Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Denk dat de kabels van die lipo net zo dik zijn als die van de 2200 20c. En het gat iets groter maken om de kabels eruit te laten komen is toch niet zo'n probleem ?

De accu's zelf passen er zonder aanpassing in !

En uchhh ja, ook ik vind dit een hele leuke auto.. Denk dat ik er ook eentje koop voor erbij :-)

Laatst bewerkt:
Ik heb gezegd dat kleur geen punt was als ik hem maar kreeg met de eerste lading;)

ja j ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja

morgen vroeg ga ik hem ophalen was vandaag ietes te laat anders had ik hem al:(

nog even voor dfe duidelijkheid 2 lipo's aan elkaar verbinden met een parralelkabel hè.

3064.jpg

Spec's van de motor/ESC :

Velineon® VXL-3m ESC:

•Three Programmable
Drive Profiles:
◦Sport Mode - Forward / Brake / Reverse
◦Race Mode - Forward / Brake
◦Training Mode™ - 50% Forward / Brake / 50% Reverse (patent pending)
•Integrated on/off switch
•EZ-Set® one-button setup
•Large heat sink
•High-efficiency MOSFET transistors
•Built-in two-stage low-voltage detection for LiPo batteries.
•NiCad and NiMH battery packs: 6-12 cells (7.2 to 14.4 volts)
•LiPo battery packs: 2-3 cells (7.4 to 11.1 volts)

Motor spec's :
Velineon® 380 Brushless Motor:
•Powerful 8-turn, 4000kv design
•Max 50.000rpm

De lipo cutoff gaat 'maar' tot 3s, daarbij lijkt het erop dat 14.8volt teveel is voor de set.
Als je al simpleweg lijkt naar de rpm's, 14.8x4000= 59200rpm's. Op zich al vreemd dat ze wel 2x NiMh packs toestaan, die zouden bijna net zoveel rpm's leveren, maar ik denk dat die packs niet genoeg vermogen leveren om de auto op volle toerental van de motor te laten rijden. Zou nml ook 14.4x4000=57600rpm's zijn, wat ook teveel is.

Maar de auto gaat met de 2s packs blijkbaar al verschrikkelijk hard, en twee parallel lijkt me dan ook een garantie voor lange rijtijd en altijd voldoende punch :-) Ergens rond de 35 a 40Mph is toch nog steeds ~60km/uur en dat met een 1:16 auto !

De snelste set met goede rijtijd lijkt me de dual parallel 3s setup, zoals deze :

large__05_05_2009_11_19_MA_1550_111_ERevo_Pair.jpg

Da's 96km/uur+ !!!!

Zoals al eerder beschreven heb ik 4 ZIPPY Flightmax 2200mAh 2S1P 20C $12.79? besteld. Kan me niet indenken dat ik het niet 1x wil proberen. Zeker als ik zie wat de esc en motor nu nog maar kosten op e-bay. Maar ja of de aandrijving het aankan is ook nog maar de vraag. We zullen wel zien, zal me in 1st instantie wel netjes aan het parralel schakelen houden.

Maar de auto gaat met de 2s packs blijkbaar al verschrikkelijk hard, en twee parallel lijkt me dan ook een garantie voor lange rijtijd en altijd voldoende punch :-) Ergens rond de 35 a 40Mph is toch nog steeds ~60km/uur en dat met een 1:16 auto !

hij gaat idd errug hard , rij nu met 2x 2S lipo's en dat gaat met throttle 75% al snoei hard....,rijtijd ligt rond de 20~25min.,en dat met 1800Mah lipo's!!!!

Binnenkort komen de 2S 2200Mah Lipo's dus zal de rijtijd toenemen.
De "punch"is altijd aanwezig tot dat de ESC ingrijpt op de low-voltage detection, en das super ......

Kortom ik vindt het een goeie aanwinst :cool:

Laatst bewerkt:
Spec's van de motor/ESC :

Velineon® VXL-3m ESC:

•Three Programmable
Drive Profiles:
◦Sport Mode - Forward / Brake / Reverse
◦Race Mode - Forward / Brake
◦Training Mode™ - 50% Forward / Brake / 50% Reverse (patent pending)
•Integrated on/off switch
•EZ-Set® one-button setup
•Large heat sink
•High-efficiency MOSFET transistors
•Built-in two-stage low-voltage detection for LiPo batteries.
•NiCad and NiMH battery packs: 6-12 cells (7.2 to 14.4 volts)
•LiPo battery packs: 2-3 cells (7.4 to 11.1 volts)

Motor spec's :
Velineon® 380 Brushless Motor:
•Powerful 8-turn, 4000kv design
•Max 50.000rpm

De lipo cutoff gaat 'maar' tot 3s, daarbij lijkt het erop dat 14.8volt teveel is voor de set.
Als je al simpleweg lijkt naar de rpm's, 14.8x4000= 59200rpm's. Op zich al vreemd dat ze wel 2x NiMh packs toestaan, die zouden bijna net zoveel rpm's leveren, maar ik denk dat die packs niet genoeg vermogen leveren om de auto op volle toerental van de motor te laten rijden. Zou nml ook 14.4x4000=57600rpm's zijn, wat ook teveel is.

De snelste set met goede rijtijd lijkt me de dual parallel 3s setup, zoals deze :

large__05_05_2009_11_19_MA_1550_111_ERevo_Pair.jpg

Da's 96km/uur+ !!!!

Hey Snoebel,

Heb je er al eentje, of is het het voorbereidend werk :rolleyes: :mrgreen: ?

Hoe is ech leuk ! Ik ben zelf nog aan het twijfelen tussen de revo en slash 1/ 16 :confused:

Tis idd voorbereidend werk..

Heb afgelopen maanden alle modelbouwauto's en spullen (complete 1:10 nitro FW-05RR raceset, TA-05, M18pro en een FG evo4) verkocht en toen kon ik het toch niet laten om weer een Traxxas Revo te kopen en de buggy van mijn zoontje ook te behouden.. Nu zijn we weer iets verder in tijd en kan ik het alweer niet laten om te kijken naar mooie nieuwe auto's :-)
Ik twijfel nu of ik een tweede Revo koop voor mijn zoontje, of dat ik twee mini Revo's koop voor ons beide.. Ik weet luxe problemen..
Wij (mijn zoontje en ik) vinden de Revo veel mooier dan de Slash, of dat nu 1:10 of 1:16 is.

Gesproken over de scale, realiseer je wel dat de 1:16 revo echt klein is ?
Heb zitten kijken naar de maten, maar deze is in tegenstelling tot de 1:10 revo, die echt verschrikkelijk veel groter is dan een Tamiya off road 1:10, wel degelijk een stuk kleiner dan de Tamiya off road 1:10. Vind het erg jammer dat ze geen model ertussen hebben, een Revo met 'normale' mamba max maten qua motor en niet zo groot als de '1:10', maar ook weer niet zo klein als de 1:16. De Slash is al wat kleiner, maarja geen 4WD (bij de 1:10)

ik heb hem.
net mee gereden, hij is te snel. :P
alleen heb nog geen serie's connector.
ik denk dat ik de accu's parralel ga zetten.

Back