Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Zijn er VXl rijders die ook de grote broer ( zus ) rijden ?
Ik heb nu enige tijd de BL Revo en wil er een tweede (kleinere) auto bij kopen en denk aan de Revo VXL of Smmit VXL.
Gaat de VXL mij tegen vallen ten opzichte van de grote Revo ?

Ligt er aan met welke accu's je gaat rijden.Al zal de grote revo met mamba een stuk sneller zijn.

Vergeet de speed pionion niet erop te zetten dan is temp ook beter. Ik reed eerst op die stock pin, dat had pas power op 2S, 3S niet geprobeerd:P

Ik zou dan geen Revo 1/16 nemen, ga dan voor de summit, kan je nog beetje offroad rijden :P (tenzij je geen offroad rijd). Rij je veel onroad dan zou de merc opzich leuk zijn, mja je heb de grote al:P

Zijn er VXl rijders die ook de grote broer ( zus ) rijden ?
Ik heb nu enige tijd de BL Revo en wil er een tweede (kleinere) auto bij kopen en denk aan de Revo VXL of Smmit VXL.
Gaat de VXL mij tegen vallen ten opzichte van de grote Revo ?

Ik heb beide auto's. Ook al zien ze er hetzelfde uit, ze zijn naar mijn mening niet met elkaar te vergelijken. De E-revo 1/8 is een grote lompe wagen(In positieve zin) om lekker mee te bashen. Voor mij is de MERV is een leuke auto voor er bij. (lekker handzaam en makkelijk mee te nemen) Dit neemt niet weg dat ik ook met de MERV enorm veel plezier heb. Snelheid is voor z'n klein ding meer dan goed.

Dat vindt jij , iemand anders niet !

Is gewoon prima te doen hoor, als je maar niet te lang rijd, en als je weet hoe je moet rijden ;). Ook afentoe je temps is de gaten houden is belangrijk.

Als je 2S rijdt, onroad, vind ik het toch na een tijdje best wel saai worden... met 3S heb ik dat totaal niet. De punch en snelheid en alles is gewoon beter.

Ps. alleen niet botsen :P of te hard gas geven:P

Daar zit wat in... maar da's met alle auto's zo.
Het is beter om niet te botsen.
Wat de cellen betreft, ik kijk het even aan hoe het heel blijft anders een stap terug.

Daar zit wat in... maar da's met alle auto's zo.
Het is beter om niet te botsen.
Wat de cellen betreft, ik kijk het even aan hoe het heel blijft anders een stap terug.

Hij is gemaakt voor tot maximaal 3S de esc. Dus dan zit je echt aan maximaal (4S kan ook wel, maar zou ik niet doen, brand je esc door).
Als je gewoon met 3S je temps in de gaten houd is het dus goed. Ik heb een 3S met 1600 mAh, dus kan ook niet super lang rijden, wat opzich ook wel goed is.

Controleer wel afentoe of alles nog goed vast zit op je auto enzo, dan moet het wel goed komen.

Zou dus alleen 3S gebruiken onroad, en zeker niet offroad!

waarom niet offroad? Vanwege botsen? Of is er meer aan de hand?:confused:

Je moet niet met 3S offroad gaan rijden. Dan brandt je esc/motor zeker door na een tijdje, omdat die wrijving anders is met gras (zwaarder) dan asfalt (lichter). En gaat er ook van alles kapot door de snelheid, kleine heuveltjes:P

2S is overgens prima, maar dan ook zou ik de temps in de gaten houden!

Moet ik nog wel even sparen, ben je gelijk weer een 100 euries verder.

Weet niet of je ervaring hebt met rc autos maar zal eerst gewoon lekker op 2s leren auto rijden, gaat ook snel genoeg en is ook leuker vind ik offroad(op gras). 3s gaat veelste snel, dan lijkt het alsof je je hele auto sloopt:P

Back