traxxas connectors voor 6cel lipo's

Heeft iemand ervaring met traxxas connectors op 6 cell lipo's

Ik weet dat het op een e-revo gebruikt wordt maar ik zou deze connectors wensen te gebruiken op een heli (trex 600).

Dat kan zonder problemen. Houd echter wel rekening met de dikte van de draad. Een 10 AWG kabel erop solderen is nog wel te doen, een 8AWG is een hels karwei.

Ik heb zelf sinds kort overgestapt van Traxxas connectors naar EC5. Stukken goedkoper (bij HK) dan originele Traxxas en vele malen makkelijker te solderen, ook met 8 AWG. Bovendien zitten ze ook erg stevig in elkaar, dus ze zullen niet zo maar los gaan (de Traxxas ook niet hoor).

Op de club heb ik heel wat verschillende stekkers voorbij zien komen (MVB een electro club) zelf gebruik ik ook alleen maar traxxas stekkers ook in me vliegtuigen. Voor een Trex 600 als je met 1 enkele 6s lipo gaat vliegen zou ik het niet doen.

Bij een enkel 6s pakket (dus niet 2x 3s stickpacks) is 1 traxxas stekker niet genoeg omdat deze niet zoveel amp door kan geven en meer verlies heeft. Ik zou kijken naar 5.5mm (of groter) gold plugs van Castle Creations die gebruiken er wel meer op de club tussen de motor en regelaar dan wel en zijn echt super goed!

5mm Bullet Conn 13g/10g 150a (3) [CSECCBUL5.5X3] - $5.48 : Liquid RC, No bull world-wide shipping

6.5mm Bullet Conn 13g/8g 200a (3) [CSECCBUL6.5X3] - $6.96 : Liquid RC, No bull world-wide shipping

of goedkoop

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Polymax 5.5mm Gold Connectors 10 pairs (20pc)

Op de Funjet Ultra 5s met 1600watt gebruik ik ook traxxas en dit vind ik toch wel de max worden, ze worden niet warm maar voor me gevoel vind ik ze net kunnen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou het zeker NIET doen! Ik heb al traxxas stekkertjes zien smelten bij ca.100A op 3s lipo!
Bij het aansluiten van een 6s lipo krijg je trouwens een grote vonk die het kleine oppervlak van de trx stekkers meteen kan verbranden...

GDV, dan is er toch iets fout met de connectie gegaan.

De E-Revo BL gebruikt standaard Traxxas connectors (welliswaar gewired voor 2 packs). Heb naast dat meer dan genoeg builds gezien die een 6S gebruiken met TRX connectors.

De Traxxas connectors hebben mij nooit in de steek gelaten, maar kwa prijs en gebruiksvriendelijkheid vond ik het niet top.

GDV, dan is er toch iets fout met de connectie gegaan.

De E-Revo BL gebruikt standaard Traxxas connectors (welliswaar gewired voor 2 packs). Heb naast dat meer dan genoeg builds gezien die een 6S gebruiken met TRX connectors.

De Traxxas connectors hebben mij nooit in de steek gelaten, maar kwa prijs en gebruiksvriendelijkheid vond ik het niet top.

Daarom: nep-Deans! Gebruikersvriendelijk, héél goedkoop en kunnen genoeg A aan.

Nep deans ? de traxxas heeft toch 2 horizontale vlakken en de deans verticaal en horizontaal ?

(Nep) deans is helemaal poep ... Haha, nja ik heb er nooit wat mee gehad, vond ze lastig uit en uit elkaar halen en de manier van solderen, de oppervlakte, het gevaar voor kortsluiting met de heatshrink vond ik allemaal niets.

Olii dat klopt.

Ik zou voor een soort van bullet connector gaan. Ik heb voor EC5 gekozen omdat ze goedkoper zijn dan de gemiddelde bullet connectors, omdat ik er nog geen enkele negatieve ervaring over had gelezen, omdat ze 5mm zijn wat voldoende is en omdat ze in een plastic omhulsel zitten (in tegenstelling tot losse bullet connectors).

Maar dat was helemaal niet de vraag van de TS :)

(Nep) deans is helemaal poep ... Haha, nja ik heb er nooit wat mee gehad, vond ze lastig uit en uit elkaar halen en de manier van solderen, de oppervlakte, het gevaar voor kortsluiting met de heatshrink vond ik allemaal niets.

Olii dat klopt.

Ik zou voor een soort van bullet connector gaan. Ik heb voor EC5 gekozen omdat ze goedkoper zijn dan de gemiddelde bullet connectors, omdat ik er nog geen enkele negatieve ervaring over had gelezen, omdat ze 5mm zijn wat voldoende is en omdat ze in een plastic omhulsel zitten (in tegenstelling tot losse bullet connectors).

Maar dat was helemaal niet de vraag van de TS :)

Uit elkaar halen: Nep-Deans! Die hebben zo'n ribbeltjes, veel fijner dan echte Deans.
Manier van solderen is easy? IMO net zo makkelijk als bullets.
Kortsluiting is zo goed als onmogelijk, dan zou er een draadje vanaf moeten smelten, daar de heatshrink van kapot moeten gaan, van die andere kabel moet de heatshrink ook nog kapot gaan (op dat moment rijd de auto sowieso niet meer) en dan moeten die 2 kabeltjes elkaar nog raken, een kans van 0.00000000001% :mrgreen:

Conclusie: Nard vind Deans eigenlijk super maar durft het niet toe te geven omdat hij net 10 dozen EC5's gekocht heeft :rolling:;)

ik heb zelf ook deans. het klemt een beetje en trekt daarom moeilijk uit elkaar maar het lijkt me juist beter voor de stroomtoevoer. hoe strakker hoe beter zeg maar, zolang je het maar los krijgt:rolling:

solderen is beetje lastig maar goed te doen. passende heatshrink erover en klaar

Ik zou het zeker NIET doen! Ik heb al traxxas stekkertjes zien smelten bij ca.100A op 3s lipo!
Bij het aansluiten van een 6s lipo krijg je trouwens een grote vonk die het kleine oppervlak van de trx stekkers meteen kan verbranden...

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan :confused::confused: :?:

Er gaat hier in de Summit 125A doorheen op 4s zonder dat ze ook maar warm worden ....

Traxxas stekkers kun je makkelijk gebruiken voor een 6S pack.

To each his own :).

Met het in elkaar (zie nu dat ik twee keer ''uit'' heb getypt) zetten vond ik toen lastig. Ik weet nog dat we in Blerick waren bij die grote zandberg, toen waren we aan het kloten om je ESC en Zender gecalibreert te krijgen (wow wat geen geheugen ....).

Het solderen van een dikke kabel op een klein plaatje vond ik lastig, al helemaal bij Traxxas omdat het daarna nog in een beschermende plastic kap moet en niet over ''het lijntje'' moet gaan. Het feit dat de shrinktube moet afschermen ipv een silicone draad vind ik minder comfortabel en het feit dat beide open en bloot liggen ben ik geen fan van.

Wat ik tot nu toe heb gezien / gedaan vind ik een bullet nog het makkelijkst. Meer dan voldoende ruimte voor dikke kabels (zoals 8AWG) en een groot contact oppervlak.

ps. Byte, vanwaar de bullets op je LST ;)

Omdat ze gewoon uber-sexy en overkill zijn! :D Eerst had ik er toch ook Deans op, die hebben stromen van 160A doorstaan zonder ook maar een beetje warm te worden.

Het enige waar ik nuttig (8mm) bullets voor ga gebruiken is voor mn fiets omdat ik daar dikke 200A+ stromen verwacht, de rest krijgen/hebben allemaal Deans (De MBX-T, E-Firestorm, Rustler, Shark etc.)

Kleine correctie :)
(De MBX-Te, E-Firestorm, Rustler, Shark etc.)

Maar zoals Byte (min of meer) zegt, een Traxxas moet makkelijk 100A kunnen hebben (aangezien een Deans het ook kan). Heb TRX gebruikt op mijn Flux XL en RC8Te en ook nooit problemen mee gehad.

zoals aangegeven in het bijgevoegde document te vinden is.

Deans-UltraPlug = 60-75A
DeansMicro2R = 10-15A

daarom gebruik ik ook de dikke goudpluggen van castle en dan minimaal 5mm
die moet je met 2 man los trekken van elkaar. dat zit tenminste goed vast

je kan het beste idd op je eigen gebruikers ervaring afgaan.
dit schema is natuurlijk handig voor diegene die geen ervaring hebben en niet weten welke connectoren ze moeten kiezen

Back