motorsports
Forum veteraan
kan je ook aangeveneel waar die smaller wordt en naar hoeveel dan.
Super bedankt

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
kan je ook aangeveneel waar die smaller wordt en naar hoeveel dan.
Super bedankt
veel mensen kopen deze: Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 2200mAh 2S1P 20C $12.79
Past precies alleen de draadjes zijn wat dik dus het accu deurtje kan net niet goed dicht.
kijk maar: 2s 2200Mah, WOW, cheap and FAST - Traxxas Online Community
2 van deze parallel is dus 2200 x 2 = 4400mAh!! voor 25$
zouden deze goed zijn voldoende stroom leveren???
2S1P / 7.4v / 2Cell 1600 mah 15c
passen wel gewoon in de accu vakken Hobbycity Online R/C Hobby Store : Turnigy 1600mAh 2S 15C Lipo Pack $8.49
Groet Ronald
Waarom zou je deze bestellen ipv. de ZIPPY Flightmax 2200mAh 2S1P 20C $12.79?
Als je ze parralel aansluit zou het geen probleem mogen zijn.
Ik heb gezegd dat kleur geen punt was als ik hem maar kreeg met de eerste lading![]()
nog even voor dfe duidelijkheid 2 lipo's aan elkaar verbinden met een parralelkabel hè.
Maar de auto gaat met de 2s packs blijkbaar al verschrikkelijk hard, en twee parallel lijkt me dan ook een garantie voor lange rijtijd en altijd voldoende punchErgens rond de 35 a 40Mph is toch nog steeds ~60km/uur en dat met een 1:16 auto !
Spec's van de motor/ESC :
Velineon® VXL-3m ESC:
•Three Programmable
Drive Profiles:
◦Sport Mode - Forward / Brake / Reverse
◦Race Mode - Forward / Brake
◦Training Mode™ - 50% Forward / Brake / 50% Reverse (patent pending)
•Integrated on/off switch
•EZ-Set® one-button setup
•Large heat sink
•High-efficiency MOSFET transistors
•Built-in two-stage low-voltage detection for LiPo batteries.
•NiCad and NiMH battery packs: 6-12 cells (7.2 to 14.4 volts)
•LiPo battery packs: 2-3 cells (7.4 to 11.1 volts)
Motor spec's :
Velineon® 380 Brushless Motor:
•Powerful 8-turn, 4000kv design
•Max 50.000rpm
De lipo cutoff gaat 'maar' tot 3s, daarbij lijkt het erop dat 14.8volt teveel is voor de set.
Als je al simpleweg lijkt naar de rpm's, 14.8x4000= 59200rpm's. Op zich al vreemd dat ze wel 2x NiMh packs toestaan, die zouden bijna net zoveel rpm's leveren, maar ik denk dat die packs niet genoeg vermogen leveren om de auto op volle toerental van de motor te laten rijden. Zou nml ook 14.4x4000=57600rpm's zijn, wat ook teveel is.
Maar de auto gaat met de 2s packs blijkbaar al verschrikkelijk hard, en twee parallel lijkt me dan ook een garantie voor lange rijtijd en altijd voldoende punchErgens rond de 35 a 40Mph is toch nog steeds ~60km/uur en dat met een 1:16 auto !
De snelste set met goede rijtijd lijkt me de dual parallel 3s setup, zoals deze :
![]()
Da's 96km/uur+ !!!!