Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Zorg er voor dat je ze er recht indraait. Om meer kracht te zetten raad ik je aan een kwalitatief L-Shape hex te gebruiken.

Heb vandaag nog ff geknald met mijn MERV op m'n dirt hawgs omdat ik er achter kwam dat mijn stockband voor de helft van mijn velg gelopen was.Hoe kan ik deze het beste vast maken?Gewoon helemaal eraf halen en opnieuw lijmen of alleen het erafgelopen gedeelte.Kreeg een tip om dit gewoon met seconde lijm te doen,is dit een goed idee?Graag jullie reactie's

Gewoon even bandenlijm kopen, zul je uiteindelijk toch ooit een keer nodig hebben.

Wat zijn momenteel de grootste / meeste mAh 3S LiPo's die in de MERV gaan ??

vandaag lipo's gaan halen voor mijn mervke. Team Orion heeft er blijkbaar speciaal voor ontworpen. 2S 1950Mah 20C. passen perfect!

edit: vandaag de lipo's ook getest. Regen of geen regen! ze zijn waterproof voor iets!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Omdat ik geen antwoord kreeg bij het 1/16 Slash topic, dan maar hier.

Mijn rear shock mount van m'n 1/16 Slash is gebroken. Adviseren jullie om een alluminium te kopen, of een originele te halen? Als is die orginele haal, krijg ik er nog een stuur link iets bij... (die ik eigenlijk helemaal niet nodig heb)

Dus...?

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
Wachten.... Dat is 1 van de weinige dingen waar ik moeite mee heb! ;) De bandjes heb ik ondertussen via TheToyz besteld als test bestelling om te kijken of het bevalt!

Kun je als je bijvoorbeeld een MMP ESC in je 1/16 zet, echt zoveel meer uit je VXL halen? Ik wil me iets meer gaan verdiepen in andere ESC'en en aangezien ik verliefd ben geworden op de MERV is dat de reden...
Is het ideaal of is het gewoon weggegooid geld voor dat type motor/auto?

Daar kunnen we het (uitgebreid) over hebben tijdens onze knutselavond aangezien ik me daar momenteel ook flink in aan het verdiepen ben ;)

Haha, das weer lekker toevallig dan! :D ps: net de alu steering ding binnen gekregen en die had ik een dagje eerder besteld dan de hollow balls dus verwacht morgen de rest!
Donderdag misschien de knutselavond? ;)

Is het ideaal of is het gewoon weggegooid geld voor dat type motor/auto?

NEE, als je de MERV echt leuk vindt en je wilt ook gaan klooien met grote banden, idiote snelheden en gearing dan is een andere regelaar een MUST.
Andere motor hoeft nog niet zo zeer, maar maakt het feest wel helemaal compleet.

Gisteren met dit MERV setupje over kort gemaaid gras geblazen op 6S lipo. Na een minuut of 12 waren de lipos leeg en NEU motor temp 62 graden en regelaar (MMP) 42. Gearing was 23/50. Heb deze banden ook al op 3S geprobeerd met gearing 33/50. Toen ging de motor wel binnen de tien minuten richting de 65 graden, maar toch insane speed. De stock setup houdt dat denk ik 5 tellen vol. Wel jammer dat ik m'n wing scheurde door een lager dan ik dacht hangende tak...:) Gelukkig de goedkoopste en eenvoudigst te fixen schade die ik ooit aan de MERV gehad heb! :D

Voor een idee van de maat bandjes de stockers en 2.2 dirt hawgs er naast...
NEU2.jpg

Even geen weegschaal bij de hand Nard, maar zijn niet zo heel zwaar. Denk dat ze misschien nog wel lichter zijn dan de titus/dirthawg combo.
Maar je kunt er wel erg leuk mee door het gras, want dat is zelfs met de 2.2 dirt hawgs nog een klein beetje behelpen.

Geen van allen...

Stormerhobbies.com heeft ze nog, maar die zijn redelijk pittig met verzendkosten.

Of je koopt dit wagentje, komt volgende week in de verkoop weet ik uit betrouwbare bron;) Dan is de 1/16 goodie la eindelijk weer opgeruimd...
Alles nieuw, upgraded bulks, Castle sidewinder, gpm shocks, alu steering mount, hollow balls alles steel, dirthawg op dishes.... Best leuk project-je geweest. Prijs weet ik nog niet, maar goedkoper dan een nieuwe stocker !;)

Sidewinder.jpg

Aiai.... had ik maar 2 weken langer gewacht dan had ik degene die hier op de foto staat gekocht...
Maar nu staat er een zeer mooi projectje te wachtten! :D En wat betreft die dish rims, daar wacht ik dan nog maar lekker op!

Het enigste wat ik zowiezo nog moet aanschaffen is een fatsoenlijke zender en er is een grote kans dat er een mooie ESC in de MERV komt!

Correct me if i'm wrong maar heb je je band RA er verkeerd op gelijmd?
En voor de laatste vraag: hoeveel W heb je in je shocks?

Muchas gracias!!

PS: ik moet ook nog zeker de ESC en ontvanger ding met klittenband vast zetten want dat los en vast draaien word ik helemaal gek van!

edit: gisteren heb ik eindelijk mn HR knuckles puzzel opgelost maar ik krijg met veel pijn en zeer veel moeite de witte delrin dingetjes erin... Heeft iemand hier een idee voor?

Laatst bewerkt:
Ja, de band rechtsachter zit er verkeerd op, damn scherp opgemerkt :D

Ik heb hier goede klitteband liggen, kunnen we dan meteen ff fixen.

Geen idee m.b.t. je edit want heb ze zelf (nog) niet.

Back