Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Ja, zal eens even een update doen.
Mijn afgreden Merv van marktplaats heeft al wat vernieuwingen en upgrades gekregen.
In willekeurige volgorde:
Shim set voor de diffs, TRA7028X Hollow Balls Steel Machined, Tan en Black veering, nieuwe body, alle sensoren voor de telemetry, TQI 3 kanalen zender en de 5 kanaals ontvanger. Daarnaast TRA7156 Rocker Arm Set Long Travel Summit Vxl, TRA7033X Pivot Ball caps Alum. H/D en verder de stalen cvd's.
Op dit moment heb ik zojuist een incompleet pakketje ontvangen van liquidrc waar 90% van ontbreekt. Hierin zaten de motor koeler, aluminium hex en aluminium toe links niet in.

Op de merv heb ik een extra stuur servo gezet en de achtervering heb ik van random veren voorzien. Zelfs de zwarte vond ik te slap. Verder heb ik 2.8" anaconda banden en velgen voor op straat.

Telemetry werkt leuk en in het begin wil je graag kijken hoe hard het nou gaat en hoe heet alles nu wordt. Ik heb van het weekend voor het eerst maar even in het bos gereden tegen een grote heuvel op met de anaconda banden en een 23/50 vertanding op 2S. De Tamiya firestorm met standaard motor, bestuurd door mijn zoontje was sneller en dat viel mij toch wat tegen. Dus nu maar de 28/50 vertanding erop gezet wat volgens de traxxas link nu 48km moet halen op 3S. Ga ik naar de Traxxas calculator dan zou dit in miles moeten wezen wat neerkomt op ~74km. Kortom wat is waar? Wellicht dat ik ooit mijn iPhone met gps er nog eens op doe, maar wat boeit het eigenlijk. Eerst maar wachten op mijn nieuw bestelde 3s lipo's en de ontbrekende spulletjes afwachten.
 
In mijn ervaring klopt de telemetry wel redelijk. Je moet echter wel de juiste banden selecteren en de juiste vertanding instellen, anders klopt de snelheid uiteraard niet. Je kunt trouwens ook de snelheid in km/u zetten ipv mph.

R/C Calculations
Daar kun je ook je theoretische snelheid uitrekenen, dan kun je het een beetje vergelijken.
 
In mijn ervaring klopt de telemetry wel redelijk. Je moet echter wel de juiste banden selecteren en de juiste vertanding instellen, anders klopt de snelheid uiteraard niet. Je kunt trouwens ook de snelheid in km/u zetten ipv mph.

R/C Calculations
Daar kun je ook je theoretische snelheid uitrekenen, dan kun je het een beetje vergelijken.

Uiteraard heb ik dit allemaal gedaan en de calculator had ik hierboven al genoemd. Toch kom ik op grote verschillen uit. Zal zometeen eens een paar foto's uploaden.
Edit:
Volgens de calculator
full


De traxxas link settings

full


De behaalde top snelheid.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vreemd, alles lijkt goed ingesteld te staan inderdaad. Heb het bij mezelf ook nog eens nagelopen en ik kom op een aantal km/u na precies op de juiste snelheid uit. Bij de montage kan ook niet veel fout gegaan zijn lijkt me, op een 1/10 revo althans niet.
 
Vreemd, alles lijkt goed ingesteld te staan inderdaad. Heb het bij mezelf ook nog eens nagelopen en ik kom op een aantal km/u na precies op de juiste snelheid uit. Bij de montage kan ook niet veel fout gegaan zijn lijkt me, op een 1/10 revo althans niet.

Nog eens alles nagelopen en nu kom ik op 82km/h met de traxxas link op 3s. Ik had de e-revo geselecteerd ipv de e-revo 1/16 vxl. Lijkt mij nu weer erg veel maar ga het eens testen van de week.
 
Heeft misschien te maken met het feit dat je accu's vol van de lader af komen? In je calculator had je de nominale spanning van 3.7V ingevoerd, met een volle 4.2V per cel kom je op 87km/u.

Maargoed, neem aan dat dit ook gewoon in de lucht zonder rol en wind weerstand is, in de praktijk zal het wat langzamer gaan :p.

Gaan nog best rap die MERVs trouwens :o
 
Heeft misschien te maken met het feit dat je accu's vol van de lader af komen? In je calculator had je de nominale spanning van 3.7V ingevoerd, met een volle 4.2V per cel kom je op 87km/u.

Maargoed, neem aan dat dit ook gewoon in de lucht zonder rol en wind weerstand is, in de praktijk zal het wat langzamer gaan :p.

Gaan nog best rap die MERVs trouwens :o

+1 Dat is een goeie.
 
full


Verder heb ik 2.8" anaconda banden en velgen voor op straat.

Dus rij je nu talon 2.0 of 2.8 inch?

Beide, maar ik had de Talon even geselecteerd ivm de maatvoering die ik zeker wist. De Anaconda kom je ook in drie maten tegen en ik wist even niet zo snel de maat voor een goede vergelijk met de calculator.
Trouwens na één dag bericht van liquidrc dat het geld wordt teruggestort voor de ontbrekende onderdelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En weer een diff vervangen :D, hopelijk houden ze hier snel op met zout strooien. Kan ik weer normaal rijden, ik bedoel in het park.
 
Voor het eerst in drie jaar een bovenste voorwielophanging gebroken. :(
Net ff verkeerd en te hard tegen de stoeprand omdat ik moest uitwijken voor een auto en te ver weg van een parkeerplaats was.

Van de week ff nieuwe kopen voor wel € 6,50 tot € 7,- voor een complete set boven/onder links/rechts. Je wordt echt arm van merv onderdelen. :p ;)
 
Bijna goed.... Maar niet helemaal..

De diffs zijn afkomstig uit de eerste Brandstof Revo , daarna in de Slash gepropt en vervolgens in de E-Revo's...
 
Volgens mij nog steeds niet helemaal goed. De standaard revo (nitro) komen de diffs inderdaad oorspronkelijk uit, die zijn ook in de slash gegaan, en de E-Revo heeft een geupgrade variant met de I-bar. Correct me if im wrong.
 
de bulkhead van de revo heeft wel wat verandering ondergaat tot de e-revo maar de ring gear en de pinion gear zijn nog steeds de zelfde volgens mij... de pinion is nu door 2 lagers ondersteund, dat was eerst niet zo.

ik snap niet dat er geen fabrikant is die een bullit proof concept hier voor maakt. iedereen met een e-revo zal dat willen kopen.
 
Back
Top