Traxxas e Revo

• Topicstarter Topicstarter sneaky
  • Startdatum Startdatum
S

sneaky

Guest
Hoi,

Kan iemand mij helpen? Ben nog maar net bezig met de modelbouw

Ik heb een Trassas E revo en hij is momenteel onbestuurbaar.

De accus zijn beide vol zowel van voertuig als de transmitter en heb hem naar mijn idee goed ingesteld.

Heb de handleiding doorgelezen maar kom er niet uit.

Herkent iemand het probleem?
Wellicht is het iets kleins wat ik over het hoofd zie of misschien fout doe.
Maar het is best lastig want hij heeft het wel goed gedaan.

Ik heb hem uit gezet de accus opgeladen wilde hem weer gebruiken en hij bleek onbestuurbaar.
hard wegrijden uit zichzelf, sturen doet hij dan nog redelijk maar de bediening is zeer slecht te noemen.

Help???

grt.

Hoeft niet per se in het e-revo topic vind ik. gezien dit meer een veel voorkomend probleem is bij verschillende auto's. :)

Je zult in ieder geval de regelaar moeten instellen. als je auto al hard wegrijdt als je hem aan zet is dat met 99% zekerheid niet te fixxen met alleen de trim op de zender.

Wat voor regelaar/motor heb je in je E-Revo zitten? (dan kan je waarschijnlijk ook iemand vertellen hoe je hem moet instellen als we het type eenmaal weten. :) )

De motor is een castle creations mamba monster 2200 kv.

Verder is de zender Traxxas link Top Qualifier 2.4GHz.

Ik heb er ook een chip bij zitten kan ik daar ook wat mee? qua instellingen heeft dit een extra toevoeging?

alvast bedankt voor de reacties....

Die chip die je er bij hebt is waarschijnlijk je Castle link. daarmee kun je die mamba regelaar aan de computer aansluiten.

wat je meot doen im hem in te stellen (op de zender dan) is vol gas geven opd e zender tijdens het aanzetten van de regelaar. bij het aanzetten piept die een paar keer, dan na een seconde nog eens.
als die dus voor de 2e keer gepieps is, vol op de rem met de zender. weer wachten tot die piept (zal zo'n 2 seconden duren.)
en dan de zender op neutraal (gas los), en zal de regelaar nog eens piepen.

(met piepen bedoel ik trouwens een groepje piepjes,.. of hoe ik dat ook meot noemen.)

Zet je auto wel even op een blok oid met de wielen van de grond. (of draai de wielen er even af als je dat prettiger vind.) better safe than sorry. :)

PS: als je gaat instellen, zou ik de zender op die 70/30 verdeling van de gas/rem trigger zetten. dan heb je je volledige gas bereik over een grotere slag van je zender veldeeld, waardoor deze wat fijner te regelen is tijdens het rijden.

oo ik ga het gelijk even proberen ik laat het je weten als het is gelukt.

Zal wel vanavond worden.

Alvast bedankt.

Hoi,

Ik heb geprobeerd maar dat was het blijkbaar ook niet ben naar shop geweest en alles laten doormeten. De regelaar doet het goed dus nu kan het alleen nog aan het speed controler liggen.

Die heb ik nu verwijderd en een nieuwe voor besteld.
(gelukkig nog garantie)

Maar zien of we hiermee geholpen zijn dan.

ben ik nou gek dan?

Je hebt de speedcontroler (dat is dat ding met die ventilator en de aan en uit knop)

en de regelaar die zit waterdicht verpakt daar zitten alle kabels in die is gelinkt aan de ontvanger.

Is mij ook zo verteld. maar goed technisch ben ik ook maar een leek.
kan mij ook vergissen.

maar iedergeval dat ding waar je hem mee aan en uit zet met die ventilator die heb ik opgestuurd .... zal zien als er een nieuwe opzit of het dan beter gaat.
Zal het jullie laten weten.

Ach en het valt nog onder garantie dus kan geen kwaat.

Speedcontroller is inderdaad dat ding die in verband staat met de motor, de batterij en de ontvanger. De ontvanger is dat kleinere ding waar je twee kabels in doet. 1 van de speedcontroller / esc en 1 van de servo, die er voor zorgt dat je kunt sturen.

Je hebt niet én een speedcontroller én een regelaar én een ontvanger.
De speedcontroller (ook wel snelheidsregelaar of esc genoemd) zit verbonden aan de motor en de ontvanger (dat ding in het waterdichte doosje naast de antenne)
Behalve de stuurservo's heb je verder geen elektronica.

Dat ding dat waterdicht verpakt is, is de ontvanger.

Inderdaad, zo is het.
Er zit geen regelaar waterdicht verpakt.
De enige regelaar is die met de ventilator. Die wordt ook wel ESC genoemd, wat Electronic Speed Controller betekend. In het Nederlands dus electronische snelheids regelaar.

In het bakje (wat overigens niet helemaal 100% waterdicht is) zit je ontvanger. Deze is gekoppeld met je (pistoolgreep) zender.
In de ontvanger zit dan je Regelaar geprikt op positie 2 en de servo's voor het sturen op positie(s) 1.

Inderdaad, zo is het.
Er zit geen regelaar waterdicht verpakt.
De enige regelaar is die met de ventilator. Die wordt ook wel ESC genoemd, wat Electronic Speed Controller betekend. In het Nederlands dus electronische snelheids regelaar.

In het bakje (wat overigens niet helemaal 100% waterdicht is) zit je ontvanger. Deze is gekoppeld met je (pistoolgreep) zender.
In de ontvanger zit dan je Regelaar geprikt op positie 2 en de servo's voor het sturen op positie(s) 1.

ik vind dat ie wel 100% waterdicht is. Ze hebben de auto niet gemaakt voor gebruik als duikboot. het is spat waterdicht. En dit is dus 100% dat er geen water bij komt :)

En ik blijf je kap van je schermafbeelding mooi vinden kijk er altijd na als ik een bericht van jou zie.

Thanks!
Maar op dit moment ziet ie er niet meer zo mooi uit, jammer genoeg ;)

Maaruh... Als ie 100% waterdicht zou zijn, dan kan er dus bij onderdompelen geen water in komen. Dat kan jammer genoeg wel, dus is het niet 100% meer. Doet er natuurlijk niet echt toe, je moet hem gewoon niet het water in rijden. Maar dat is wel zelf simpel te verbeteren met bijvoorbeeld liquid tape...

Ontopic.
Is je auto nog steeds "onbestuurbaar". Als ie uit zichzelf weg rijdt, dan is er iets fout afgesteld. Mogelijk het schakelaartje op je zender (70/30 of 50/50) of verkeerde calibratie. Maar het kan ook een verkeerde trim positie zijn op de zender.
Denk niet dat het aan je snelheids regelaar gelegen heeft. Gewoon afstellen had voldoende moeten zijn.

Laatst bewerkt:
Back