Traxxas E-Maxx

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Off-Road Racer, 28 apr 2005.

  1. Off-Road Racer

    Off-Road Racer

    Lid geworden:
    24 apr 2005
    Berichten:
    936
    Locatie:
    Olst
    Hallo,

    Ik ben van plan om binnenkort een Traxxas E-Maxx aan te schaffen.
    Alleen wil ik graag weten wat de voor en de nadelen zijn van deze auto en waar ik het best deze auto aan kan schaffen :? .

    BVD Off-Road Racer
     
  2. Off-Road Racer

    Off-Road Racer

    Lid geworden:
    24 apr 2005
    Berichten:
    936
    Locatie:
    Olst
    Is er dan helemaal niemand die iets weet van deze auto?! :(
     
  3. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Nee hier zijn niet zoveel mensen Traxxas rijden. En ik kan je ook niet helpen. Kijk is op het RC Racingcar forum daar zitten meer mensen die een E-Maxx hebben.
     
  4. screwloose

    screwloose

    Lid geworden:
    1 dec 2004
    Berichten:
    263
    ik weet 1 ding van traxxas, ik ben er niet kapot van!!!
    ik heb een T-maxx en een E-maxx gehad.
    er zijn mensen die erbij zweren maar ik ga zelf veel liever voor bv de kyosho twinforce!! die is veel sterker.
    het nadeel van de E-maxx vind ik dat je steeds twee packs nodig hebt maar die kan je laden, dus als je er meerderehebt is dat geen probleem. (en dat hebben meer trucks hoor....)
    de EVX is er bij mij 3 (!!!) keer uitgefikt, ik vind het materiaal te zwak, je breekt vrij snel armen en de vering zwabbert....
    de zwakte van het materiaal heb ik vooral hij de T-maxx gehad, die gaat natuurlijk harder maar de E-maxx begon ook al en die heb ik toen vrij snel weggezet. (lees: verkocht.)
    mijn mening is dat je er een enorm gave kar van kan maken maar dat je dan een godsvermogen moet uitgeven aan hopups, aluminium hier, andere shocks daar enz. hij gaat er in mijn ogen al een heel end op vooruit als je de vering laat zakken, dan word ie wat buggy-achtig in zijn sturen. kijk goed uit met de EVX, die is verre van waterdicht en gooi de draden niet door de war, dan gaat de rook eruit en dat betekend dat ie stuk is!! :wink: en die dingen zijn DUUUUURRRR!!!!
    ik heb nu zelf een savage en die bevalt me beter maar in een woonwijk is electro natuurlijk ook wel fijn...
    en de E-maxx is, als ik me niet vergis nog steeds de snelste standaard electrotruck die er is.
    surf eens gewoon rond, ga eens op een traxxassite kijken en vorm je eigen mening. ga eens met iemand mee die zo'n ding heeft en ga dan pas tot aankoop over. dan WEET je wat je krijgt!
     
  5. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    ik zou ook een brushless set op een E-max zetten
    ja kan mss kijken naar een 2e hands E-max en die tunen met een brushless set van hacker of lehner of dergelijke...
     
  6. screwloose

    screwloose

    Lid geworden:
    1 dec 2004
    Berichten:
    263
    dan creeer je een bommetje!!!
    maar je moet dan wel serieus aan de slag met je aandrijflijn!!!!! je maakt namelijk vrij snel wokkels van je assen. (kan je in de eerste instantie wel een beetje voorkomen door er carbon in te stoppen van bijvoorbeeld een vlieger, het kan ook met hout maar da's minder stevig....)
    tandwielen aanpassen enz...
    ik ben dit van plan met een kyosho halff8 dus ik vrees dezelfde problemen te krijgen.... :lol:
     
  7. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    je gaat wel maar 1 motor ipv 2 gebruiken....
    en als je voorzichtig bent op gas en de slipper gebruikt is het gewoon goed
     
  8. ik heb zelf ook een e-maxx, en om eerlijk te zijn ben ik er ook niet zo tevreden over, de evx is uitgebrand, de assen zijn gebroken met de standaard motoren, en de skidplate is niet sterk, voor de rest heeft het wel de potentie om een snelle truck te worden maar ik zou er dan wel het een en ander aan verspijkeren.

    kijk anders een op deze site

    http://monster.traxxas.com/showthre...58205&threadid=215084&perpage=40&pagenumber=6

    veel plezier ermee

    ronnie
     
  9. MeX101

    MeX101 Guest

    haha dat is me wat
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 okt 2008
  10. Jeroen E

    Jeroen E

    Lid geworden:
    15 jan 2005
    Berichten:
    514
    Locatie:
    Alkmaar
    Heb sinds een paar maanden een e-maxx, vind het een toptruck. Vooral in het ruige terrein is dit een feest, standaard goede acceleratie en topsnelheid. zie de link (6mb). http://www.engelaer.demon.nl/OFF_ROAD.wmv Je moet wel minimaal 6 packs hebben anders is de fun van korte duur.

    Nog geen problemen gehad behalve de bodemplaat, deze vervangen door een stuk alustrip, werkt prima. Verder allemaal zeer stevig en mooi gemaakt, veel afstelmogelijkheden. Ik denk dat mensen problemen krijgen doordat ze op straat rijden, te stijle schansen gebruiken etc. Als je deze truck van 3,5 kg (ex accu's) met 30 km tegen een stoeprand rijdt, lijkt het mij logisch dat ie stuk gaat. Ook alsmaar sneller willen maakt dat de boel stuk gaat. Het kan natuurlijk wel, maar dan kost het flink. En racen kun je beter met een auto doen die daarvoor gemaakt is.
    Deze truck is vooral megafun op grote ruige terreinen, bv bouwterreinen of op het strand.

    Heb mijn maxx bij Tower Hobbies gekocht, dit is véél goedkoper dan in Nederland kopen.

    Alle info is te vinden op de Traxxas website, inclusief het zeer druk bezochte Forum
     
  11. hoe lang rijd je op een accu? of gaan r 2 in? hoe lang dan met die 6?
     
  12. Jeroen E

    Jeroen E

    Lid geworden:
    15 jan 2005
    Berichten:
    514
    Locatie:
    Alkmaar

    10 a 15 minuten per set van 2
     
  13. Off-Road Racer

    Off-Road Racer

    Lid geworden:
    24 apr 2005
    Berichten:
    936
    Locatie:
    Olst
    Allemaal bedankt voor de vele antwoorden .
    Ik weet nu weer een paar dingen meer over de E-maxx.

    Alleen welke auto raden jullie mij dan aan want ik wil wel een Off-Road truck met vierwielaandrijving en 2 elektromotors en hij moet sowieso wel sterk zijn maar dat lijkt me logisch :roll: .

    Ik rijdt nu al namelijk al bijna 2 jaar een (klassieke)Tamiya Monster Beetle maar ik wil iets nieuws dat een stuk sterker is :evil:

    Bedankt!!!!!!!!!!!
     
  14. Jeroen E

    Jeroen E

    Lid geworden:
    15 jan 2005
    Berichten:
    514
    Locatie:
    Alkmaar
    Als je met 2 motoren wilt rijden is de keus niet zo groot.

    De Tamiya Wild Dagger is de bekendste denk ik. Ik ken een exemplaar met 2 17 turns motoren en 2 accu's, dat gaat als de brandweer maar kan qua rijeigenschappen niet tippen aan een e-maxx.

    Binnenkort komt de E-Zilla uit. Ook met 2 motoren en 2 accu's. Ziet er goed uit maar ik heb nog geen tests gezien.
     
  15. bennieboy90

    bennieboy90 Guest

    een Tamiya Twin detonator weet zo niet of hij 4wd is
     
  16. Off-Road Racer

    Off-Road Racer

    Lid geworden:
    24 apr 2005
    Berichten:
    936
    Locatie:
    Olst
    Ik heb zelf nog de Juggernaut 1 of 2 of de Tamiya TXT-1 gezien :p
    Maar zijn dit wel goeie trucks :?: :?: :?:

    Bedankt!!!!!!!
     
  17. screwloose

    screwloose

    Lid geworden:
    1 dec 2004
    Berichten:
    263
    als je twee motoren wil hebben zijn er verder nog de clodbuster, de txt, de juggernaut geloof ik en de twinzilla komt eerdaags uit de twinforce van kyosho is al uit en dan zijn er de huigemaakte modellen....
    wil je racen en bashen? twinzilla/ twinforce of e-maxx, klimmen en crawlen: de clod of de jugg of de txt.
     
  18. Off-Road Racer

    Off-Road Racer

    Lid geworden:
    24 apr 2005
    Berichten:
    936
    Locatie:
    Olst
    Bedankt Screwloose

    Ik ben nu inmiddels aan het kijken. :)

    P.S.De auto die ik wil moet crossen en klimmen.
     
  19. screwloose

    screwloose

    Lid geworden:
    1 dec 2004
    Berichten:
    263
    lastige combinatie!!
    om te klimmen moet je gelockte diffs hebben, voor het crossen (zeker op straat!!) juist niet...
    ikhad van mijn e-maxx de achterdiff half gelocked met silly-putty, zo heb je wel grip maar kan je ook sturen, silly-putty werkt prima maar niet lang, probeer dat eens met diff-snot of desnoods met de dikste diff-olie die er is, zo kom je een eind!
    succes!!
    enne, wat word het nou uiteindelijk?
     
  20. Off-Road Racer

    Off-Road Racer

    Lid geworden:
    24 apr 2005
    Berichten:
    936
    Locatie:
    Olst
    Ik zit nu nog steeds te twijfelen tussen de Traxxas E-Maxx of de
    Tamiya TXT-1 :roll:

    Welke is het best van de twee. :?:

    Bedankt!!!!!!!!!
     

Deel Deze Pagina