Traxxas erevo 6s

een revo op 6s rijd prachtig.
zelfs wheelies achteruit.

maar het spul is gewoon bagger.
traxxas duwt een dure motor combo in een auto die het vermogen duidelijk niet aan kan.
standaard steekassen na 2 meter al kapot.
de stalen hielden het ongeveer 2 ritjes vol maar toen waren de diffs al aardig gaar
Mijn achterdiff zat ook speling hopen dat het zometeen weer allemaal strak zit en iets langer dan 2 ritjes meegaat pfff
 
klopt
als de wielsnelheid veel lager of hoger is dan de grond, krijgt de aandrijving een nogal heftige oplazer
Doe je dit op de straat, en heb je echte wegbanden eronder (veel grip) is dat effect stevig.

Nu heb ik een rustler vxl, ik spring meestal over de drempel in mijn straat (komt hij ook zomaar 2 meter verder pas neer)
om de auto recht te houden in de lucht, moet je al wat spelen met je gas
dan heb je automatisch al niet extreem veel verschil in wielsnelheid en grondsnelheid

en wat roelof zegt, gear mesh houdt eigenlijk in dat de tandjes van de tandwielen strak genoeg in elkaar vallen.
als 2 tandwielen elkaar op de puntjes van de tanden raken, zal er weinig kracht nodig zijn om die puntjes af te breken.
als tandwielen wel helemaal raken, benutten ze de hele tand, kan er veel meer vermogen op.

wel opletten, 100% strak dan gaan ze vreten.
officieel zou er een vloeipapiertje tussendoor gedraait moeten kunnen worden, waarbij het ding netjes gevouwen is, niet gescheurd
de vouwen moeten strak zijn
meestal is dit gewoon ff helemaal strak aanduwen, en een tikkie terug.
opletten dat de tandjes helemaal in elkaar vallen.
gear mesh kun je dat met die gekleurde ringetjes doen die ook in het differentieel zitten?

Ik kreeg ook een tip om dikker vet erin te doen zodat er tegendruk op de tandwielen staan ?
 
Zou het mogelijk zijn om hem op 3s of 4s accu’s te laten rijden zodat hij minder krachtig is en dus minder snel kapot gaat ?
 
Ik zit helaas nog te wachten tot het voor en achter Diff komt en het Forged tandwiel gedeelte voor achterin hopen dat hij dan weer even meegaat.

Zou het ook mogelijk zijn om hem om te bouwen naar Revo 2 aandrijving aangezien die veel sterker is of zit daar verschil in kwa body en aslengte?

Ik vrees dat weinig dit geprobeerd/bekeken hebben. Ik heb even snel een google geprobeerd maar ook niets snel gevonden. Ik denk toch dat je zelf wat meer moeite moet gaan doen door te googlen of door deze vraag op de Traxxas forums moet stellen.

gear mesh kun je dat met die gekleurde ringetjes doen die ook in het differentieel zitten?

Ik kreeg ook een tip om dikker vet erin te doen zodat er tegendruk op de tandwielen staan ?

Nee, die gekleurde ringen zullen wel siliconen O-ringen zijn denk ik, je moet echt stalen shims hebben.

Zou het mogelijk zijn om hem op 3s of 4s accu’s te laten rijden zodat hij minder krachtig is en dus minder snel kapot gaat ?

Zoek de specs op van de regelaar, op de traxxas site kan je vast een manual downloaden waarin met redelijke zekerheid is aangegeven wat gebruikt kan worden. Overigens mijn persoonlijke mening is dat dit soort info vindbaar in manuals vrij makkelijk zelf te vinden is en er best wel iets meer eigen inzet gedaan mag worden ipv vragen stellen.
 
Ik vrees dat weinig dit geprobeerd/bekeken hebben. Ik heb even snel een google geprobeerd maar ook niets snel gevonden. Ik denk toch dat je zelf wat meer moeite moet gaan doen door te googlen of door deze vraag op de Traxxas forums moet stellen.



Nee, die gekleurde ringen zullen wel siliconen O-ringen zijn denk ik, je moet echt stalen shims hebben.



Zoek de specs op van de regelaar, op de traxxas site kan je vast een manual downloaden waarin met redelijke zekerheid is aangegeven wat gebruikt kan worden. Overigens mijn persoonlijke mening is dat dit soort info vindbaar in manuals vrij makkelijk zelf te vinden is en er best wel iets meer eigen inzet gedaan mag worden ipv vragen stellen.
Sorry als ik je lastig val met een vraag ik dacht dat een forum daarvoor was bedoelt.

En ik heb veel moeite gedaan met zoeken en daarom ben ik uiteindelijk gaan vragen of iemand er misschien een antwoord op heeft.

Als je dat niet hebt, er niet zeker van bent mag je eerlijk zeggen, of het zoals jij zegt niet genoeg moeite zelf ervoor doet dan beter niet reageren.
 
Begrijp mij niet verkeerd, vragen is goed, zelf onderzoek is beter is mijn motto.

Om wat uitleg te geven, ik zelf ben een zeer weinige vrager, als ik aan iets begin of iets wil weten ga ik zoeken, lezen en uit de gevonden resultaten kan ik soms woorden/nummers vinden waarmee ik weer verder kan zoeken. Soms als ik aan een nieuw bouwproject begin kan ik een hele avond onderzoek doen hoe anderen het gedaan hebben en mijn soms ook op andere gedachtes kan brengen.
Ik ben niet beroerd om mensen te helpen, ik hang op veel forums en facebook groepen rond maar hekel de vragen waarvan de antwoorden heel simpel in de manuals of zelfs online op andere forums en ook bv YouTube te vinden zijn als ik iets binnen een minuut kan vinden moeten anderen dat ook in een korte tijd kunnen. Helaas zie ik steeds meer het idee dat men makkelijk doet om de vraag ergens op het net neer te "plempen" en wachten totdat er iemand antwoord geeft. Mooi voorbeeld durven mensen in de facebook groep van mijn dorp te vragen hoe laat een bepaalde winkel open gaat terwijl de openingstijden heel gewoon op de winkel haar site te vinden is.

En ik snap dat iets op papier lezen/zoeken lastig kan zijn, in een PDF versie kan je dan ook veel makkelijker zoeken dan in een papieren manual. Opvallend is dat veel mensen vaak terug reageren dat ze die niet hebben. Van bijna ieder elektronisch apparaat kan je online bij de fabrikant wel een manual in veelal een PDF formaat vinden en als je breed googled kom je ook genoeg andere sites tegen die je te zoeken manual kent.

In dit geval open je google en vul je in: VXL6S PDF
En de linkjes vliegen om je oren zoals: https://www.minicars.se/internt/art...XL-6s-Installation_Instructions_190711_EN.pdf
Daar staat dat 4S kan.
 
Begrijp mij niet verkeerd, vragen is goed, zelf onderzoek is beter is mijn motto.

Om wat uitleg te geven, ik zelf ben een zeer weinige vrager, als ik aan iets begin of iets wil weten ga ik zoeken, lezen en uit de gevonden resultaten kan ik soms woorden/nummers vinden waarmee ik weer verder kan zoeken. Soms als ik aan een nieuw bouwproject begin kan ik een hele avond onderzoek doen hoe anderen het gedaan hebben en mijn soms ook op andere gedachtes kan brengen.
Ik ben niet beroerd om mensen te helpen, ik hang op veel forums en facebook groepen rond maar hekel de vragen waarvan de antwoorden heel simpel in de manuals of zelfs online op andere forums en ook bv YouTube te vinden zijn als ik iets binnen een minuut kan vinden moeten anderen dat ook in een korte tijd kunnen. Helaas zie ik steeds meer het idee dat men makkelijk doet om de vraag ergens op het net neer te "plempen" en wachten totdat er iemand antwoord geeft. Mooi voorbeeld durven mensen in de facebook groep van mijn dorp te vragen hoe laat een bepaalde winkel open gaat terwijl de openingstijden heel gewoon op de winkel haar site te vinden is.

En ik snap dat iets op papier lezen/zoeken lastig kan zijn, in een PDF versie kan je dan ook veel makkelijker zoeken dan in een papieren manual. Opvallend is dat veel mensen vaak terug reageren dat ze die niet hebben. Van bijna ieder elektronisch apparaat kan je online bij de fabrikant wel een manual in veelal een PDF formaat vinden en als je breed googled kom je ook genoeg andere sites tegen die je te zoeken manual kent.

In dit geval open je google en vul je in: VXL6S PDF
En de linkjes vliegen om je oren zoals: https://www.minicars.se/internt/art...XL-6s-Installation_Instructions_190711_EN.pdf
Daar staat dat 4S kan.
Daar heb je zeker een punt in even Google of ChatGPT vindt je heel veel. Maar ik was nu wel op een punt dat ik echt aan een vraag stellen toe was aan mensen die ermee bezig zijn.

Ik heb gelukkig geen moeite met tekeningen lezen en dergelijke en kan goed sleutelen soms zie je gewoon even de bomen door het bos niet meer.

Het 4s gedeelte opzoeken heb ik niet gedaan nee dit kwam spontaan in mij op en dacht inderdaad misschien kan iemand die vraag wel beantwoorden want daar heb ik toch geen haast mee want ik moet eerst de onderdelen maar is binnenkrijgen om de auto te maken die staan in back order bij de leverancier.

Als die weer snel kapot gaat dan ga ik hem denk ik ombouwen naar 2.0 aandrijving want ik had opgezocht dat het chassis wel hetzelfde is maar de aansluitingen op de assen anders zijn dat ga ik nog even verder uitzoeken.
 
links of rechtsom, als de tandwielen elkaar alleen op de puntjes raken, zullen de puntjes afbreken.
keertje goed remmen, klein sprongetje.

Shims zijn heel erg simpele dingen he
je hoeft ook niet perse te zoeken op "shim"
gewoon een ring ertussen. alleen shims heb je vaak in wat meer diktematen.

in de basis is het al raar dat je ze niet hebt.
net alsof "iemand" het tandwiel heeft vervangen, en de shims gewoon niet heeft terug gestopt.
zoveel veranderd die afstand niet als zo'n ding ouder wordt...
dus vanaf nieuw hoort het er al op te zitten. Dus zou dit in de handleiding tussen de onderdelen moeten staan..


Waar je als volgende even heeeeel er goed op moet letten...
je hebt een tweedehands auto gekocht, waar blijkbaar wat problemen mee zijn
een set shims kost de wereld niet, zo'n tandwiel ook niet.
Kans is wel dat je een auto hebt gekocht waar de vorige eigenaar ook niet uitkwam..

Ga je hele aandrijflijnen vervangen, waar weer wat dingen omheen vervangen moeten worden..
je gaat snel over de waarde van een nieuwe auto heen.
En een nieuwe heeft wel alle updates, werkt recht uit de doos, en je kan een leverancier bevragen
Ik ben ook niet van het vlot opgeven.. en zeker niet van zo'n ding als geheel "opgeven"
Financieel een tikje uit de pas lopen is nog tot daar aan toe, ALS hij het na de investering gaat doen...
 
Ik weet niet wat de ombouw naar een totale 2.0 aandrijflijn gaat kosten maar dan is het inderdaad beter om naar een 2e hands of naar een zgn roller uit te kijken.

Maar ik was nu wel op een punt dat ik echt aan een vraag stellen toe was aan mensen die ermee bezig zijn.

Het mocht je misschien nog niet opgevallen zijn maar hier bij de auto forums is het erg rustig. Veel mensen zoeken meer de facebook groepen op naar gelijkgezinden dus de kans dat je hier (actieve) Revo kenners tegen komt is gewoon klein en mensen die weten of 2.0 delen op de 1.0 passen is denk ik nog kleiner.
 
lijkt mij geen probleem als je op 4 s wilt gaan rijden
 
Back
Top