Traxxas E-Maxx van brushed naar brushless

Hallo allemaal,

Sinds kort hebben we een erg mooie E-maxx.
Hij is nu nog brushed maar denk er over om hem om te bouwen naar brushless.
Als goed hollander moet dat natuurlijk niet teveel gaan kosten. hahahaha.
Maatje van me heeft een e-revo met Mamba monster pro. Dat is me veel te gortig. Dat gaat zo hard! Vind ik wat teveel van het goede.

Ben dus op zoek naar een set die meer koppel en iets meer snelheid gaat geven dan de standaard 2x titan 550 motoren.
We rijden nu met 2x een 2s lipo.

Heb wel een idee. Weet alleen niet of dat goed is.
Denk nu aan:
Leopard Hobby brushless*
8.5T, 3570kv, 35A, 650W

Als regelaar dan ook een Leopard Hobby
120A versie kan op 4s.
Is een niet al te duur setje.

Wat vinden jullie hier van? Of hebben jullie nog ander suggesties rond de 100 euro?

Ben erg benieuwd naar jullie reacties.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Die motor is te klein met een veeeeelste hoog kv.

Voor de Emaxx moet je een 3674 formaat motor hebben met een 2000kv ongeveer , mag ietsje meer of minder zijn. De motor die je nu noemde is vrijwel zeker een 3650 en dat is veelste klein , daar zit niet genoeg koppel in voor een monstertruck zoals de Emaxx.

Picco bedankt voor je snelle reactie. Top
zou een 2150kv
120A
Max volt 23V.
Max power 2600W
wat zijn?

wat betekent trouwens.
4 polen sensored

Als het een 3674 (of groter) formaat is wel...
Als regelaar zou ik dan wel voor minimaal 150A gaan , minder ga je vroeg of laat spijt van krijgen omdat ie af fikt.

De rotor is voorzien van 4 polen wat zorgt voor wat meer koppel en bij de goedkopere motoren een betere efficiëntie ten opzichte van de (oude) standaard 2 polige motoren. Sensored betekend dat de rotorpositie kan worden uitgelezen door de regelaar waardoor deze weer beter z'n werk kan doen.

Deze is vna leopard hobby
onderdeelnummer
LBP4074/2,5Y
OF
LBP4074/2Y

Kan je daar wat mee?
Heb er echt geen verstand van. Dus ben erg blij met je hulp

Jep dat zijn prima motoren die leopards ;). Vergeet niet dat je eventueel een brushless ombouw set nodig gaat hebben voor je emaxx(weet het niet 100% zeker).

Hoi wondertiger,
Ging er eigenlijk vanuit dat ik met een nieuwe motor en regelaar klaar zou zijn.
mischien nog motor plaatje van 2 naar 1 motor. En andere pinion.
ZTW kwam ik tegen op pkracing.nl

Ombouwset is niet nodig.... Wel een ander pinion en eventueel motorplaatje om het helemaal netjes te doen.

ZTW zal wel 1 of andere OEM producent zijn waar PK de spullen spotgoedkoop inkoopt om ze hier vervolgens voor grof geld te verkopen ;)

Ik zou eerder voor een regelaar van Hobbyking gaan of als je het goed wilt doen een Hobbywing 150A regelaar. Die heb ik in de Summit gebruikt op 4s met een 2350kv motor en dat ging als een raket zonder dat de regelaar ook maar een kik gaf...

Een andere optie zou zijn zoiets als dit :
Turnigy TrackStar Waterproof 1/8 Brushless Power System 2100KV/120A (EU warehouse)

Is iets korter maar door de 40mm diameter van de motor zou je nog voldoende koppel moeten hebben voor in de Emaxx. Je gaat er sowieso een stuk sneller mee dan met de brushed Titans ;)

Als het goed is wel....
Hier moet de Emaxx wel mee vooruit willen ;)

Nu nog een paar pinions (12 , 13 , 14 is meestal wel een goeie gok) voor de 5mm as en de wheelies kunnen gemaakt worden ;)

Nee die kun je niet gebruiken in een Emaxx.... Dan moet je wel een hele kleine spurgear gaan draaien.
Snap sowieso niet waarom ze die erbij doen... ;)

Weet niet hoeveel tands de standaard spur is van de Emaxx maar met de pinions die ik net aangaf moet je een eind komen als het goed is. Eventueel kun je later nog wat spelen met de spurgear maat.

De standaard pinion van de Emaxx zal iets van 13 zijn denk ik ?
1 tandje minder om mee te beginnen kan geen kwaad , dan kan je ff kijken wat het nieuwe systeem precies doet , blijft het koel doe je er 1 of 2 tandjes bij.

Volgens mij 65t spurgear is die grote toch :confused::confused::confused:
Ik zal eens kijken.
heb nog even de tijd.

Dus ergens tussen 12 en 14 moet goed zijn.

12~14 zou een goed begin moeten zijn...
Uiteindelijke overbrenging is toch een kwestie van proberen en daarbij de motor/regelaartemperatuur in de gaten houden. Met 3 pinions en wat verschillende spurs kun je een hele hoop proberen ;)

Je kan ff kijken of je kan achterhalen wat er in de brushless Emaxx zit aan spur/pinion en dat als leidraad gebruiken door b.v. met 1 of 2 tandjes minder op de pinion te starten.

Back