Traxxas Ford Fiesta ST Rally, 1/10 Scale TRX74054-4

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Ghossie, 10 aug 2018.

  1. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Voor een poosje terug heb ik een Traxxas Ford Fiesta Rally gekocht.
    De auto is eigenlijk een 1-8 auto, echter geven ze aan dat het een 1-10 is.
    De auto komt standaard met een brushed 12T motor en een XL5 regelaar. De auto is standaard voorzien van een stevige, maar toch een nopband die veel grip bied en ook best slijtvast is.
    Persoonlijk houd ik er niet van om in het zand of gras te rijden met de rally, en mijn plan was dan ook vanaf het begin om hier een mooie onroad van te maken.
    Veel speurwerk op internet en veel filmpjes op youtube bekeken, en toen mijn plan gemaakt.
    Als eerste heb ik de standaard 12mm wielmeenemers vervangen voor originele Traxxas 17mm wielmeenemers zodat ik er 1-8 GT wielen op kan zetten.
    Als bandenkeuze ben ik gegaan voor GRP S2 soft band achter en een GRP S5 medium voor de voorzijde.

    [​IMG]

    Toen heb ik het tandwiel en de veel te kleine slipper clutch vervangen voor een tussen differentieel en een aluminium aandrijfas, allemaal origineel van Traxxas, wel moest er nog een extra kleine adapter voor de voorzijde worden bijgekocht.

    [​IMG]

    De standaard regelaar en motor zijn vervangen door een Ezrun 3200 KV en kan ingesteld worden met de Hobbyking programmeerkaart. Aangezien de motor een 5mm as heeft moest de pinion ook worden vervangen. Ik heb gekozen voor de 21T steel pinion.

    Ook heb ik rondom de niet instelbare camberlinks vervangen door instelbare. Om de goeie te vinden was nog wel even een puzzel, omdat deze optie er nog niet was. Nu heb ik achter van de Slash en voor van een andere Traxxas. Maar ze passen allemaal perfect.
    De stuurarmen zijn standaard wel al instelbaar.

    [​IMG]

    Voor een stabiele bochten snelheid heb ik ook voor en achter een stabilisator geplaatst. Je krijgt 2 types voor de auto, dus 2 voor en 2 achter. Ik heb voor de zachtere aan de achterkant gekozen en de hardere aan de voorzijde.

    [​IMG]

    [​IMG]

    De body is verschrikkelijk mooi en vooral stevig. De spoiler is onwijs degelijk en is ook makkelijk als handvat te gebruiken als je de auto wilt meenemen.
    Ik heb hem simpel voorzien van een paar Monster Energy stickers zodat hij toch iets anders is dan standaard.
    Hij is trouwens leverbaar in 2 kleuren, één met veel rood of één met veel blauw.

    Hier een foto die is gemaakt bij GearRc in Hollandscheveld waar ik de auto en alle onderdelen heb gehaald.
    Ik denk dat er weinig betere adressen zijn, en weinig winkels die zo´n grote voorraad aan auto´s en onderdelen heeft.

    [​IMG]

    De volgende optie word een blanco body in eigen kleuren en een andere stuurservo.
    Hebben jullie nog opmerkingen of info over opties´s o.i.d. hoor ik het graag.
     
    Mark-013 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina