traxxas 4x4 met revo of e-maxx wheels

• Topicstarter Topicstarter vdv
  • Startdatum Startdatum
V

vdv

Guest
Hallo beste mensen,

(even voorstellen,
mijn naam is harold en woonachtig in brabant)

Ook ik ben net als iedere andere beginner aan het zoeken wat voor mij de beste wagen zou zijn.
Zelf trekt mij de slash 4x4 wel aan.
Vind het eerlijk gezegd wel een voordeel dat er maar 1 motor in zit en maar 1 accu tegen over de e-revo en de e-maxx.
Bovendien schijnt de slash tegen een behoorlijk stootje te kunnen.
Mijn terrein keuze voor te rijden gaat uit naar het ruigere terrein en snap dat de revo en de emaxx meer kunnen hebben.
Wat ik eigenlijk wil vragen is het volgende.

Zijn er al mensen geweest die grotere wielen op de slash hebben gezet om te kijken of het ruigere terrein dan ( bijna ) net zo goed gaat als de andere revo en de emaxx.
Weet dat hij iets mindere vering misschien heeft ( maar gewicht is ook kleiner )
Misschien dat er dan iets aan de tandwielen gedaan moet worden om met de grote wielen de zelfde acceleratie te krijgen.
Maar dat vind ik niet zo erg.
Waarschijnlijk ook de kap aanpassen.

graag jullie ervaring of mening over dit verhaaltje.
( als het idee tenminste nog niet bestond , ik kan het nergens vinden.
Mijn excuus als het al ooit aan de orde is gekomen )

gr allemaal Harold

Hey Harold, welkom op MBF.

Ik heb zelf mijn slash net verkocht en een e-revo gehaald juist omdat de slash mij te vaak vast zat.
Nou had ik geen 4WD dus dat scheeld zeker, maar toch de grondspeling vond ik net effe te matig voor mijn type terrein.

Op terrein waar de slash wel voor geschikt is, rijdt ie, ook stock, erg vet.
Maar ik wil ook gewoon bouwterreinen en bos kunnen rijden en daarom voor de e-revo gegaan en voor mij was dat toch de juiste keuze.
Nog een voordeel van de e-revo is dat de wielen buiten de kap zitten en dat scheeld toch wel met schoonmaken, de slash hapt echt letterlijk zand.

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie van de slash is inderdaad het "natuurgetrouwe" gedrag. Een slash met 3,8" revo wielen lijkt mij niet zo'n strak plan eerlijk gezegd. Zul je al voor de back-slash ombouw moeten gaan, want no way dat je die grote wielen onder de kap krijgt.

Maar de slash is een mindere bash auto dan de revo. Ik heb ze beide gehad, en kan dus het vergelijk maken. Slash heeft toch wel een paar kwetsbare punten waar zich vuil in de lagers kan verzamelen. De revo is daarin tegen 100% bulletproof. Die ragt overall wel zo'n beetje doorheen. Met de slash kun je echter leuker in competitie verband aan de slag, en dat trekt mij weer meer.
Ik zou het in jou geval wel weten, ik zou de revo van Bokkenrijder overnemen. 50 tientjes eraf bietsen, en je hebt een super deal.

Ik denk ook dat de E-Revo een betere optie is.

De E-Revo is een waanzinnig sterke wagen. Er gaat af en toe wel iets kapot als je hele rare sprongen maakt maar over het algemeen kunnen die dingen zo'n beetje alles slikken wat jij kan uitdelen.

De enige schade die ik heb gehad in meer dan een jaar aan mijn ERBE zijn de pushrods naar de veren (die heb ik vervangen naar Alu 7075 pushrods, een enorme verbetering), de plastic differentieelhouders achter, en een vleugelophanging. Allemaal zaken die een 5 tot 10 euro kosten in de lokale modelbouw shop.

Er staan hier regelmatig ERBE's te koop, een leuke 2e hands is al snel de moeite waard.

Laatst bewerkt:
je misschien ook kijken naar de nieuwe stampede 4x4, die komt bijna uit.
hij is gebaseerd op de slash maar is meer monstertruckachtig. zelf weet ik niet of het nou echt beter is.

slash 4x4 met E-maxx banden gaat niet werken :

DSC09481.jpg

hallo

zeg bokkenrijder
mag ik misschien even de tijd krijgen om te antwoorden.
mijn vraag staat er nog geen dag op.
sommige mensen hebben meer te doen als alleen aan de pc te zitten.

voor de andere mensen alvast super bedankt voor jullie ( wel normale ) reactie.
kan er zeker wel wat mee.
bedankt voor de foto plaatsen.
wat ik ook zou doen, ik ga in ieder geval altijd een nieuwe kopen.
denk dat de slash toch wel een beetje afvalt van het verlang lijstje.
misschien dan toch een e revo of een e maxx.
probeer er zo veel mogelijk van te lezen wat ik hier kan vinden en wat voor ervaring jullie hebben.

hoop dat andere mensen me ook wat meer tijd geven als 24 uur om te reageren.

ik weet het niet klamath.
heb deze wagen eigenlijk helemaal nog niet zo bekeken.
heb geen idee wat hij allemaal kan.
begin na nog wat meer te hebben gelezen toch wel de indruk te krijgen dat de slash in ieder geval voor mij wat te kort komt.
het gaat echt om het ruigere terrein en heb enkele jaren terug wel ooit een hpi e-savage gehad.
die is door water kapot gegaan en daarom ben ik nu over een traxxas na aan het denken.
de revo gaat toch iets meer om snelheid dacht ik zo te lezen en denk dat ik toch richting e maxx zal moeten gaan.
ik kan er langs zitten maar geloof dat de emaxx toch meer klappen aan kan als de revo.
ben op you tube meer filmpjes tegen gekomen van revo´s die kapot gingen als van e maxx ( kan ook toeval zijn natuurlijk , sommige mensen maken het ook wel heel bont )
maar ik ga de stampede zeker ook eens even bekijken.
bedankt weer alvast

Zowel E-Maxx als E-Revo hebben brushless niet de waterdichte ESC als de Slash en Stampede wel hebben (de VXL). Dus denk niet dat je door water kan gaan rijden, dan heb je een gefrituurde esc. Door een plasje rijden hoeft niet funest te zijn maar kopje onder is game over.

Verder niks dan lof over beide machines hoor, een beetje tlc hebben alle rc wagens nodig hoe sterk ze ook zijn.

ben op you tube meer filmpjes tegen gekomen van revo´s die kapot gingen als van e maxx ( kan ook toeval zijn natuurlijk , sommige mensen maken het ook wel heel bont )
maar ik ga de stampede zeker ook eens even bekijken.
bedankt weer alvast

Zijn beide even stevig. M'n vader heeft een E-Maxx, heb zelf een E-Revo.
Beide erg leuke auto's om mee te rijden, en beide zijn ze erg stevig. zou er dus puur aan liggen wat je voorkeur is, ofwel, welke je mooier vind. want qua handling kun je met beide veel kanten op. :)

denk dat het dan toch kiezen word tussen een e maxx en een hpi savage flux hp.
na hier en daar wat gelezen te hebben gaan de grote wielen op een slash niet werken en hoe ik wil rijden lijkt het me toch beter om een van deze 2 te kiezen.
echte sprongen wil ik wel maken , snelheid iets minder van belang
blijft alleen de vraag welke van de 2.

bedankt jongens voor de reacties.

ga ik nu maar eens uit proberen te vinden welke de beste zou zijn.

denk dat het dan toch kiezen word tussen een e maxx en een hpi savage flux hp.
na hier en daar wat gelezen te hebben gaan de grote wielen op een slash niet werken en hoe ik wil rijden lijkt het me toch beter om een van deze 2 te kiezen.
echte sprongen wil ik wel maken , snelheid iets minder van belang
blijft alleen de vraag welke van de 2.

bedankt jongens voor de reacties.

ga ik nu maar eens uit proberen te vinden welke de beste zou zijn.

De hpi savage is naar mijn mening beter. Gewoon iets beter/sterker gebouwd. en de savage heeft maar 4 shocks en die e-maxx heeft 8 shocks wat gewoon iets onhandiger is. Ik vind de hpi savage gewoon meer brushless ready dan de e-maxx.

EDIT:
Heb je al aan de e-revo gedacht??

jawel mike
maar zoals ik al zei
ik wil meer springen als racen
en het model van de revo trekt mij niet zo

Back