Traxxas 1/16 e-revo Topic!

dude ik wil niet gemeen doen ofzo maar integy heeft een schijt reputatie die ze naar alle waarschijnlijkheid hebben verdient met dit soort shit... Kut voor je dat het jou is overkomen maar de werkelijkheid is hier een beetje onvermijdelijk....

Heb goede dingen gehoord over de trx CVDs maar ze zijn naar het schijnt wel een crap hgoeveelheid werk om in elkaar te zetten en te instaleren... Squirrel heeft een how to video op de jijtube...

Heb goede dingen gehoord over de trx CVDs maar ze zijn naar het schijnt wel een crap hgoeveelheid werk om in elkaar te zetten en te instaleren... Squirrel heeft een how to video op de jijtube...

Bij deze :

Zoals FF al aangeeft heeft Integy een niet al te beste reputatie m.b.t. haar aluminium delen. Ik verwacht dan ook dat de TRX CVD's van betere kwaliteit zijn maar hiervoor heb ik nog niet genoeg gelezen.

Laatst bewerkt door een moderator:
@Nard & @FireFrenzy,

Ik was er van op de hoogte hoe de kwaliteit was maar had ze al besteld omdat de Traxxas niet voorradig waren en een gokje kost geld.En ook nog(stom stom stom)gevraagd op het forum nadat ik ze besteld had,voortaan maar wat meer geduld.Ga nu maar de originele bestellen.Ik had ook idd met behulp van dat filmpje de CVD's geinstalleerd en het is idd een hondenbaan maar je weet wel gelijk hoe die in elkaar zit.Elk nadeel heeft zijn voordeel!!

Ahh cvd's aan het installeren (origineel) veel werk totdat er plots op 80% van de beschrijving staat dat ik (uiteraard) de diff's moet vullen met diff olie... Heb ik niet in huis @_\$|||£~< ... Maat van me heeft 10.000 staan, is dat goed? (ik weet het zoekfunctie maar Mac staat al uit en op IPad is dat toch wat lastig...)

Zoals ik reeds eerder postte ben ik van plan een VXL 1/16 e revo voor mijn jongste zoon te kopen en heb mij voorgenomen om onmiddelijk 2 lipo's te plaatsen, wat ik mij afvraag is hoe lang (ongeveer) je met die lipo's kan rijden de bedoeling is Flightmax 2C 2200mAh 20c te plaatsen.

Nu heeft hij een speelgoedje waar je nog geen 10min met een lading kan rijden (Nico).

Ik weet dat veel van je rijstijl zal afhangen maar ik had graag jullie ervaringen geweten.

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
Maat van me heeft 10.000 staan, is dat goed? (ik weet het zoekfunctie maar Mac staat al uit en op IPad is dat toch wat lastig...)
Hierbij ;)

Heb eigenlijk nooit anders dan voor 50K en achter 30K gereden en dat gaat in elk geval lekker. Dat is wat het overgrote deel van de MERV rijders van .com ook gebruikt.
Zorg wel even dat je twee nieuwe setjes TRA7080 standby hebt liggen voordat je aan deze (k**)klus begint. Kost drie keer niks en dan heb je meteen lekker nieuwe sealtjes en difff caps met verse (lees niet dolgedraaide) schroefdraad.

Simpel rekensommetje.. 2x 3s = 22.2v x 5200kv = 115.440rpm De motor die dat aankan in een RC auto moet nog uitgevonden worden. De meeste exploderen boven de 60.000rpm.

Op 2S parallel zit je al op 38480rpm, dat is al behoorlijk heftig, absolute max lijkt me 3S parallel 57720rpm.

Leuke set, maar lijkt mij bijna alleen maar geschikt om speedruns mee te doen.

Simpel rekensommetje.. 2x 3s = 22.2v x 5200kv = 115.440rpm De motor die dat aankan in een RC auto moet nog uitgevonden worden. De meeste exploderen boven de 60.000rpm.

Op 2S parallel zit je al op 38480rpm, dat is al behoorlijk heftig, absolute max lijkt me 3S parallel 57720rpm.

Leuke set, maar lijkt mij bijna alleen maar geschikt om speedruns mee te doen.

Ik wil er gewoon mee raggen off-road.
Welke setup moet ik dan doen 2x 2s serieel of 2x 2s parallel?
de 2s accus zijn 7.4...

en de 3s zal ik alleen parallel gaan rijden...

Laatst bewerkt:
3s lipo zal wel genoeg zijn hoor. dat ziet er gewoon een 60A ezrun uit met een mooi motortje.
vind het wel schandalig duur hoor... een ezrun kost bij hobbyking 40dollar motor 30dollar en programkaart 7 dollar....

Raggen off road.. dan moet je geen 5200KV kopen is mijn mening..

Maar als je hem al hebt.. tja, zo weinig mogelijk cellen.. 2S parallel dus.

Back