Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Ik heb gister een bestelling gedaan op hobbyking.com.
Ik kreeg een mailtje met wat ik wilde bestellen.
Daarin stond ook dat er nog een mailtje zou komen hoe ik het moet betalen. Deze is nog steeds niet gekomen. Is dat normaal? Of zou ik het gewoon opnieuw bestellen?

hoe kan je je e-revo op zijn topsnelheid laten lopen.
met zelfde motor welke accu's heb je dan nodig zonder hem kapot te maken.

Ik denk dat je dan een 3s lipo nodig hebt(of met 2 nihm's in serie??). Dan moet je wel je speedpinion erop zetten anders brand je waarschijnlijk je esc door...

De stampede VXL 4x4 met lipo voor 400 euro. Of de e-revo 4x4 VXL 1.16 (27 mhz zender) voor 249 euro. Normale accu.

Wat zouden jullie doen? Geld maakt wel uit.

hoe kan je je e-revo op zijn topsnelheid laten lopen.
met zelfde motor welke accu's heb je dan nodig zonder hem kapot te maken.

Wat wil je? En snelle auto waarmee je ook nog leuk kan rijden of iets wat alleen maar rechtuit gaat en verder niets.

Op 3S rijden doe je maar even. De auto kan het goed hebben, maar het is niet leuk om mee te rijden, is dus de laatste optie.
Ik zou gewoon gaan voor 2S lipo's echt meer dan snelheid genoeg, is het eerste voorstel.

De stampede VXL 4x4 met lipo voor 400 euro. Of de e-revo 4x4 VXL 1.16 (27 mhz zender) voor 249 euro. Normale accu.

Zou voor de MERV gaan en er dan 2 lipo's bij kopen.
Maar ja waar wil je gaan rijden? De MERV is niet geschikt voor elke ruige ondergrond.

Ik heb gezocht naar lipo batterijen, ik ben op de volgende lijst uitgekomen:

- Turnigy Accucel-6 lader
- Voeding voor de lader
- 2s zippy lipo 2200mah 20c
- 3s turnigy lipo 1800mah 30c
- Een paar xt60 connectors

Ik betwijfel of de 3s lipo gaat passen. Weet iemand dat? En mis ik nog iets om gewoon direct op lipo's te kunnen gaan rijden?

Ik zou voor deze HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 2200mAh 2S1P 40C gaan als ik van jou was. Ik gebruik deze ook...

Zou voor de MERV gaan en er dan 2 lipo's bij kopen.
Maar ja waar wil je gaan rijden? De MERV is niet geschikt voor elke ruige ondergrond.

Zowiezo op het gras, strand/zand enzo. Best wel ruig. Wil wel een TRAXXAS, merv die ken ik niet :P.
Kan die e-revo wel tegen deze ondergronden?

Ik ga ook een e-revo 1/16 halen.
Gaat er hier snel wat stuk aan? Omdat die kleiner is?

Ik ga ook een e-revo 1/16 halen.
Gaat er hier snel wat stuk aan? Omdat die kleiner is?

Een MERV is de E-revo 1/16.

Er gaat wel eens iets stuk, maar hij kan behoorlijk tegen een stootje.

In Duitsland vind je de versie met 2.4 Ghz zender ook voor 250 euro.

Heb ik 2,4 ghz nodig dan? Meestal zijn daar verzendkosten op van 17 euro.

Heb jij er ook 1?

Ik zou voor de stampede gaan, je kunt hem verlagen en dan is het net een 4x4 rustler/e-revo 1/10 , als je het mij vraagt is het alleen de grootte wat het grote verschil is, met de stampede kun je natuurlijk wel veel leuker rijden want je kan over grotere opstakels, hij kan meer hebben qua botsen en crashen , je kan grotere jumps maken.
Wat wil je? En snelle auto waarmee je ook nog leuk kan rijden of iets wat alleen maar rechtuit gaat en verder niets.

Op 3S rijden doe je maar even. De auto kan het goed hebben, maar het is niet leuk om mee te rijden, is dus de laatste optie.
Ik zou gewoon gaan voor 2S lipo's echt meer dan snelheid genoeg, is het eerste voorstel.
Ik heb het al vaker gezegd maar het ligt toch echt aan de bestuurder zelf, je kan makkelijk met 3s rijden als je je vinger maar goed in bedwang kunt houden. Ik rijd veel liever op 3s want dan heb je de optie erbij om mooie speed runs te doen, wheelies gaan sneller en langer.

Ik wil toch niet over grote hobbelige dingen rijden. Dat is er hier in de buurt ook niet. Een steentje van 5 cm kan de 1/16 wel aan denk ik :P.

Ik ga voor de e-revo brushless, mooie prijs! En kan hem nog op vakantie meenmen ook! :D

Ik wil toch niet over grote hobbelige dingen rijden. Dat is er hier in de buurt ook niet. Een steentje van 5 cm kan de 1/16 wel aan denk ik :P.
Daar kan die wel tegenaan rijden. Als je een dubbelsteen van 5CM hoog wordt gaat het toch heel lastig worden.

Nee dat zowiezo niet. Hij is wel goed bestemd voor gras en zand toch?
Kan je ook met die snelheid 50km/h over het gras rijden (grashoogte ongeveer 4 a 5 cm normaal dus).

De snelheid met 1 accus (nimh) is dus ongeveer 50 km/h en met 2 accus 80 km/h?
Heolang kan die hiermee rijden zowel met 1 en 2 accus. Hoelang laad die op met de standaard?

Laatst bewerkt door een moderator:
Kan je ook met die snelheid 50km/h over het gras rijden (grashoogte ongeveer 4 a 5 cm normaal dus).

Heolang kan die hiermee rijden zowel met 1 en 2 accus. Hoelang laad die op met de standaard?

Ik heb er 2, een voor mij en eentje voor mijn zoon van 5.
50 Km/h haal je niet met een NIMH accu en de 80 ook niet met 2 accu's.

Rij zelf altijd met lipo's dus kan je geen antwoord geven voor de tijdsduur van de nimh's.

Gras van 5cm is vrij hoog en daar zal hij zeker moeite mee hebben. Zelfs op normaal gras rijd hij niet zo lekker als op straat. Ik zou de MERV dan ook enkel aanraden als je op harde ondergronden rijd.

Voor de snelheden post ik dan NOGMAALS mijn snelheden (zou mooi zijn wanneer mensen wisten hoe ze de zoekfunctie kunnen gebruiken):

Traxxas%252520Mini%252520E-Revo%252520VXL%252520Speeds%252520%252528KMPH%252529.png

En die past in je merv? Dan weet ik ongeveer de afmetingen die ik kan gebruiken....
Daar mag je wel van uit gaan he ... aangezien hij zelf 2 MERVs heeft en in het MERV topic post.

Back