Traxxas Bandit XL-5 een goede keus?

Ik ben totaal onbekend met het RC gebeuren maar wil graag een auto aanschaffen om in mijn vrije tijd mee rond te crossen.

Mijn voorkeur gaat uit naar een (RTR) offroad auto en dan bij voorkeur een
buggy.

Mijn budget is €200,- tot €300,- voor een compleet pakket.

Nu ben ik bij een winkel voor modelbouw geweest en daar werd mij de Traxxas Bandit XL-5 aangeraden.

Is dit een leuke auto om mee te beginnen of zijn er nog andere alternatieven? Bijvoorbeeld een Kyosho Laser zx5 of een Associated RC10 B4 RS

De meeste buggy modellen die ik tegenkom moet ik zelf in elkaar zetten en daar heb ik niet zoveel zin in.

Laatst bewerkt:
hey
ik raad je toch aan als je kan een auto zelf in elkaar te zetten ;)
zo weet je meteen hoe hij in elkaar zit moest je schade hebben of onderdelen willen upgraden ofzo ...

grts

De traxxas is een robuste auto, waardoor hij zeer geschikt is voor een "beginner".
Tevens is de bandit makkelijk om te bouwen naar een brushless, voor wat meer sneldheid.

Ik ben ook aan het kijken voor een goede auto,
Ik kwam uit op de rustler en de bandit.
Dit lijken mij allebei zeer goede auto's!
bijna niemand zegt dat het slechte auto's zijn.
Ze worden alleen maar goed beoordeeld

Ik ben er in ieder geval uit dat het een Traxxas gaat worden, ik twijfel nu ook tussen de Rustler en de Bandit. :p

Op modelsport.co.uk zie ik dat er bij beide wagens ook een waterproof versie is. Of zijn alle versies die in nederland worden verkocht waterproof?

Nu nog even kijken welke accu en lader ik moet hebben en kijken waar hij het goedkoopste is. :D

moet je kijken of de regelaar blauw is. (blauw plasticen behuizing.) als de regelaar geel is, is deze niet waterdicht, is die blauw is hij wel waterdicht. :)

Ik ben er in ieder geval uit dat het een Traxxas gaat worden, ik twijfel nu ook tussen de Rustler en de Bandit. :p

Op modelsport.co.uk zie ik dat er bij beide wagens ook een waterproof versie is. Of zijn alle versies die in nederland worden verkocht waterproof?

Nu nog even kijken welke accu en lader ik moet hebben en kijken waar hij het goedkoopste is. :D

Buiten de body en wielen om zijn de rustler en bandit gelijk aan elkaar. Een verkeerde keus kun je bijna niet maken. Zelf heb ik de bandit vxl, ik heb een voorkeur aan buggy's, maar dat is ieder zo zijn eigen. Wordt het dan brushless?

Je kan ook een 2e hands rustler vxl kopen staan een paar op marktplaats.:-D

Ik ga denk ik voor de standaard versie. Ik ben een totale beginner en dan gaat een standaard auto al hard zat. Upgraden kan altijd nog, toch?

Heb sinds gister een Rustler. ( Gewoon een normale xl-5 )
Het is een super ding met hoge snelheden 55km/u ( vind ik hard ja ! )
Alle electronica enz is makkelijk te vervangen en zit goed in elkaar.
Ook gaan de auto's niet snel kapot

Back