wat bijleggen om meteen een deugdelijke servo te hebben... :(
     
  9. Sijpko

    Sijpko

    Lid geworden:
    25 jan 2010
    Berichten:
    93
    @zbably
    Ik heb hetzelfde probleem met mijn E-Revo VXL. Coenraad modelbouw
    in Tilburg zegt dat het niet onder de garantie valt. Maar de auto is pas een half
    jaar oud. Ik vind dat toch wel vreemd want volgens mij geeft traxxas een jaar garantie.
     
  10. Sijpko

    Sijpko

    Lid geworden:
    25 jan 2010
    Berichten:
    93
    @zbably
    Ik heb hetzelfde probleem met mijn E-Revo VXL. Coenraad modelbouw
    in Tilburg zegt dat het niet onder de garantie valt. Maar de auto is pas een half
    jaar oud. Ik vind dat toch wel vreemd want volgens mij geeft traxxas een jaar garantie.
     
  11. zbably

    zbably

    Lid geworden:
    9 jan 2012
    Berichten:
    43
    Ik ga toch proberen om het onder de garantie te claimen.
    Dit valt toch niet onder oneigenlijk gebruik oid. Het ding dient om off-road te rijden en ik heb zeker niet te veel van de auto gevraagd.
    Enfin, we zullen zien, ik laat nog iets weten wat mijn dealer er van zegt.
     
  12. zbably

    zbably

    Lid geworden:
    9 jan 2012
    Berichten:
    43
  13. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Ik vind het niet zo gek dat ze geen garantie geven...Wie weet wat jij heb gedaan met die servo... Van jezelf weet je misschien dat je nooit een klapper heb gehad met de auto, maar daar kan een winkel niet van uitgaan.
     
  14. zbably

    zbably

    Lid geworden:
    9 jan 2012
    Berichten:
    43
    Wat valt dan wel onder garantie volgens jou?
     
  15. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    eigenlijk niks... Het ligt er dus aan of een winkel goede service heeft ja of nee... Heb zelf ooit een Ace ds1015 servo gehad die een maandje of 2 oud was die ook kapot ging. Heb toen met moeite 50% van de prijs van de servo terug gekregen.
     
  16. zbably

    zbably

    Lid geworden:
    9 jan 2012
    Berichten:
    43
    Ik heb dus een goede winkel met goede service, want mijn servo werd kosteloos vervangen door de HS82MG van Hitec.
    Tot zover het goede nieuws...

    Die servo past niet in de merv (volgens mij). Ik krijg hem er langs de onderkant niet ingeschoven omdat de kabel uitsteekt.
    Ten tweede heeft de servosaver die op de merv zit een grotere diameter dan het tandwiel van de servo.

    Iemand ideëen? Anders moet ie maar weer retour... :(
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2012
  17. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    kan je misschien een foto maken? Is makkelijker om te zien wat er mis is.
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2012
  18. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Wat ik zo zie op google komt de draad uit de Hitec er hoger uit dan bij de Traxxas Servo.
    Misschien kun je met een feil een gleufje maken en daar de draad door doen?
    En anders door de accu bak?
     
  19. zbably

    zbably

    Lid geworden:
    9 jan 2012
    Berichten:
    43
    Dat klopt. Ik zou willen vermijden om in mijn chassis te vijlen, snijden, boren...
    Maar ik denk dat het niet anders kan helaas.
    En dan moet ik er ook nog iets op vinden om de saver die op de merv zit te vervangen door degene die bij de servo zit.
    Enfin, dit weekend weten we weer wat doen ;)
     
  20. Dudderie

    Dudderie Guest

    sjah, ik zou het volgende afwegen:
    Nieuw chassis, 11 euro
    Nieuwe servo, 40 euro

    Dan vijl ik wel in mijn chassis om zo mijn investering kwa servo veilig te stellen.

    Ik gebruik dezelfde servo in al mijn 1/16's en ik maak met een dremel een kleine uitsparing waar de kabel doorkomt.
    Als je dat niet doet, en je dwingt de servo erdoorheen, dan loop jehet risico dat je de isolatielaag van je kabel stript. Wat je dan overhoudt is een extreem storingsgevoelige servo...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 mrt 2012

Deel Deze Pagina