Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 17 okt 2008.

  1. wiebje1962

    wiebje1962

    Lid geworden:
    25 okt 2009
    Berichten:
    131
    Locatie:
    Huizen (NH)
    Wat een stilte hier.........:sleepy:
     
  2. Marco899

    Marco899

    Lid geworden:
    29 mei 2005
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Hilversum area
    Ja, zal eens even een update doen.
    Mijn afgreden Merv van marktplaats heeft al wat vernieuwingen en upgrades gekregen.
    In willekeurige volgorde:
    Shim set voor de diffs, TRA7028X Hollow Balls Steel Machined, Tan en Black veering, nieuwe body, alle sensoren voor de telemetry, TQI 3 kanalen zender en de 5 kanaals ontvanger. Daarnaast TRA7156 Rocker Arm Set Long Travel Summit Vxl, TRA7033X Pivot Ball caps Alum. H/D en verder de stalen cvd's.
    Op dit moment heb ik zojuist een incompleet pakketje ontvangen van liquidrc waar 90% van ontbreekt. Hierin zaten de motor koeler, aluminium hex en aluminium toe links niet in.

    Op de merv heb ik een extra stuur servo gezet en de achtervering heb ik van random veren voorzien. Zelfs de zwarte vond ik te slap. Verder heb ik 2.8" anaconda banden en velgen voor op straat.

    Telemetry werkt leuk en in het begin wil je graag kijken hoe hard het nou gaat en hoe heet alles nu wordt. Ik heb van het weekend voor het eerst maar even in het bos gereden tegen een grote heuvel op met de anaconda banden en een 23/50 vertanding op 2S. De Tamiya firestorm met standaard motor, bestuurd door mijn zoontje was sneller en dat viel mij toch wat tegen. Dus nu maar de 28/50 vertanding erop gezet wat volgens de traxxas link nu 48km moet halen op 3S. Ga ik naar de Traxxas calculator dan zou dit in miles moeten wezen wat neerkomt op ~74km. Kortom wat is waar? Wellicht dat ik ooit mijn iPhone met gps er nog eens op doe, maar wat boeit het eigenlijk. Eerst maar wachten op mijn nieuw bestelde 3s lipo's en de ontbrekende spulletjes afwachten.
     
  3. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    In mijn ervaring klopt de telemetry wel redelijk. Je moet echter wel de juiste banden selecteren en de juiste vertanding instellen, anders klopt de snelheid uiteraard niet. Je kunt trouwens ook de snelheid in km/u zetten ipv mph.

    R/C Calculations
    Daar kun je ook je theoretische snelheid uitrekenen, dan kun je het een beetje vergelijken.
     
  4. Marco899

    Marco899

    Lid geworden:
    29 mei 2005
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Hilversum area
    Uiteraard heb ik dit allemaal gedaan en de calculator had ik hierboven al genoemd. Toch kom ik op grote verschillen uit. Zal zometeen eens een paar foto's uploaden.
    Edit:
    Volgens de calculator
    [​IMG]

    De traxxas link settings

    [​IMG]

    De behaalde top snelheid.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  5. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    Vreemd, alles lijkt goed ingesteld te staan inderdaad. Heb het bij mezelf ook nog eens nagelopen en ik kom op een aantal km/u na precies op de juiste snelheid uit. Bij de montage kan ook niet veel fout gegaan zijn lijkt me, op een 1/10 revo althans niet.
     
  6. Marco899

    Marco899

    Lid geworden:
    29 mei 2005
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Hilversum area
    Nog eens alles nagelopen en nu kom ik op 82km/h met de traxxas link op 3s. Ik had de e-revo geselecteerd ipv de e-revo 1/16 vxl. Lijkt mij nu weer erg veel maar ga het eens testen van de week.
     
  7. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    Heeft misschien te maken met het feit dat je accu's vol van de lader af komen? In je calculator had je de nominale spanning van 3.7V ingevoerd, met een volle 4.2V per cel kom je op 87km/u.

    Maargoed, neem aan dat dit ook gewoon in de lucht zonder rol en wind weerstand is, in de praktijk zal het wat langzamer gaan :p.

    Gaan nog best rap die MERVs trouwens :eek:
     
  8. Marco899

    Marco899

    Lid geworden:
    29 mei 2005
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Hilversum area
    +1 Dat is een goeie.
     
  9. Maurice2

    Maurice2

    Lid geworden:
    10 aug 2011
    Berichten:
    447
    Locatie:
    Arnhem
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  10. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Dat viel mij ook op ja, dat scheelt ook in snelheid..
     
  11. Marco899

    Marco899

    Lid geworden:
    29 mei 2005
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Hilversum area
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  12. Maurice2

    Maurice2

    Lid geworden:
    10 aug 2011
    Berichten:
    447
    Locatie:
    Arnhem
    En weer een diff vervangen :D, hopelijk houden ze hier snel op met zout strooien. Kan ik weer normaal rijden, ik bedoel in het park.
     
  13. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
  14. bobbeldorp

    bobbeldorp Guest

    heeft iemand die al geprobeerd?
     
  15. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    Ziet er wel stevig uit moet ik zeggen.

    Slijt een MERV zijn diffs ook zo hard als de ERBE?
     
  16. wiebje1962

    wiebje1962

    Lid geworden:
    25 okt 2009
    Berichten:
    131
    Locatie:
    Huizen (NH)
    Voor het eerst in drie jaar een bovenste voorwielophanging gebroken. :(
    Net ff verkeerd en te hard tegen de stoeprand omdat ik moest uitwijken voor een auto en te ver weg van een parkeerplaats was.

    Van de week ff nieuwe kopen voor wel € 6,50 tot € 7,- voor een complete set boven/onder links/rechts. Je wordt echt arm van merv onderdelen. :p ;)
     
  17. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    volgens mij niet. de erbe heeft 1/10 diffs uit de slash. dat zal niet bij de merv zijn.
     
  18. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Bijna goed.... Maar niet helemaal..

    De diffs zijn afkomstig uit de eerste Brandstof Revo , daarna in de Slash gepropt en vervolgens in de E-Revo's...
     
  19. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    Volgens mij nog steeds niet helemaal goed. De standaard revo (nitro) komen de diffs inderdaad oorspronkelijk uit, die zijn ook in de slash gegaan, en de E-Revo heeft een geupgrade variant met de I-bar. Correct me if im wrong.
     
  20. bobbeldorp

    bobbeldorp Guest

    de bulkhead van de revo heeft wel wat verandering ondergaat tot de e-revo maar de ring gear en de pinion gear zijn nog steeds de zelfde volgens mij... de pinion is nu door 2 lagers ondersteund, dat was eerst niet zo.

    ik snap niet dat er geen fabrikant is die een bullit proof concept hier voor maakt. iedereen met een e-revo zal dat willen kopen.
     

Deel Deze Pagina