Traxxas Bandit VXL andere ontvanger

Hey allemaal,

Ik heb dus een Traxxas Bandit VXL.
Hier zit zo'n standaard 27Mhz setje bij. Ik heb nu een 2.4Ghz zender over.
Ik had zo het idee om deze in mijn bandit te zetten, alleen heb ik mijn twijfels of het wel kan.

Op de 27Mhz ontvanger zit wel een batterij aansluiting, alleen deze is niet aangesloten.
Hier maak ik uit op dat de ontvanger wordt gevoed door de regelaar, dus die spanning komt op Ch1 binnen.
Ch1 regelt ook het stuursignaal voor gas/rem. Ch2 is stuur en die staat hier dus buiten.

Nu komt dus mijn vraag..
Als ik het precies hetzelfde aansluit als hoe het nu op de 27Mhz zit,
dus ik het kabeltje van de regelaar op het Throttle kanaal aansluit en de batterijconnector weg laat, zal ik mijn ontvanger dan opblazen?
Ik vind het namelijk zonde om een ontvanger a 80 euro op te blazen ;)

Ik neem aan dat er meerdere mensen zijn die een gelijkwaardige auto hebben (rustler, stampede etc.) dus het lijkt me vanzelfsprekend dat hier wel een andere ontvanger in kan.

Hopelijk kan iemand me verder helpen.

Groetjes
Erik

Spanningsverzorging gaat via de BEC (battery eliminator circuit) dat in de ESC (electronic speed controller) zit. En die loopt dus gewoon over de kabel van de ESC.

Heb nog ff voor je gekeken en gecontroleerd of de ESC idd de juiste spanning doet :
Spec's VXL :
BEC Voltage: 6.0V
BEC Current: 2.5A (with 6-cell NiMH)

Dat gaat dus prima.

Ja kan prima, in mijn rustler vxl zat een tijdje geleden ook spektrum2.4gh, kijk maar:
GetAttachment.aspx

Back