Traxxas Bandit VXL Brushless

Beste Modelbouwers,

Ik ben Robert Uit utrecht.
ik heb een hele tijd geleden een brandstofmodel gekocht bij conrad.
ik heb de hobby weer uit de kast gehaald en ben eens opnieuw begonnen.

het 'oude brandstofmodel' heb ik de deur uit gedaan om de volgende redenen:

- Herrie
- stinkt
- veel onderhoud
- ivm crash te veel reparatie om het model nog lopend te krijgen

ik ben mij gaan verdiepen in de electro auto's
en ik ben tot de volgende setup gekomen:

- Traxxas bandit vxl
- traxxas fan voor de koeling
- de benodigde spur\pinion gears
- acoms 2,4 ghz zender set
- trackpower 11.1 v 5400 mah 3s Lipo
- de nodige accecsoires voor de dikke lipo.

ik wilde dit natuurlijk niet aan jullie voorbij laten gaan dus de komende weken volgen hier de foto's,mijn meningen,mijn ervaringen met de bandit enz enz.

ik hoop dat jullie er van zullen genieten.

hebben jullie vragen of opmerkingen laat het weten!!!

alle spullen zijn besteld bij een lokale modelbouw shop (die ik iedereen aan kan raden!)

volgende week ga ik de spullen ophalen :p

en ik heb er heel veel zin in!!!

Tevens zou ik via deze manier mensen willen zoeken om eens met elkaar een ritje te maken :cool:

Veel Plezier!!!

Groetjes Robert

Laatst bewerkt:
plaats eens een paar foto's van de auto en welke modelbouwzaak heb je het over ? Rij zelf(eigelijk mn dochter) met de Rustler VXL met 3s LIPO 5000mAh,

dus als je een leuk stukje weet om te rijden laat het maar weten.

mzzls

plaats eens een paar foto's van de auto en welke modelbouwzaak heb je het over ? Rij zelf(eigelijk mn dochter) met de Rustler VXL met 3s LIPO 5000mAh,

dus als je een leuk stukje weet om te rijden laat het maar weten.

mzzls

ik ben geweest bij mc modelbouw in de bilt.

de auto heb ik niet binnen maar je kan wat kliekjes vinden op www.traxxas.com
foto's van mij setup volgen zodra ik de auto binnen heb.

industrieterrein ouderijn in de meern iets?

Groetjes Robert

Och jah, weer eentje die meteen begint met Lipo's, zou rustig aan doen en in ieder geval de regelaar op 50% zetten;)

Enne, de crashes worden heus niet goedkoper met deze auto's;)

Och jah, weer eentje die meteen begint met Lipo's, zou rustig aan doen en in ieder geval de regelaar op 50% zetten;)

Enne, de crashes worden heus niet goedkoper met deze auto's;)

nee das waar :D

maar ja ik had de lipo's wel nodig omdat ik al wat snelheid gewend ben.

hij loopt volgens de papieren btw maar 73 mph. ongeveer 120 km p u

8)8)8)

Ik weet niet wat jij dan gewend maargoed...zal wel een Serpent onroad zijn dan, hoewel je die niet koopt bij de Conrad

Dit is een Off-Road hea, 2wd, stijgt op zodra je boven de 70 km/u komt

Ik weet niet wat jij dan gewend maargoed...zal wel een Serpent onroad zijn dan, hoewel je die niet koopt bij de Conrad

Dit is een Off-Road hea, 2wd, stijgt op zodra je boven de 70 km/u komt

ja daar zit ik inderdaad mee.
de leverancier van nl namelijk rc connect heeft hem met deze setup niet op volle snelheid kunnen rijden. en de straat waar ze zitten is lang!!!

misschien toch een wheelie bar erbij kopen of de neus verzwaren :p

maar ja die zender heb ik gekocht om grammen eraf te krijgen die ontvangers zijn echt mini!
dus zonde om de neus te verzwaren!

ach weet je ik zie het allemaal wel.

ik denk wel dat ik qua setup de juiste keuze heb gemaakt.

misschien ooit nog een tc3 kopen als ik de traxxas zat ben :)

Wheeliebar moet je er soweiso bij nemen, anders breekt de achterbumper er vanaf:rolleyes:

Dit is een filmpje van mijn Rustler, met 10,8V Sub-C cellen, speed gearing erop (goed voor +- 100km/u)
[URL="
- Rustler VXL 10,8V[/URL]

netjes hoor!
maar als je iets voorzichtiger bent met het gas zou je hem toch wel op de grond kunnen houden?

die acoms zender zou een bereik moeten hebben van 1,5 km.

alleen een camera nodig om hem te volgen hahhaah

voeg me anders ff toe op msn
anders komt dit topic zo vol te staan met onze discussies :)

Laatst bewerkt door een moderator:
als je de slipper wat minder strak zet kan ie zonder al te veel moeite zonder wheely op snelheid komen

Pff, moet je inderdaad doen, bestel nu dan meteen nieuwe slipper pads, die slijt je met een te losse slipperclutch zo weg;)

Van het filmpje waren 'tikjes' gas, maar daar had ik heel veel grip, mede door de on-road bandjes;)
Al het gewicht van de Rustler zit aan de achterkant, dus is het niet zo gek dat hij zo makkelijk een wheelie maakt

wie heeft het over een TE losse slipper, gewoon wat losser dan normaal.
niet metteen overdrijven.
en dat ie wheely's maakt heeft niet alleen met het gewicht te maken, het klopt wel dat het gewicht achter zit.
maar de auto heeft ook achterwielaandrijving en dan ook heel veel power op de achter wielen, daar licht het ook aan.
dus om gewichtjes te plaatsen weet ik niet of het zou lukken want met die power zou je zo veel gewichtjes kunnen plaatsen dat je niet goed meer kan sturen omdat de voorkant wegzakt.
je kan ook proberen wat zachtere veren achter te plaatsen of dunnere olie

Laatst bewerkt:
Robert,

ik moon in Maarssen en wij rijden elke zondag op de Savannahweg op industrieterein Lage-Weide in Utrecht.
Ik heb ook een Traxxas Rustler VXL FLM die van Joram hier op het forum is geweest, dus bij full aluminium.
michien dat je ook eens langs komt op Lage-Weide (het is niet de beste plek om te rijden maar het is beter als alleen)

Ian

PS: toegevoegd op msn

wie heeft het over een TE losse slipper, gewoon wat losser dan normaal.
niet metteen overdrijven.
en dat ie wheely's maakt heeft niet alleen met het gewicht te maken, het klopt wel dat het gewicht achter zit.
maar de auto heeft ook achterwielaandrijving en dan ook heel veel power op de achter wielen, daar licht het ook aan.
dus om gewichtjes te plaatsen weet ik niet of het zou lukken want met die power zou je zo veel gewichtjes kunnen plaatsen dat je niet goed meer kan sturen omdat de voorkant wegzakt.
je kan ook proberen wat zachtere veren achter te plaatsen of dunnere olie

De enige reden dat de Rustler VXL wheelies maakt is de sterke motor...
Als je die slipper zo gaat afstellen dat de auto totaal geen wheelies meer maakt, staat hij wel dégelijk te los en smelt je slipper ook gewoon door.
Niet meteen overdrijven, inderdaad ;).

en zo, je accu al aan het opladen???;)

jazeker :p

ziet er allemaal goed uit ook de software maar gedownload.
kan ik alles op de voet volgen! :)
ik probeer morgen wat foto's te maken van de hele berg spullen hier op tafel hij gaat in ieder geval als een speer :proost::bday::p

ik hou jullie op de hoogte groetjes Robert

ik heb de berg gezien, en het is een mooi setje! heb de lader zelf ook, en zeker met de software is die super!

Back