Traxxas 4 Tec 2.0 VXL

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Stijn H, 19 sep 2018.

  1. Stijn H

    Stijn H

    Lid geworden:
    17 nov 2017
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Kortrijk
    Inleiding
    Ik ben nog relatief nieuw in de hobby, iets meer dan een jaar ben ik gestart met een 2e hands Rustler ( brushed, vrij snel omgebouwd naar een brushless versie). Enkele maanden later heb ik een Slash 2wd roller met wat werk aan gekocht, die uiteindelijk ook een brushless motor heeft gekregen.
    Ik reed met 2S lipo’s, zowel off-road als on-road .

    Na de lancering van de Traxxas 4 tec 2.0 vorig jaar begon langzaam de interesse te groeien om een on-road wagen aan te schaffen, een wagen puur voor op de straat of op een parking, geen auto voor op een circuit.

    Toen een paar maand geleden een VXL-versie werd aangeboden op een 2de hands-site aan een schappelijke prijs, was de knoop snel doorgehakt.
    Er kwam een wat oudere 3S batterij bij en een body die al op een andere auto dienst had gedaan, prima om mee te starten.

    Eerste impressies
    Wat bij het in de handen nemen van de wagen onmiddellijk opviel was het gewicht van de wagen, wat een solide indruk gaf.

    Impressies tijdens de eerste rit :
    - de wagen is snel (2S Lipo) – vooral de acceleratie vond ik indrukwekkend
    - de wagen is erg baanvast.

    Impressies na een paar maanden
    Ik heb de wagen ondertussen een 4 tal maand en heb er ± 40 packs mee gereden.
    Tijdens de eerste weken uitsluitend op 2S, de laatste tijd bijna uitsluitend op 3S.

    Waar ik de snelheid op 2S in het begin al indrukwekkend vond, wordt het op 3S echt wel heel indrukwekkend. De 3S geeft echt wel een extra oemph.
    De snelheid op 2S heb ik nog niet gemeten, met een 3S batterij en de standaard vertanding haal ik net 80 km/uur.

    Maar het platform is tot meer in staat.



    149 mph !!

    Wat het rijden zelf en de wegligging betreft blijf ik zeer tevreden: de wagen kleeft aan de weg.